Gece saat 24.00 olunca Tchibo'da alışveriş başlıyor

Gece saat 24.00 olunca Tchibo'da alışveriş başlıyor
Gece saat 24.00 olunca Tchibo'da alışveriş başlıyor
Dünya çapında 60 ülkede 1300 mağazası ve 120 bin satış noktası bulunan Alman kahve üreticisi Tchibo, 2005 yılında girdiği Türkiye pazarında hızla büyüyor.

Kahvenin yanı sıra haftalık periyotlarla değişen tema ürünleri sunan Tchibo, Türkiye 'de ilk operasyon yılı olan 2006'daki cirosunu 10 kat artırırken, 2009'a göre bu yıl yüzde 25 büyüme elde etti. 

Kahvenin yanı sıra mevsimsel özellikler, sezon değişimleri ve özel günlere uygun farklı tema satışları da gerçekleştiren şirket, Türkiye'de yeni bir iş kanalı olmasına karşın cirosunun yüzde 10'unu oluşturan e-ticarette önümüzdeki dönemde mağazacılıkla eşdeğerde büyüme öngörüyor. 

Tchibo Türkiye Genel Müdürü Şenay Küçük Tanşu, Tchibo'nun, Max Herz tarafından 1949'da posta ile kahve satmak fikriyle kurulduğunu, bugün dünyanın 4. büyük kahve üreticisi konumuna geldiğini, 50'den fazla ülkeye kahve ihraç ettiğini ve 3,8 milyar avro ciroya ulaştığını anlattı. 

12 İLDE 43 MAĞAZA
Tanşu, Tchibo'nun Türkiye'de ilk mağazasını Aralık 2005'de İstanbul Cevahir Alışveriş Merkezi'nde açtığını, müşterilerinden aldıkları olumlu dönüşler ile bugün 12 ilde 43 mağazaya ve internet sitesiyle de tüketicilere ulaştığını hatırlatarak, Türkiye'de önceleri 2 haftada bir değişen temaların artık Almanya ile eş zamanlı hale geldiğini, haftada bire düştüğünü söyledi. 

Tchibo Türkiye'nin geçen 5 yılda, Tchibo'nun Doğu Avrupa'da 10 yıldır bulunduğu ülkelerle aynı konuma ulaştığını ve Türkiye'deki başarılarının takdir edildiğini ifade eden Tanşu, Tchibo'da cironun yüzde 25'ini kahve, yüzde 75'inin gıda dışı ürünlerin oluşturduğunu, Türkiye'de ise kahvenin yüzde 10 pay aldığını bildirdi. 

Türkiye'de 5. yılını kutlayacak olan Tchibo'nun ikinci 5 yıl için de çok ciddi büyüme hedefleri bulunduğunu belirten Tanşu, “Kontrollü büyüyeceğiz. Kendimize uygun yer buldukça mağaza açmaya devam edeceğiz. İstanbul'da hem alışveriş merkezi hem de cadde kültürü var. Biz olabildiğince alışveriş merkezlerindeyiz, bulabildiğimiz kadar da caddelerde olmak istiyoruz. Genişlemeye ve büyümeye devam edeceğiz” dedi.
 
Türkiye'de 5 yılda 10 kat büyüyen Tchibo'nun geçen yıla göre 2010'da yüzde 25 büyüme gösterdiğini kaydeden Tanşu, önümüzdeki yıl yeni konseptleri olan “komşu” mağazacılığı Türkiye'ye getireceklerini, mevcut mağazaların yanında ikincil yerlerde 50-60 metrekarelik mağazalarla büyümeye devam edeceklerini söyledi. 

Bir mağazaya günde ortalama bin kişinin girdiğini bildiren Tanşu, Türkiye'de başka bölgelere de gitmeyi düşündüklerini, mutlaka Karadeniz Bölgesi'nde yer alacaklarını bildirdi.

"SATIŞIN YÜZDE 40'INI GECE 24.00 İLE SABAH 08.00 ARASINDA GERÇEKLEŞTİRİYORUZ”
Şenay Küçük Tanşu, “www.tchibo.com.tr” ile e-ticaret kanalında ciddi bir büyümeleri olduğunu ifade ederek şöyle dedi: 

“Sanal mağazamızda her ay bir öncekine göre çift haneli büyüme kaydediyoruz. Tchibo, Almanya'nın en önemli ikinci e-ticaret kanalı. Türkiye'de de hedefimiz önümüzdeki 5 yıl içinde ilk 5'e girmektir. Her pazar gecesini pazartesine bağlayan gece saat 24.00'de yeni temamızı internet mağazamızda açıyoruz. 

Yaptığımız satışın yüzde 40'ını gece 24.00 ile sabah 08.00 arasında gerçekleştiriyoruz. Her hafta en az 4 bin civarında yeni üyemiz oluyor. Çok yeni bir iş kanalı olmasına karşın ciromuzun yüzde 10'u e-ticaretten geliyor. Burada önümüzdeki dönemde mağazacılıkla eş değerde büyüme öngörüyoruz.” 

Türkiye'de e-ticaretin büyüdüğünü, gelişen sektörle beraber büyüyeceklerine inandıklarını kaydeden Tanşu, “Teknoloji jenerasyonu geliyor. Biz de e-ticaretimizi ona hazırlıyoruz. Türkiye'de 5-7 yıl arasında e-ticaret, mağazalar kadar önemli olacak. Büyümemizde e-ticaret önemli bir rol oynuyor” dedi. 

Tanşu, sosyal sorumluluk çalışmaları kapsamında Tchibo'nun emekli ve ev kadınlarına iş imkanı sağladığını, 400'ün üzerinde olan çalışanlarının yüzde 20'sini emekli ve ev kadınlarının oluşturduğunu belirterek, bazı kadınların günlerini mağazalarında yaptığını söyledi.

KAHVE STÜDYOSU
Alman Tchibo'ya bir mağaza tasarımı yaptıklarını, bunun şirket yönetimi tarafından büyük beğeni topladığını ve 10-15 mağazayı bu tasarımla açacaklarını kaydeden Tanşu, önümüzdeki yıl Kadıköy Bahariye'deki mağazalarının üst katını “Kahve Stüdyosu” olarak hayata geçireceklerini, burada kahve kültürü ile ilgili workshop'lar yaparak müşterileri ile bir araya geleceklerini anlattı. 

Her çarşamba günü değişen temada ortalama 60 ürün bulunduğunu belirten Tanşu, Tchibo'da satılan tekstil ürünlerinin yüzde 30'unun Türkiye'de üretildiğini, bu oranın giderek arttığını sözlerine ekledi. (AA)

bigPara.com

    ETİKETLER:

    İnternet

    ,

    Almanya

    ,

    Türkiye

    ,

    İstanbul