Gencallar halka açılacak

Temelleri bundan 50 yıl önce Samsunda küçük bir mağazada Turgut ve İsmet Gencal kardeşler tarafından atılan Gencallar bugünlerde büyük değişim içerisinde.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Temelleri bundan 50 yıl önce Samsunda küçük bir mağazada Turgut ve İsmet Gencal kardeşler tarafından atılan Gencallar bugünlerde büyük değişim içerisinde. 2000'li yıllarla birlikte yönetimi genç kuşağın devraldığı kuruluş bir taraftan mevcut mağazalarını yenilerken diğer taraftan da hızla büyümeye çalışıyor. Gencal ailesinin ikincisi kuşağının şu anda sadece yönetim kurulunda görev yaptığı şirkette tamamen profesyonel yönetim hâkim.
Gencallar'ın tamamı İstanbul'da olan yedi department store'la (çok katlı mağaza) faaliyet gösterdiğini söyleyen Gencallar Genel Koordinatörü Alican Taşçı, "2000 yılında aldığımız bir kararla kendimize 10 yıllık bir hedef belirledik. Bu hedefler doğrultusunda mevcut mağazalarımızı piyasa şartlarına uygun olarak yeniliyor ve değiştiriyoruz. Bunun yanı sıra her yıl büyüklüğü 3-5 bin metrekare arasında değişen bir department store açmayı planlıyoruz. 2006 yılından itibaren İstanbul dışında da mağazalar açacağız. Bu açıdan bakıldığında ilk mağaza Ankara'da olacak" dedi.
Department store'ların yanında sadece kendi markaları olan Zeno ve Linn'in satıldığı butik mağazalar da açacaklarını belirten Taşçı, "Bu mağazaların büyüklüğü de 300-500 metrekare arasında olacak. Biz Dudullu'da bulunan fabrikamızda Zeno ve Linn markaları altında kadın ve erkeğin ihtiyacı olan her türlü dış giyim ürününü üretiyoruz. Örneğin bu yıl sadece Gencallar mağazaları için 50 bin adetlik üretim yapacağız. Bunun dışında Zeno ve Linn markalarıyla ihracat da yapıyoruz" diye konuştu.
Hedef 100 milyon dolar
Yaptıkları 10 yıllık plan çerçevesinde 2010 yılında Gencallar'ın 100 milyon dolar ciro yapan, 20 department store'u, 30-40 butik mağazası olan bir perakende kuruluşu haline geleceğini belirten Alican Taşçı, "Ayrıca Zeno ve Linn marka ürünlerimizden yapılan ihracatın 10 milyon dolara çıkmasını bekliyoruz. Halen bu markalar altında Fransa, Almanya ve İtalya'ya ihracat gerçekleştiriyoruz" açıklamasında bulundu. Önümüzdeki dönemde müşterisini iyi tanıyan ve değişime ayak uyduran firmaların ayakta kalacağını ifade eden Taşçı şöyle devam etti: "Bütün planlarımızı gerçekleştirmek ve şirkete kaynak sağlamak amacıyla halka açılmayı planlıyoruz. Bunun için hazırlıklarımızın yüzde 80'lik kısmını tamamladık. Piyasa koşullarına bağlı olarak halka arz işlemi önümüzdeki yıl gerçekleşebilir de. Bunun için uygun zamanı bekliyoruz."
120 bin müşterisi var
Gencallar'ın şu anda 120 bin kayıtlı müşterilerinin olduğunu söyleyen ve bu müşteri sayısının her yıl 25-30 bin arttığını ifade eden Taşçı, müşterilerine sundukları Gencallar kart sayesinde onlara birtakım avantajlar sağladıklarını anlattı. Alican Taşçı, geçen yıl 46 trilyon lira ciro yaptıklarını bu yılki hedeflerinse bu rakamı 55-60 trilyon liraya çıkarmak olduğunu sözlerine ekledi.