Gençlerin beli kalınlaşınca hazır giyimciler büyük bedene yoğunlaştı

Gençlerin beli kalınlaşınca hazır giyimciler büyük bedene yoğunlaştı
Gençlerin beli kalınlaşınca hazır giyimciler büyük bedene yoğunlaştı

Tatlısumak, Türkiye nüfusunun yüzde 28 inin şişman olduğunu söyledi.

Türk kadını şişmanladıkça büyük beden giyim pazarında faaliyet gösteren firmaların sayısı da arttı. Sumak Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Tatlısumak, 'Firmalar koleksiyonlarını 36 bedenden 48 bedene kadar genişletti' dedi

İSTANBUL - Büyük beden giyim sektöründe Sumak XL Fashion mağazalarıyla faaliyet gösteren Sumak Giyim Ticaret ve Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Tatlısumak, sektörün gelişme gösterdiğini belirterek, eskiden en çok 44-46 beden satılırken son beş yılda 48-50 beden giysilerin daha çok tercih edildiğini söyledi. Bunun tüketicinin şişmanlama eğiliminde olduğunu gösterebileceği gibi, ufak beden üretim yapan firmaların 48 bedene kadar koleksiyonlarını genişletmelerinden de kaynaklanabileceğini dile getiren Tatlısumak, şöyle devam etti:
“Zaten genel olarak sokaktaki gençlere baktığımızda bel oyuntularının kaybolduğunu, göğüs ve basen arasının dümdüz indiğini görüyoruz. Büyük beden firması olarak son beş yılda bel ölçülerimizi genişletmiş bulunuyoruz. Pazarda oyuncular sürekli değişiyor. Küçük bedende (36-42) üretim ve ithalat çok yüksek düzeyde olduğu için fiyatlar son derece düşük bir halde seyrediyor. Bundan dolayı her üreticinin gözü ilk önce büyük beden pazarına dönüyor ve bu firmalar 36-42 beden arası koleksiyonlarını 36-48 beden aralığına kadar yükseltmeye başladı.”
Markasız üretim yapan firmalar bazında bakıldığında her yıl yeni yeni firmaların büyük beden yapmaya başladıklarına işaret eden Tatlısumak, bu durumun çok sürdürülebilir olduğuna inanmadıklarını dile getirdi.

Renkli giyimle tanıştırdı
Şişman ve büyük beden giyiminde, kadınları renkli giyimle tanıştırdıklarını ifade eden Ali Rıza Tatlısumak, sözlerine şöyle devam etti:
“Büyük beden kadını renklendi. Yapılan araştırmalara göre Türkiye nüfusunun yüzde 28’i şişman, yüzde 19’u ise büyük beden. 15 yıl önce 52 bedende bir kadın genelde siyah veya kahve tonları giyerdi. Bugün renkli pantolon alıyor. Geçmişte kilolarını göstermemek için daha çok koyu renkleri tercih eden kadınlar artık renkli giyinmenin keyfine vardı. Şimdi her rengi ve moda olanı örneğin taytları bile tuniklerle veya salaş hırkalarla kombineleyerek giymeyi seviyorlar. Büyük beden hanımlara kot ve deri giyinmenin keyfini yaşattık. 200 parçadan oluşan, ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış olmak üzere yılda dört koleksiyon hazırlıyoruz. Alım gücü yüksek bir müşteri kitlemiz var. Mağazamıza gelen bir müşterimiz en az üç parça alışveriş yapar. Bu Bağdat Caddesi mağazasında yedi sekiz parçaya kadar çıkar.”

Abiye de var tayt da
Tatlısumak, büyük beden giyen kadının tarzına uygun kıyafetleri bulmakta zorlandığına işaret ederek, kendini genç hisseden büyük beden bir kadının özellikle spor kesimler bulabilmekte zorluk çektiğini söyledi. Profesyonel bir firmadan çıkmayan kalıplarda da problem yaşandığını vurgulayan Tatlısumak, “Artık muhafazakar ölçülerden modayı takip eden ve her şeyi giyebilmeyi özlemiş bir kitleye üretim yapıyoruz. Bunun içinde abiye giyim de var, tayt ve şort da var” dedi. Tatlısumak, kriz dolayısıyla yavaşlatıkları mağazalaşma sürecini 2010 kış mevsimiyle beraber tekrar hızlandırmak istediklerini belirterek, bu yıl sonuna kadar 112 mağazalarına iki mağaza daha eklemeyi hedeflediklerini bildirdi.
Mağazalaşma sürecini tamamladıklarında, mevcut koleksiyonlarıyla daha geniş kitlelere ulaşabilmek için yeni markalar oluşturup başka segmentlere ulaşmak istediklerini de anlatan Tatlısumak, şunları kaydetti: “Nişantaşı, Profilo Alışveriş Merkezi ve Suadiye’de açtığımız mağazalarla markamızın Türkiye genelinde bayileşme atağını hızla sürdürüyoruz. Sumak XL Fashion’ın 15 Eylül’de açılacak Adapazarı mağazasıyla başlayacak olan yeni şubeleşme yatırımlarımız da devam edecek. Türkiye’nin yanı sıra yurt dışında da tanınan markamız, üretiminin yüzde 50’sini ihracata yönlendiriyor. Sumak koleksiyonunu, Rusya, Ukrayna, Almanya, Avusturya, İspanya, Yunanistan, Malta, Kıbrıs, Suriye, Birleşik Arap Emirlikleri, Cezayir, Lübnan, İsrail, Mısır, Katar, Türkmenistan, Tunus, İran ve Kuveyt’in de aralarında bulunduğu pek çok ülkeye ihraç ediyoruz.” (aa)