Grup alışveriş trendi her geçen gün büyüyor

Grup alışveriş trendi her geçen gün büyüyor
Grup alışveriş trendi her geçen gün büyüyor
İnternet üzerinden farklı bölge ve mekanlarda hizmet satışı yapan ve üyelerinin yüzde 65'ini kadınların oluşturduğu Grupanya'da satışların yüzde 33'ünü yeme içme, yüzde 15'ini de SPA oluşturdu. Grupanya 6 ayda 400 bin üyeye sunduğu 250 fırsattan 22 milyon TL tasarruf sağladı.

Grupanya CEO'su Esra Sertoğlu 2010 yılının değerlendirmesi ve 2011 yılının hedeflerini paylaşmak amacıyla düzenlediği basın toplantısında, Mayıs 2010'da çiçek sepetiyle başlattıkları fırsat kampanyasını, 400 farklı işletmeyle yürüttüklerini ve yaklaşık 2000-3000 işletmeyle de ilişki içinde olduklarını belirtti. 

Bu süreçte Turkuazoo Akvaryum giriş fırsatı ile 17 bin 40 kişiye, Kızkulesi'nde kahvaltı fırsatı ile de 14 bin kupon satarak rekor satış gerçekleştirdiklerini anlatan Sertoğlu, küçük, orta ve büyük boy işletmelerin restoran, otel, SPA, müze, gösteri, turistik mekanlar, yeme içme gibi birçok alanını uygun fiyatlarla müşteriye önerdiklerini kaydetti.
Sertoğlu, üye sayılarının 400 bini geçtiğini belirterek, şu bilgileri verdi: 

“Bugün geldiğimiz noktada kendimizle yarışıyoruz. Sektör hızla büyüyor. Kaliteden ödün vermeden, müşteri ve işletmeyle kol kola iş yapıyoruz. Bu konuda kendimize güveniyoruz. Bizim işimiz fırsat satmak değil, deneyim yaşatmak. Amacımız müşteriyi yerinden kaldırıp, aklına iyi fikirler sokmak. Sadece fiyatın öne çıkması değil deneyim ve kalitenin öne çıkması önemli. Bugüne kadar müşteriye 250 bin fırsat sattık, 22 milyon liradan fazla tasarruf ettirdik. 

2011 yılında yayınlayacağımız fırsatlarla üye sayısını 750 bine çıkarmayı, toplamda 100 milyon lira tasarruf ettirmeyi hedefliyoruz. Bugüne kadar 6,5 milyon lira olan toplam ciroyu da 2011'de 30 milyon liraya çıkarmayı hedefliyoruz. Kullanıcının hayatını kolaylaştıracak yenilikler getireceğiz. Şehirleri büyüteceğiz. Daha fazla fırsatlar sunacağız.”

KADINLAR DAHA HIZLI SATIN ALIYOR
Grupanya Genel Müdür Yardımcısı Baran Dilber de müşterilerinin büyük şehirlerde yaşayan 25-40 yaş arası genç profesyonellerin oluşturduğunu, bunların yüzde 65'inin kadın, yüzde 35'inin de erkek olduğunu belirtti.
Erkeklerin yeme içme ve daha çok aktivite fırsatlarına, kadınların ise güzellik, bakım ve SPA'ya ilgi gösterdiklerini belirten Dilber, kadınların daha hızlı satın aldıklarını ve hemen de kullandıklarını söyledi. 

Dilber, cironun yüzde 33'ünü yeme içme, yüzde 15'ini de SPA fırsatlarının oluşturduğunu ve müşterilerin genellikle Bağdat Caddesi, Etiler, Cihangir ve Levent'teki mekanlara ilgi gösterdiğini vurguladı.
İstanbul , Ankara , Antalya, Bursa, Eskişehir ve İzmir 'de fırsatlar sunduklarını ve buna yakında Adana ve Mersin'in de ekleneceğini belirten Dilber, günde 70 bin kişinin siteyi ziyaret ettiğini, bu rakamın aylık ortalama 1 milyona ulaştığını kaydetti. 

Dilber, 400 bin üyeden 60 bininin “www.grupanya.com”dan satın alma işlemi yaptığını ve müşteriye sunulan 500'den fazla fırsatın ortalama tutarının da 26 TL olduğunu belirtti. 

Sektör olarak da daha İstanbul'un tam potansiyeline ulaşmadıklarını ifade eden Dilber, “Büyümenin çok hızla ilerleyeceğini ve sosyal alışverişin de çok çeşitleneceğini semte ve kişile özel bir modele doğru gideceğini öngörüyoruz. Bir fırsat çeşitliliği yaratmak ama fırsat kalabalığı da yaratmamak amacındayız” dedi.

TÜRKİYE DÜNYADA EN BÜYÜK 5. PAZAR
Grupanya Kurucu Ortağı Alemşah Öztürk de, bu pazardaki sosyal medyayı en aktif kullananlardan biri olduklarını, başarıya ulaşmanın temelinde de hangi fırsatın ve hangi tarz mekanların ilgi çekeceğini bilmek ve insanın doğasını anlamak olduğunu söyledi. 

Türkiye'nin dünyada en büyük 5. pazar olduğunu ve son 6 ayda sektörün inanılmaz büyüdüğünü belirten Öztürk, bu işi başlatan şirketlerin toplam cirosunun 4-5 milyar Dolar olduğunu, kaydetti. 

Öztürk, Türkiye;de 47 fırsat sitesi bulunduğunu belirterek, “Bu işe başlaması kolay, sürdürmesi zor. Kaliteyi tutturmak önemli. Müşteriyle ve mekanlarla iyi ilişki içinde olmak gerekiyor. Sahadaki bazı oyuncuların yavaş yavaş çıkmaya başlayacağını göreceğiz. 3 büyük oyuncu, 5 tane de daha küçük olan kalır. Türkiye'de 3 milyon aktif e-ticaret kullanıcısı var. Bizim üye sayımız 400 bin. Potansiyelin yüzde 10'unda bile değiliz.
 
Sosyal alışveriş yepyeni bir platform. Tüm dünyada e-ticaretin formülünü geliştiren kurgulardan biri olacak. Türkiye'de e-ticaret önemli bir pazar. Kullanıcı için daha ilginç ve özel fırsatlar sunmaya çalışıyoruz.
” dedi. (AA)

bigPara.com