Harvey Nichols Türkiye'de

Harvey Nichols, 10'uncu mağazasını İstanbul'da yapılmakta olan Kanyon Showroom'da açmayı planlıyor.
Konuya ilişkin basın toplantısında konuşan Unitim Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu...

İSTANBUL - Harvey Nichols, 10'uncu mağazasını İstanbul'da yapılmakta olan Kanyon Showroom'da açmayı planlıyor.
Konuya ilişkin basın toplantısında konuşan Unitim Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu, Türkiye distribütörlüğünü aldıkları Harvey Nichols markasının mağazası için 15 milyon dolarlık yatırım hedeflediklerini söyledi. Kanyon'un mağaza olarak seçilmesinde, showroom'un Eczacıbaşı Topluluğu ve İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı tarafından yapılmasını gösteren Cemiloğlu, "Harvey Nichols'ın mağazalarında kendi markaları satılıyor. İstanbul'da açılacak mağazada yerli markaların da satılması için çalışacağız" dedi.
Mağazanın 2006 yılının Eylül ayında açılacağını dile getiren Harvey Nichols'ın Yönetim Kurulu Başkanı Joseph Wan da, İngiltere'de faaliyet gösteren Harvey Nichols mağazasının, üst gelir grubuna hitap ettiğini belirtti. Joseph Wan, mağazalarında kadın, erkek ve çocuk giyimin yanı sıra aksesuvar, kozmetik, parfüm ve ev ürünlerinin satıldığını ifade ederek, "Türk nüfusunun modaya olan ilgisinden dolayı Türkiye'yi seçtik. 8 bin metrekarelik alan için metrekare başına yılda 7 bin dolarlık ciro beklentimiz var" diye konuştu. Wan, 200 yıllık geçmişi olan şirketin 2004'teki toplam cirosunun 360 milyon dolara ulaştığını açıkladı.
'Konutların yüzde 99'u satıldı'
Kanyon Yönetim İşletim Pazarlama Genel Müdürü Markus Lehto ise, 250 bin metrekarelik kapalı alana sahip showroom'da 28 ofis, 170 mağaza ve 180 konut olduğunu söyledi. Kanyon'un 2006 yılının Nisan ayında tamamlanacağını aktaran Markus Lehto, mağazaların yüzde 70'nin, konutların da yüzde 99'unun satıldığını vurguladı. Markus Lehto, Eczacıbaşı İlaç Fabrikası'nın arazisinde yer alan showroom'un 200 milyon dolara mal olacağını sözlerine ekledi.