Halk tasarrufu altınla yatırımı konutla yapıyor

Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde bin 200 kişi ile MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex yine birbirinden ilginç sonuçlara ulaştı.

İSTANBUL - Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde bin 200 kişi ile MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex yine birbirinden ilginç sonuçlara ulaştı. Buna göre tasarrufta altın yükselen değer. Tasarruf yaparken kadınlar yastık altına, erkekler bankaya gidiyor. Alışverişlerin yüzde 40'ı kredi kartı ile yapılıyor. İndirim, taksit ve para puan en önemli kart avantajları olarak görülüyor. MasterIndex'in bu çalışmasında farklı olarak kart kullanıcı karakterleri de belirlendi.
Araştırma sonuçlarına göre kart kullanıcıları 'modern alışverişçiler, değişkenler, çekingenler, tutucular' olmak üzere dört temel karakter altında toplanıyor. Kart kullanımını alışverişlerinde bir alışkanlık haline getiren modern alışverişçiler, kredi kartlarını her zaman için nakit kullanmayı tercih ediyor. Kredi kartı ve banka kartı kullanımı ve özellikleri konusunda en bilgili kitleyi ifade ediyor. Cüzdanlarında ortalama ikinin üzerinde kredi kartı bulunuyor. Ağırlıklı olarak çalışan genç ve orta yaş grubunu temsil eden modern alışverişciler, teknolojiye ve yeniliklere açık ve internet alışverişlerinde çekinmeden kredi kartlarını kullanıyor. Çoğunluğunu erkeklerin oluşturduğu bu kesim kredi kartı sahipleri arasında yüzde 23'lük yer tutuyor.
Değişkenler tasarrufçu
Cüzdanlarında ortalama iki kredi kartı bulunan değişkenler, kartlarının taksit imkânından yararlanmayı seviyor. Değişkenler, kredi kartı sahipleri arasında yüzde 15'lik bir kesimi kapsıyor. Çekingenler'in cüzdanlarındaki kredi kartı sayısı diğer karakterlere göre daha düşük. Gelirinin çoğunu harcayan çekingenler, kredi kartını acil durumlarda kullanıyor.


Büyütmek için tıklayınız

Söz konusu grupta ağırlıklı olarak kadınlar yer alıyor. Çekingenler kredi kartı sahipleri arasında yüzde 34 paya sahip. Nakit kullanımını alışkanlık haline getirmiş tutucular ise, kredi kartını acil durumlarda kullanıyor. Tutucular, nakit taşımayı daha güvenli olarak görüyor ve sosyal alışkanlıklar konusunda diğer gruplar arasında en kapalı kesimi ifade ediyor. Orta yaş üstü kesimin ağırlıklı olduğu karakterde, kadınlar öne çıkıyor. Tutucular, kredi kartı sahipleri arasında yüzde 29'luk bir kesimi kapsıyor.
MasterIndex'in tüm araştırmalarında yer verdiği, en çok tercih edilen tasarruf aracı yanıtında bu defa altının olağandışı yükselişi dikkat çekiyor. Bunda önceki araştırmalarda en son sıralarda yer bulan altın MasterIndex Kasım sonuçlarında birinci sıraya yükseldi. Haziran ayı sonuçları ile kıyaslandığında vadeli TL hesabı, yastık altı TL ve döviz ve vadeli döviz hesabı tercihlerinde de artış gözlendi.
Araştırma için görüşülen kişilere, ellerine fazladan 20 bin dolar (yaklaşık 30 bin YTL) geçmesi durumunda bu parayı nasıl değerlendirmeyi düşünecekleri sorulduğunda ise ev/daire alma tercihi yüzde 29 ile ilk sırada yer aldı. Bir önceki araştırmadaki yerini koruyan ev/daire tercihini yüzde 16 ile otomobil izliyor.