'Grundig'in üzerindeki iflas tozunu silip, sonra büyüteceğiz'

'Grundig'in üzerindeki iflas tozunu silip, sonra büyüteceğiz'
'Grundig'in üzerindeki iflas tozunu silip, sonra büyüteceğiz'

Şemsettin Eksert, ?Grundig?in pazarlanması konusunda Arçelik?ten yararlanabilir, dağıtım kanalı da kurabiliriz? dedi.

Grundig'i geçen yıl alan Koç Holding, markayı yeniden yapılandırarak hak ettiği konuma getirecek. Grundig CEO'su Eksert, 'İflastan geldiği için markanın üzerinde tozu vardı. Tozu siliyoruz' dedi
Haber: ÇAĞRI BİLGİN / Arşivi

BERLİN - Koç Holding’in 2008 yılı sonunda satın aldığı Alman tüketici elektroniği markası Grundig’in Türkiye’nin ardından Avrupa’da da birleştirme sürecinin devam ettiğini söyleyen Grundig İcra Kurulu Başkanı (CEO) Şemsettin Eksert, “İflastan geldiği için markanın üzerinde tozu vardı. Bu tozu siliyoruz” dedi.
Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlenen ve 4-9 Eylül tarihleri arasında açık kalacak olan Uluslararası Tüketici Elektroniği (IFA) fuarına katılan Grundig’in İcra Kurulu Başkanı Eksert, gazetecilerin sorularını yanıtladı. 

Pazar payı artacak
Değerli bir marka olan Grundig’in Koç Holding kalitesiyle uyuştuğu için ayakta kalabildiğini ifade eden Eksert, markayı başkası alıp yeniden yapılandırmadan geçirse de bu kadar ayakta tutmasının mümkün olamayacağını iddia etti. Şemsettin Eksert, 2008 yılı sonunda markayı aldıklarında ciddi yeniden yapılandırmaya ihtiyacı olduğunu da kaydederek, “Bütün ülkelerde yeniden yapılanma faaliyetini bitirip ticari tarafa bakabilir hale geldik. Kararlar alarak hızlı uyguladık. Artık marka ayakları üzerinde durur hale geldi” diye konuştu.
Markayı uzun vadede Almanya’da tüketici elektroniğinde büyütmeyi planladıklarını da vurgulayan Eksert, Almanya’da bu alandaki pazar paylarını artırmak istediklerini, ilk hedeflerinin Almanya ve Almanca konuşan ülkeler olduğunu aktardı.
Grundig’i Türkiye’de Arçelik ve Beko organizasyonuyla birleştirdiklerini de hatırlatan Eksert, Almanya’da ise birleşme işleminin devam ettiğini, burada da birleşmenin yıl sonuna kadar tamamlanacağını kaydetti. Şemsettin Eksert, Grundig’i yeniden yapılandırma maliyetlerini markaya yatırım olarak konumladıklarına da değinerek, şunları söyledi: “Grundig’de üretimi iki buçuk katına ulaştırmak mümkün. Almanya’da genelde 40 yaşın üzerindekilerin tanıdığı bir marka. Ama gençler arasındaki bilinirliği de hızla artıyor. Şu anda yaptığımız atılımla 30 yaş altındakilerin tanımasını sağlamak istiyoruz. Gençler ve kadınlar arasında tanınırlığı da artıyor. Saç düzleştiricilerde ciddi büyüme oldu. Almanya’daki bağımsız uzman satıcılar arasında markamız 11’inci sıradan dördüncü sıraya yükseldi. Önümüzdeki iki yıl içinde ikinci sıraya çıkmayı planlıyoruz.” 

Hedef kadınlar
Grundig İcra Kurulu Başkanı Şemsettin Eksert, Grundig’in Türkiye’deki hedefleri hakkındaki soruyu da, “Türkiye’de henüz yaygınlaştırmaya başladık. Güzel bir ürün gamı var. Türkiye’de de giderek başarı sağlar. Ülkede olmayan kadınlara yönelik wellnes ve TV dışındaki ürünlerini de Grundig markasıyla pazarlamaya başlıyoruz. Pazarlama konusundaysa Arçelik’in dağıtım kanalından da yararlanabilir ya da bağımsız dağıtım kanallarını da kullanabiliriz” şeklinde yanıtladı.

‘3D TV için daha zaman var’
Tüketici elektroniği markası Grundig’in İcra Kurulu Başkanı Şemsettin Eksert, ürün gamlarındaki LCD TV’lerde yeni trendin üç boyutlu (3D) TV olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Ama bu teknolojinin birkaç yıl daha yaygınlaşacağını düşünmüyorum. Bu yıl sonuna doğru LED ile geliyoruz. Full HD, USB’ye kaydedilebilen modellerimiz var. TV üretimimizin tamamını Türkiye’de yapıyoruz. Grundig markasıyla yeni ürünlere de giriyoruz.”