Gereksiz güç oyunları yüzünden istifa ettim

Gereksiz güç oyunları yüzünden istifa ettim
Gereksiz güç oyunları yüzünden istifa ettim

Levent Erden 2007 yılından beri sürdürdüğü İAB Türkiye İnteraktif Reklam Platformu başkanlığından istifa etti.

İnteraktif Reklam Platformu Başkanı Levent Erden istifa etti. Erden istifa nedenini "Gereksiz güç oyunlarından yoruldum" olarak açıkladı.
Haber: GÜRÜL ÖĞÜT / Arşivi

Levent Erden, kurulduğu 2007’den beri sürdürdüğü İAB Türkiye İnteraktif Reklam Platformu (İAB) başkanlığından istifa etti. Platformun başkanlığını, Reklamverenler Derneği’nin de başkanlığını yapan Ahmet Pura üstlendi ve bu göreve platformun dernekleşme süreci tamamlanana kadar devam edecek.

Levent Erden istifa gerekçesini, “Temsil ettiğim derneğin ve onun profesyonellerinin gereksiz güç oyunlarından yorulduğum için istifa ettim” şeklinde açıkladı. Erden “Profesyonellerinin yanlış yönlendirmesi ile RD’nin mayısta seçim yapmaya ikna olması, istenmediğimin işaretidir. Ayrıca herkes atama ile göreve gelirken başkanlık için seçim talep edilmesi, gereksiz güç oyunudur” dedi.

“Reklamcılar Derneği, IAB Türkiye’yi ölçüm derneğine indirgemeye çalışıyor” iddiasında bulunan Erden şöyle konuştu: “Dünyada sosyal medyayı en çok kullanan dördüncü ülke Türkiye. İnteraktif medya kullanımında ‘bench mark’ ülke olabiliriz. Bunu sağlayabilmek için İAB Türkiye’nin salt ölçüm yapan bir derneğe indirgenmesi değil, sektörümüzün global güç olması için çalışan bir oluşuma dönüştürülmesi lazım.”

Pura ise RD Yönetim Kurulu ile dernekleşme konusunda görüştüklerini ve bu sırada Erden’in görevi bırakmak istediğini söyledi. Pura, “İAB’nin hükmi şahsiyeti olması gerekiyor. Dernekleşerek bu yerine getirilecek ve stratejiden sapmadan fonksiyonlar sürecek” dedi.

Tasarım tek bir çizgiyle başlar

Modacı Atıl Kutoğlu, stil danışmanı Ece Sükan ve İtalyan mimar Federico Delrosso’nun Doğtaş için tasarladıkları mobilya serisi, A Grafik Design’ın hazırladığı kampanyayla duyuruluyor. Doğtaş Pazarlama Müdürü Nevzat Yıldız, ünlü tasarımcılarla işbirliğini duyuran çalışmanın amacını, “Geniş bir hedef kitleye hitap etmek, tasarım, kalite, moda, trend vurgusunu uygulamada da hayata geçirmek, sektördeki diğer firmalardan farklılaşmak ve son 3-4 yıldır yaptığımız yenilenme çalışmalarımızı desteklemek” olarak tarif etti.

Bir ana film bulunuyor Kampanyanın TV uygulaması, bir ana film ve bunun içeriğinden oluşan üç farklı spottan oluşuyor. “Onlar Doğtaş’ta” başlıklı filmin yönetmeni 4 Films’den Levent Onan, yapımcısı ise Gökalp Gökulu. Bitmiş ürün göstermek yerine “ürünün tasarlanmaya başladığı anların, esinlenme ve yola çıkma noktalarının filmi”ni yapmak istediğini söyleyen Onan, filmin konseptini şöyle anlattı:

“Görüntüleri, tasarımcıların etkilendikleri obje ve imajları akıllarında birleştirme ve gerçeğe dökme anı olarak düşündüm. Tasarımcıların kendilerinin orada olmaması ama yaratırken içinde oldukları düşüncelerin uçuştuğu esinlenme anlarının orada olması duygusunu verebilmek önemliydi. Bir anlamda olmayan bir şeyi tasarlamanın ‘making of’ sürecini anlatmak... Bir ruh halini tasvir etmek gibi...” Zenith tarafından yapılan medya planı, gazete, dergi, TV, açıkhava, sinema, radyo mecralarını ve mağaza içi tanıtımı içeriyor.

Herkese kendine göre
Honda’nın “Herkese kendine göre” kampanyasının ana fikri, “Herkes farklıdır ve herkese göre özgün bir Civic vardır” mesajı üzerine kurulu. ABD’de 20 Nisan’da başlayan kampanya, her biri farklı bir modeli anlatan şehirli oduncu, zombi, canavar, ninja ve Meksika güreşçisinden oluşan beş karakter içeriyor.

AdLeaks
Genç reklamcılara yönelik “Portfolio Night” 26 Mayıs Perşembe günü Reklamcılar Derneği, Grafikerler Meslek Odası ve Reklam Yaratıcıları Derneği işbirliğinde düzenlenecekmiş.
Efes Pilsen, TBWA\İstanbul ile çalışmaya başlamış.

bigPara.com