'Halka arz mayısa yetişir'

Anadolu Grubu İcra Kurulu ve Coca-Cola İçecek AŞ'nin Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, Coca-Cola İçecek AŞ'nin merakla beklenen halka arzını da SPK'ya bağlı olarak iki ay içinde gerçekleştirmeyi hedeflediklerini ifade etti.

İSTANBUL - Anadolu Grubu İcra Kurulu ve Coca-Cola İçecek AŞ'nin Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, Coca-Cola İçecek AŞ'nin merakla beklenen halka arzını da SPK'ya bağlı olarak iki ay içinde gerçekleştirmeyi hedeflediklerini ifade etti.
Coca-Cola İçecek'te gerçekleştirilen değişiklikleri anlatmak üzere bir sohbet toplantısı düzenleyen Özilhan, Türkiye, Orta Asya ve Ortadoğu'da faaliyet gösteren ve yıllık cirosu 1 milyar YTL'yi aşan Coca-Cola İçecek'in, geçen yıl Efes Sınai Yatırım hisselerinin yüzde 87.63'ünü satın alarak en büyük bölgesel şişeleme şirketine dönüştüğünü söyledi. Özilhan, Coca-Cola İçecek'in hızla büyümesi ve bölgede lider konuma gelmesi nedeniyle, organizasyon yapısını da büyük oranda yenilediklerini söyledi.
3. halka arz denemesi
Coca-Cola İçecek AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, şirketin üçüncü halka arz denemesinde, Sermaye Piyasası Kurulu'ndan (SPK) beklenen onayın gelmesiyle, halka arzı mayıs sonu veya haziran başına yetiştirmeyi düşündüklerini söyledi.
Sermayesinin yüzde 20'sinin halka arzı için geçen şubat ayında SPK'ya başvuran Coca-Cola İçecek'in, ek satış hakkının kullanılması halinde halka arz oranı yüzde 23'e yükselecek.
Coca-Cola İçecek'in halka arz ve yeni yatırım projelerine ilişkin gazetecilerin sorularına yanıt veren Özilhan, önceki arz denemelerine ilişkin olarak, "O günün şartları, iklimi bu arzı yapmaya uygun olmadı. Geçen sefer sorun yurtdışından kaynaklanmıştı" dedi. Geçen seferde, yurtdışından sadece, bire bir düzeyde bir talep geldiğini ve bunun arz için yeterli bulunmadığını hatırlatan Tuncay Özilhan şöyle dedi:
SPK'ya bağlı
"Bu sefer farklı bir hikâyemiz var. Hazırlıklarımızı tamamladık ve SPK'ya müracatımızı yaptık. Umut ederim hemen değerlendirilir. Coca-Cola İçecek'in halka arzının mayıs sonu ya da haziran başına yetişeceğini tahmin ediyorum. Yurtdışından sürekli artan ilgi var. İç ve dış yatırımcıya fayda sağlayacak bir arz olacağını bekliyoruz."
İlki 2004'teydi
Halka arzı ilk olarak Haziran 2004'te planlanmış ancak daha sonra ileri bir tarihe ertelenmişti. Ardından şirketin 75.48 trilyon lira nominal değerli hissesinin halka arzı için 3-5 Kasım 2004'te talep toplanmış, fakat özellikle yurtdışından kaynaklanan talep yetersizliği nedeniyle bu halka arz girişimi iptal edilmişti. Anadolu Efes Eylül 2005'te, ana ortağı olduğu Coca-Cola İçecek'in muhtemel halka arzı için global koordinatör olarak yatırım bankası CSFB'yi, yurtiçinde de İş Yatırım'ı görevlendirdi. Bundan önceki halka arzda global koordinatör Citibank olmuştu.
Hızlı büyüyor
Coca-Cola İçecek Yönetim Kurulu kasım ayında, Coca-Cola İçecek'in bazı hissedarlarının, mevcut hisselerinin bir kısmının halka arz edilmesi taleplerini uygun gördüğünü ve bu konuda gerekli işlemlerin başlatılmasına karar verdiğini açıklamıştı.
Coca-Cola İçecek'in hem bölge, hem de Türk sanayiine önemli bir katma değer yarattığını söyleyen Tuncay Özilhan, şöyle konuştu: "Coca-Cola İçecek'in son 10 yılda Türkiye, Orta Asya ve Ürdün'de yaptığı yatırım tutarı 707 milyon dolar. Efes Sınai Yatırım ile birlikte son beş yılda ödediği vergi 585 milyon dolar."
Dünyada ilk 13'te
Özilhan, Türkiye'nin artık Coca-Cola sistemi içinde, hacim olarak bakıldığında dünyada ilk 13, Avrupa'da ise ilk dört arasında yer aldığını bildirdi. Özilhan, toplam nüfusu 120 milyona ulaşan bölgede yer alan 11 şişeleme tesisinde faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek'in, büyümeye ve sınırlarını genişletmeye devam ettiğini belirtti. Özilhan, Coca-Cola'nın dünyadaki büyümesine en fazla katkısı bulunan altıncı ülke olduklarını da söyledi.
Altı ülkede faaliyette

  • Coca-Cola İçecek AŞ, Türkiye ve Orta Asya'nın lider alkolsüz içecek üretim, dağıtım ve satış şirketi.
  • 120 milyonu aşkın nüfuslu altı ülkede faaliyet (Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Ürdün, Türkmenistan)
  • 370 milyon ünite kasa satış hacmi (2 milyar 100 milyon litre)
  • 505 milyon ünite kasanın üzerinde üretim kapasitesi (2 milyar 850 milyon litre)
  • Türkiye, Coca-Cola Sistemi içinde satış hacmi açısından, dünyada 13., Avrupa'da 4. sırada
  • Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Cappy, Piko, Fresca, Nestea, Powerade, Schweppes, Sen Sun, Turkuaz, Bonaqua, Burn, Canada Dry ve Nescafe Xpress markalarının bölgedeki tek üreticisi ve dağıtıcısı
  • Son 10 yılda Türkiye, Orta Asya ve Ürdün'de yaptığı yatırım 707 milyon dolar.
  • Türkiye'de yıllık 312,1 milyon ünite kasa satış hacmi (1 milyar 770 milyon litre)
  • Türkiye'de gazlı içecekler kategori payı: yüzde 66,6