Havacılıkta birleşme artık kaçınılmaz

Havacılıkta birleşme artık kaçınılmaz
Havacılıkta birleşme artık kaçınılmaz

Atlas Jet, 5 Mayıs 2012 tarihi itibariyle Londra Stansted Havaalanı için seferlerine başladı.

Haber: BURAK KURU / Arşivi

LONDRA- Atlasjet Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, orta vadede tarifeli uçan hava yolu şirketlerinde belli birleşmeler olacağını belirterek, “Büyük, ülkelerin milli hava yolları birleşmeye başladı ki özel şirketlerin birleşmemesini beklemek yanlış olur” dedi. Ersoy, 5 Mayıs itibariyle Atlasjet’in Londra Stansted seferlerine başlaması dolayısıyla düzenlediği toplantıda soruları yanıtladı. Bu yıl Sabiha Gökçen’den de operasyon yapmaya başladıklarını ve buradaki uçuş sayısını arttıracaklarını ifade eden Ersoy, Atatürk Havalimanı’ndaki kapasite doluluğuna dikkati çekerek, burada büyüme şanslarının kalmadığını, Atatürk Havalimanı’ndan sadece tarifeli seferleri gerçekleştireceklerini, tarifeli olmayan seferleri Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan yapacaklarını belirtti. Türkiye ’de sivil havacılık sektörünün geleceğine ilişkin ise Ersoy, bu alanda sadece charter uçuşları yapan hava yolları bulunduğuna değinerek, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Onların modellerini bu şekilde sürdürmeleri zor görünüyor. Ya küçülecekler ya da birleşmeler, konsolidasyonlar olacak. Çünkü sadece yaz sezonuna yönelik operasyonlarla havacılığı sürdürmek kesinikle imkânsız. Orta vadede tarifeli uçan hava yolu şirketlerinde belli birleşmeler olacaktır. Büyük, ülkelerin milli hava yolları birleşmeye başladı ki özel şirketlerin birleşmemesini beklemek yanlış olur. Orta vadede, 3 yıl içinde birleşmeler olabilir.” Irak’ta Zagros Grubu ile ortaklığa değinen Ersoy, Irak’tan yakın coğrafyaya ve Avrupa ’da yaklaşık 10 noktaya uçuş planladıklarını, ayrıca yakın coğrafyada bir ülkede daha bu tip bir ortaklık yapmayı düşündüklerini, bu ülkenin Müslüman bir ülke olacağını kaydetti. 

2 milyar dolara 25 yeni uçak
Dünyadaki teknolojik gelişmelere ayak uydurmak gerektiğini vurgulayan Ersoy, bu kapsamda 25 yeni uçak siparişi vermek için Airbus ve Bombardier ile görüştüklerini, Bombardier ile ön anlaşma imzaladıklarını, her iki şirketle de görüşmeleri bu ay içinde sonlandırmayı planladıklarını bildirdi. Uçakların piyasaya 2016 yılında gireceğini, kendilerinin de yeni uçakları 2017 yılından itibaren teslim almayı düşündüklerini ifade eden Ersoy, 25 uçağın tutarının finansman maliyetleriyle birlikte 2 milyar doları bulacağını, bunların şu anda filolarında yer alan 16 uçağın yerine geleceğini söyledi.

bigPara.com