Güçlü ve çevreci: Audi R-Zero

Merkezi Fransa'da bulunan Uluslararası Tasarım Okulu (ISD France) öğrencilerinin tasarladığı Audi R-Zero konsepti, otomobillerin hem güçlü hem de çevreci olabileceğini kanıtlamayı amaçlıyor.

İSTANBUL - Merkezi Fransa'da bulunan Uluslararası Tasarım Okulu (ISD France) öğrencilerinin tasarladığı Audi R-Zero konsepti, otomobillerin hem güçlü hem de çevreci olabileceğini kanıtlamayı amaçlıyor. Mevcut fosil yakıtlarının 40 yıl içinde tamamen tükenecek olması, otomobil üreticilerini alternatif yakıtlar bulma konusunda yeni çalışmalar yapmaya zorluyor. Son 20 yılda daha ekonomik yakıt tüketimi elde etmek için dizel motorlara ağırlık veren firmalar, bu konuda büyük ilerleme kaydetti. Ama yine de elektrik motorlu, hidrojenle çalışan yakıt hücreli ya da hibrit motorlu modellerin gelişimi devam ediyor. Birçok firma henüz çok pahalı bir teknoloji olmasına rağmen piyasaya bu teknolojileri içeren modeller sürdü.
Hibrit teknolojinin kullanıldığı otomobiller, şu an için performans ya da güçle anılmıyor. Geleceğin spor otomobilleri konusundaki çalışan ISD France'ın üç öğrencisi Frank Levivier, Remi Marchand ve Pierre-Olivier Wagner, Audi R-Zero adını verdikleri projeyle aynı zamanda 2010'un TT modeli hakkındaki öngörülerini de ortaya koyuyor.
Tasarım açısından Fransız 'süper spor' otomobil markası Bugatti'nin 1001 beygir gücündeki Veyron modelini andıran konsept Audi R-Zero, ön ve arka tasarımıyla birinci ve ikinci nesil Audi TT'nin çizgilerine sahip.
Ağırlığı 2.2 ton
Her tekerleğe bağlanan dört farklı elektrik motorundan gücünü alan R-Zero, toplamda 1091 beygirlik motor gücüne sahip. Bugatti Veyron'dan bile daha güçlü olan Audi R-Zero'nun toplam ağırlığı 2.2 ton. Ağırlığı 1200 kg olan pillerle çalışan elektrik motorları, otomobilin sıfırdan 100 kilometreye üç saniyeden az sürede çıkmasını sağlıyor. R-Zero'nun, maksimum hızı 461 kilometre.