'Halkın cipi' ile birinci lige sıçradı

'Halkın cipi' ile birinci lige sıçradı
'Halkın cipi' ile birinci lige sıçradı
30 bin TL'den başlayan fiyatlarla satılan cip Duster, Dacia'yı çok satanlar listesine taşıdı. Duster'ın yarattığı rüzgârı kaptırmak istemeyen firma 2011 için 10 bin sipariş verdi.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI / Arşivi

Geçmişten gelen ‘halkın otomobili’ ününe sahip Dacia, Türkiye ’de hızlı yol alıyor. Dacia, 2003 yılında Türkiye pazarına Solenza ile adım attıktan sonra arka arkaya yollara çıkardığı modeller ile 54 markanın rekabet ettiği pazarda en çok satanlar listesinde ilk 10’a oturdu. Şirkete vites büyüttüren ise özellikle 2010 yılında 30 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunduğu cip Duster oldu. Dacia, nisan ayında satışa çıkmasına rağmen yılı 3 bin adetlik satış rakamı ile kapatmaya hazırlanan Duster’ın yarattığı rüzgârı kimseye kaptıracak gibi değil. Şimdiden 2011 için merkeze 10 bin adet Duster sipariş verdi. Ayrıca 2011’de araca zam da yapmayacak. 

Türkiye pazarına girdiği 2003 yılında 1800 adet satışla yüzde 0.5 paya sahip olan marka bu yıl sonunda yaklaşık 20 bin adet otomobil satışıyla pazar payını 5 misli arttırıp yüzde 2.5’e çıkaracak. Firmanın hedefi 2011’de 22 bin adet satış. Bunun yaklaşık 10 bin adeti Duster’a ait olacak. 

Avrupa 6’ncısı oldu 
Renault Mais Dacia Marka Yöneticisi Orhan Çetin, “2009’da 9.7 bin adet satış ve yüzde 1.8 pazar payı ile Türkiye pazarındaki en iyi sonuçları elde ettik. Bu yıl ilk 10 ayda 13.3 bin satışla Türkiye’de ilk 10 marka arasına girdik. Yıl sonu satışlarımız da yüzde 100 artarak 20 bin adetlere ulaşacak” dedi. 

2010 satış rakamlarıyla Türkiye’nin Avrupa’da en fazla Dacia satılan 6. ülke konumuna geldiğini anlatan Çetin, “Türk tüketicisi artık değeri yalnızca parayla ölçmüyor. Keseye uygunluğun yanı sıra beklentilerini karşılayan sağlam, servisi ucuz ve kaliteli ürünleri satın alıyor” dedi. Çetin geçen günlerdeki İstanbul Autoshow’da ilk kez satışa sundukları ‘fabrika çıkışlı LPG’li araçlara yüksek talep geldiğini, ilk partinin tamamen bittiğini söyledi.

Yollarda 100 bin Dacia olacak
2003’ten bu yana Türkiye’de satılan Dacia otomobil sayısı 63 bini aştı. Türkiye’deki Dacia araç parkının 2 yıl sonra 100 bine ulaşması bekleniyor. 2003’te 42 yetkili satıcı ile başlayan marka bugün 78 satıcıya ulaşırken artan satış grafiği nedeniyle her ay birkaç girişimciden bayilik başvurusu alıyor.

bigPara.com

    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    İstanbul