Fuar sokaklara taşacak

Bu yıl 61'incisi düzenlenen dünyanın en büyük otomobil fuarlarından Uluslararası International Motor Show (IAA), bu yıl 15-25 Eylül tarihlerinde Frankfurt'ta gerçekleştirilecek. Fuarda 44 ülkeden 1000 katılımcı en yeni ürünlerini sergileyecek.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - Bu yıl 61'incisi düzenlenen dünyanın en büyük otomobil fuarlarından Uluslararası International Motor Show (IAA), bu yıl 15-25 Eylül tarihlerinde Frankfurt'ta gerçekleştirilecek. Fuarda 44 ülkeden 1000 katılımcı en yeni ürünlerini sergileyecek. Frankfurt otomobil fuarında şirketler birbirinden cazip otomobil modellerini dokuz salonda sergileyecek. Fuara katılan Fiat, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo ve Ssang Yong gibi firmalarının, Suv segmentindeki off-road araçlarını test etme imkânı sunulacak. Citroen, Chevrolet, Opel, SAAB, Smart, Subaru ve Volkswagen firmalarının 110 aracıyla gerçekleşecek olan test sürüşü, Frankfurt sokaklarına taşacak. Araçlar şehir trafiğinde 15-20 dakika tur atacak. Frankfurt'ta standı göz dolduracak markalardan biri de Ford. Ford'un tasarım çizgilerinin temel özelliklerinin bir arada bulunması nedeniyle bir dönüm noktası olarak adlandırılan konsept İosis ve aile aracı Galaxy fuarda gün yüzüne çıkacak.
Audi'den safkan arazi aracı
Audi'nin gerçek anlamda ilk safkan arazi aracı olarak tasarlanan Q7 Frankfurt'ta görücüye çıkacak. Aracın uzunluğu 5086 milimetre, aks mesafesi ise 3002. 28 farklı oturma ve yükleme pozisyonu, Q7'nin iç mekândaki en önemli artılarından birini oluşturuyor. Araç içindeki üç adet koltuk sırasında, yedi yolcuya kadar oturma kapasitesi sunuyor. İkinci sıradaki koltuklar öne ve arkaya doğru birbirinden bağımsız olarak ayarlanabiliyor. Bu koltuklarda oturan yolcular da böylelikle lüks SUV sınıfındaki en geniş diz mesafesinin keyfine varabilecekler. İstendiğinde son iki koltuk sırası da zemine tamamen düz olacak şekilde katlanıyor. Böylece koltukları söküp takmadan 2035 litrelik bir bagaj alanı elde edilebiliyor.
350 HP güç üreten 4.2 litrelik silindir hacmine sahip V8 motor, Q7'nin şimdilik tek benzinli motor seçeneği.
FSI yani direkt benzin püskürtme teknolojisine sahip bu motor, 440 Nm'lik maksimum tork değerine sahip. 3.0 litrelik silindir hacmine sahip 6 silindirli TDI motor, sıralı piezo enjektörlerle beslenen son nesil yüksek basınçlı common rail püskürtme sistemi ile dikkatleri topluyor.
233 HP güç üreten motor, aynı zamanda ürettiği 500 Nm'lik tork değerine sahip. Her iki motorun ürettiği güç ise 6 vitesli tiptronic şanzımanla tekerleklere dağıtılıyor.
Ve yeni Honda Civic HB
Şimdiki modele göre daha geniş ve daha alçak bir yapıya sahip olan Yeni Honda Civic'te, 2005 Mart ayında Cenevre otomobil fuarında görücüye çıkan konsept modelin tüm karakteristik özellikleri korunmuş. İlk olarak Frankfurt Motor Show'da sergilenecek olan yeni modelin 2006 yılı başında satışa çıkması düşünülüyor. Mevcut modele göre 35 mm daha kısa ve 35 mm daha alçak olan Yeni Civic'in daha iyi bir görünüm ve yol tutuşa sahip olması için genişliği 65 mm artırılırken, ön tekerlek izi 34 mm, arka tekerlek izi ise 45 mm artırılmış.
Gösterge panelinin üst bölümünde aracın hız göstergesi dijital olarak bulunurken, alt bölümünde diğer göstergeler yeralıyor. Arka koltuklar katlanarak düz bir alan sunabiliyor.3 farklı motor seçeneği bulunan Civic'te 1.339 cc 61kW/83Hp, 1798 cc 103kW/140 Hp benzinli motorlar ve 2204cc 103kW/140 Hp dizel motor bulunuyor. Csegmentinde bir ilk olarak tüm motor seçeneklerinde 6 ileri manuel şanzımana sahip Civic'in benzinli modellerinde ayrıca 6 ileri otomatikleştirilmiş manuel vites seçeneği de yer almakta. Tüm Civic'lerde ABS ve EBD fren sistemi bulunuyor.
Nissan 'küçükleri' güçlendiriyor
Nissan, güçlendirilen küçük otomobil serisini ilk kez Frankfurt Otomobil Fuarı'nda lanse ediyor. Fuarda, yeni küçük aile otomobili NOTE, şık coupe/cabrio Micra C+C ve yeni sportif Micra 160SR sergilenecek. Yeni Nissan NOTE, yaratıcı tasarımını; kullanım kolaylığı ve güçlü sportif özelliklerle birleştiren, geniş beş kapılı bir hatchback model. Araç 2600 mm'lik uzun dingil mesafesi, katlanan arka koltuk sırtlıkları ve kaydırılabilen arka koltuğu sayesinde kullanıcının ihtiyaçlarını karşılayan geniş iç hacim sunuyor. Nissan, Micra C+C modelinin Frankfurt'ta lanse edilmesi ile, Micra'nın başarı hikâyesinde yepyeni bir sayfa açılıyor. Açılır tavan sayesinde Micra C+C iki farklı gövde tipini bir arada sunuyor. Ayrıca, Micra C+C, sınıfında benzeri olmayan çok farklı bir özelliğe sahip; tamamen camdan üretilen tavanı ile en soğuk kış günlerinde bile doğayla iç içe olmak mümkün. Biri 1.4, diğeri yeni Micra 160SR modelinde de kullanılan 1.6 litre benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneği bulunan Micra C+C kasımda piyasada.
Micra serisine heyecan ve dinamizm katacak ve serinin lideri haline gelecek bir otomobil üretilmesi amacıyla yürütülen iki yıllık projenin meyvesi olan 160SR; 110 bg güç ve 153 Nm torkuyla, 183 km/s azami hızıyla sıfırdan 100 km/s hıza sadece 9.8 saniyede ulaşıyor.
Sportif ve dinlendirici Citroen
Frankfurt Otomobil Fuarı'nda, otomotiv sektöründe gelişen yeni akımların temsil edildiği Grand Tourer'ın Citroen yorumu konsept otomobil C-Sportlounge ilk kez tanıtılacak. Geniş iz açıklığı ve kavisli çamurluklar C-Sportlounge'a güçlü bir ifade kazandırırken, akıcı hatlar ve uzun tavan, Citroen'e has aerodinamik özelliği ortaya koyuyor. Aracın rüzgâr direnç katsayısına daha bir özen gösterilmiş ve 0.26 gibi bir değer elde edilmiş. Konsept otomobilin ön tasarımına geniş hava girişi ve uzatılmış far yapısı hâkim. Büyük ön camı açılır tavana kadar kesintisiz uzanıyor ve bir yandan çok iyi bir görüş açısı sağlarken, diğer taraftan içeriye bolca ışık girmesine olanak sağlıyor. Sürücü koltuğu ve orta konsol tek bir parçadan oluşuyor ve bu sayede koltuğun konumu ne olursa olsun, otomatik vites ve klimaya erişim mesafesi değişmiyor.
Performans deyince Vectra
Opel Vectra OPC, bu yıl Opel standında bulunan en yüksek performanslı Vectra (255 hp, 260 km/saat maksimum hız) olacak ve birkaç hafta sonra Almanya'da tanıtılacak. Güncel Astra OPC ve Zafira OPC'den sonra Vectra OPC, beş kapılı hatchback ve station wagon modelleri ile pazardaki yerini alacak.
Vectra'nın motoru, alüminyum 2.8-litre V6 turbo benzinli. Değişken subap zamanlaması ve twin-scroll turboşarjı olan altı-silindirli motor, 188 kW/255 hp gücünde. Bu motor, 260 km/saat maksimum hız ve yedi saniyeden daha kısa sürede sıfırdan 100 km/saat hıza ulaşıyor. Ayrıca 355 Nm maksimum tork ile düşük motor hızlarında bileyüksek çekiş gücü oluşturuyor.
Vectra OPC, standart olarak altı-ileri düz şanzıman ile pazara sunuluyor. Vectra OPC'de yalnızca çok düşük miktarlarda üretilen birkaç süper spor otomobilde görülebilen bir şasi kullanıldı. Böylece aracın yalpalama, rotadan sapma ve gövde kontrolü dikkate değer bir şekilde artırıldı. Dış görünümde ön kısımda yer alan geniş hava giriş açıklıkları ve bal peteği görünümlü ızgara dikkat çekiyor. Çift egzos borusu sportif görünümü destekliyor.
Selefinden güçlü ML 63
ML 63 AMG'nin 6.3 litrelik V8 motoru 510 HP güç üretiyor. Aracın elektronik olarak sınırlandırılan azami gücü 250 km/saat. Mercedes sıfırdan 100 km/saat hıza 5 saniyede ulaşıyor. ML 63 AMG selefi ML 55A MG'ye göre yüzde 46 daha fazla performans, yüzde 23 daha fazla tork üretiyor. Araçta yedi ileri vites bulunuyor.
İtalyanlardan Punto
Fuarda lansmanı yapılacak olan Grande Punto, dünyaca ünlü İtalyan tasarımcı Giugaro'nun imzasını taşıyor. Grande Punto, 3 ve 5 kapılı modellerinin yanı sıra 4 ayrı versiyonuyla otomobilseverlerin karşısına çıkacak. Motor seçenekleri 1.2 8 V, 1.4 8V ve 1.3 Multijet ve 1.9 Multijet.
Peugeot'nun 'coupe'si
Dört kişilik tasarlanan Peugeot 407 Coupe'de 2.2 litre 160 HP, 3.0 litre 211 HP benzinli, 2.7 litre 205 HP dizel motorlar kullanılıyor. Fuarda dünya prömiyeri gerçekleştirilecek olan Peugeot 407 Coupe'nin Avrupa'da satışa sunulmasının ise Ocak 2006 tarihini bulacağı belirtiliyor.
Formula teknolojili Clio
Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilenecek olan Clio Renault Sport Concept, Clio Renault Sport 2.0 16v modelinin yerini alacak. Araç hava dağıtıcısı ile segmentte bir ilke imza atıyor. Ön çamurluklardaki hava tahliye
ızgaraları gibi, bu donanım da doğrudan Formula 1 teknolojisinden alındı.