Hak ihlallerinde rekor şikâyet

Tüketiciler Birliği'nin, 'hak ihlaline' uğrayanlar için oluşturduğu 'Başvuru Merkezi'ne, yılın ilk yarısında 3 bin 571 şikâyet yapıldı. Bunların yüzde 95'i hakkına ulaştı.

ADANA - Tüketiciler Birliği'nin, 'hak ihlaline' uğrayanlar için oluşturduğu 'Başvuru Merkezi'ne, yılın ilk yarısında 3 bin 571 şikâyet yapıldı. Bunların yüzde 95'i hakkına ulaştı.
İstanbul, 2 bin 207 şikâyetle iller arasında ilk sırada yer alırken başvuru yönteminde en çok internet tercih edildi. Sorunu olanların yüzde 37.41'i kredi kartı faizinden yakınırken yüzde 24.64'ü ayıplı mal, yüzde 11.90'ı ayıplı hizmet, yüzde 7.81 bilgi talebi, yüzde 5.10'u kapıdan satış, yüzde 6.89'u servis hizmetlerinden, yüzde 3.25'i mesafeli (internet üzerinden yapılan) satıştan yakındı. Şikâyetlerin sektörlere göre dağılımında ise 1428 ile bankacılık başı çekti.
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, hak ihlalleriyle ilgili başvurularda rekor seviyeye ulaşıldığını ve altı aylık dönemde geçen bir yılın tamamının aşıldığını açıkladı.