GM: Pazar yüzde 20 küçülür

Döviz ve faizdeki yükseliş sonrasında duran otomobil satışlarının pazarda küçülmeye neden olacağı açıklandı. General Motors (GM) Avrupa'nın, Satış, Pazarlama ve Satış Sonrasından Sorumlu Başkan Yardımcısı Jonathan Browning...

İSTANBUL - Döviz ve faizdeki yükseliş sonrasında duran otomobil satışlarının pazarda küçülmeye neden olacağı açıklandı. General Motors (GM) Avrupa'nın, Satış, Pazarlama ve Satış Sonrasından Sorumlu Başkan Yardımcısı Jonathan Browning, Türkiye pazarında bu yıl, geçen yıla göre yüzde 15-20 oranında küçülme beklediklerini ifade etti. Browning, Türkiye'de kısa vadede döviz ve faizde hareketlilik olmasına rağmen yedi aylık toplam rakamlara bakıldığında bir istikrar gözlendiğini vurgulayarak, şöyle devam etti:
"Kısa vadeli zorlukları bir kenara bırakırsak, Türkiye kilit büyüme pazarlarımızdan biri. GM, dünyada en önemli 10 büyüyeceği pazarı belirler. Türkiye, bu 10 pazardan biri. Bu ülke, küresel anlamda en önemli pazarlarımızdan biri olduğu için öyle ürünler sunmak istiyoruz ki Türkiye için biçilmez kaftan olsun."
Keklik genel müdür oldu
Geçmişte Türkiye'de genel müdür olarak çalışırken de burada operasyonlarda Türklerin daha fazla rol almasını ve bir Türk'ün genel müdür olmasını istediğini dile getiren Browning, "2002'den bu yana genel müdürlük yapan Peter Fahrni'yi Avrupa'da Perakende Ağı Geliştirme Direktörü olarak atadık. Satış ve Pazarlama Müdürümüz Özcan Keklik de GM Türkiye Genel Müdürü oldu. Böylelikle tarihimizde ilk kez bir Türk bu pozisyonu alıyor" dedi.
İstanbul'a yeni ofis
Jonathan Browning, Türkiye'de satın alma operasyonlarını geliştirmek istediklerini ve İstanbul'da yeni bir satın alma ofisi açacaklarını da belirterek, şu anda 100 milyon dolardan fazla dağıtım kanalı yatırımları bulunan Türkiye'den tedarikçilerden yapılacak alım miktarını 2010 yılında 500 milyon doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" açıklamasını yaptı. Türkiye'den şu anda gerçekleştirdikleri yıllık satın alma miktarının 100-150 milyon dolar civarında olduğuna işaret eden Browning, gelecekte çok daha fazla tedarikçi ile çalışmak istediklerini söyledi.
GM Başkan Yardımcısı Jonathan Browning, Türkiye'de yatırım planlarına ilişkin bir soruyu, "Burada geçmişte montaj tesisimiz vardı.
İmalat da yapıyorduk. İmalat açısından Türkiye gelecekte çok çekici bir lokasyon olacak. Ancak şu anda size anonsunu yapabileceğimiz somut bir şey yok. Yine de bu ülkeyi pozitif bir alan olarak görüyoruz" diye yanıtladı. Jonathan Browning, İstanbul'da bu yıl yapılacak bir fuarda,
özel olarak Avrupa ve Türkiye pazarı için üretilen sedan Opel Astra'yı tanıtacaklarını ve aracı 2007 yılının ikinci yarısında piyasaya sunacaklarını açıkladı. Browning, Polonya'da üretilmesine karar verilen aracın General Motors'un Türkiye pazarındaki büyümesinde çok büyük bir fırsat yaratacağını vurguladı.
Browning, pazardaki satışlara ilişkin olarak da "Türkiye pazarı bu yıl, 2005'e göre yüzde 15-20 küçülür" diyerek sözlerini tamamladı.