'Hayat' atağa geçiyor

2005 yılının ilk 6 aylık döneminde hayat sigortaları bir önceki yılın aynı dönemine göre hız kesti. Hayat sigortalarındaki gerilemenin önlenmesi için şirketlerin bu dala daha çok ağırlık vermesi gerektiğini ifade eden...

2005 yılının ilk 6 aylık döneminde hayat sigortaları bir önceki yılın aynı dönemine göre hız kesti. Hayat sigortalarındaki gerilemenin önlenmesi için şirketlerin bu dala daha çok ağırlık vermesi gerektiğini ifade eden Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Afşin Oğuz, 2006 yılında devreye girmesi beklenen ipoteğe bağlı konut kredisi sisteminin (mortgage) hayat sigortaları sektörünü canlandıracağını söyledi.
Afşin Oğuz şöyle devam etti: "Gerçekten kârlı bir branş olan hayat sigortalarındaki bu gerilemenin önlenmesi şirketlerin bu branşa çok daha fazla ilgi göstermesiyle sağlanabilir. Bizleri bu konuda ümitlendiren önemli bir gelişme de ipoteğe bağlı konut kredisi sisteminin 2006 yılında devreye girecek olmasıdır. Ayrıca Bireysel Emeklilik Sistemi'nin gelişmesi ve yaygınlaşması, bu sayede halkımızın daha çok bilinçlenmesi, gelişmiş ülkelerde olduğu gibi hayat sigortalarına da ayrı bir ivme kazandıracaktır."
Gerileme doğal
Oğuz, 90'lı yıllarda yoğun olarak satılan hayat poliçelerinin vade gelimi ödemelerinin de gerilemede ayrıca etkili olduğunu belirtti. Oğuz, 2005 yılının altı aylık döneminde hayat sigortalarında yaşanan gelişmelerle ilgili olarak şunları söyledi:
"2005 yılının ilk altı aylık döneminde, 2004 yılının aynı dönemine nazaran bir gerilemenin yaşanmasını çok doğal olarak kabul etmek gerekiyor. Bunun nedeninin de ülkemizde yeni başlayan Bireysel Emeklilik Sistemi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Emeklilik şirketlerinin tüm satış konsantrasyonlarını Bireysel Emeklilik satışlarına yoğunlaştırarak, satış teşkilatlarını buna göre yönlendirmelerini, yaşanan yoğun rekabeti, sıfırdan başlayan bu yeni sistemde doğal olarak iyi bir pazar payı elde etmeyi amaçlamalarını hayat sigortalarındaki yavaşlamanın sebebi olarak gösterebiliriz."
'Hayat'ı bırakmadık'
Anadolu Hayat Emeklilik olarak 2005 yılının altı aylık döneminde en çok katılımcı sağlayan şirket olduklarını vurgulayan Oğuz, BES'teki hedeflerinin yanı sıra hayat sigortaları konusundaki çalışmalarını da sürdürdüklerini dile getirdi.
Afşin Oğuz şirketin çalışmalarıyla ilgili şu bilgileri verdi: "Şirketimiz her ne kadar son 1.5 yılda satış konsantrasyonunun çok önemli bir kısmını bireysel emekliliğe yoğunlaştırsa da hiçbir zaman hayat sigortalarından vazgeçmeyi düşünmemiştir. Bu düşünce ile bireysel emekliliğin yanı sıra değişen ekonomik koşulları da dikkate alarak, hayat sigortası ürünlerimizde tüketici lehine önemli düzenlemeler yaptık, ayrıca tüm satış teşkilatımıza bireysel emekliliğin yanı sıra hayat sigortaları ile ilgili hedefler vererek müşteri adayımız hangi ürüne ihtiyaç duyuyorsa onu satmasını öğütlüyoruz.



Acente bazlı müşteri ilişkileri dönemi başlıyor
Acentelerin sigorta sektörü için vazgeçilmez satış kanalı olduğunu vurgulayan Aksigorta Yöneticisi Ragıp Yergin, sektörün acente bazlı 'müşteri ilişkileri yönetimi' konusunda da bir şeyler yapmasının vaktinin geldiğine inandığını söyledi. Yergin, bu konuda Aksigorta olarak acentelerin üzerindeki operasyonel işyükünü en aza indirerek onları pazarlamaya daha fazla zaman ayırır duruma getirecek teknolojik alt yapıyı oluşturmak için çalışmalarını sürdürdüklerini aktardı.
Acentelere teşvik
Ragıp Yergin, bir yandan da acentelerin müşterilerini segmentlere ayırabilecek ve müşteri bazlı satışa yöneltecek uygulamaları onların kullanımına sunmak için çabaladıklarını belirtti.
Yergin sözlerine şöyle devam etti; "Oluşturma gayreti içerisinde olduğumuz veri tabanımızla "Acente bazlı müşteri ilişkileri yönetimi"ni uygulamak istiyoruz ve acentelerimizi buna yönlendirmek için teşvik ediyoruz."


Hedef kurumsal kimliği geliştirmek
Ankara Sigorta Genel Müdürü Yusuf Satoğlu, özelleştirmenin ardından Ankara Sigorta'nın güçlü sermaye yapısıyla hızlı bir büyüme sürecine girdiğini söyledi. 70 yıllık bir geçmişe sahip olan Ankara Sigorta'nın belli bir kurumsal kültüre sahip olduğunun altını çizen Satoğlu, yeni dönemde bu kurumsal kimliği daha da güçlendirmek için çaba harcadıkların ifade etti.
Ankara Sigorta'nın büyümenin yanı sıra hizmet kalitesini de artırdığına işaret eden Yusuf Satoğlu şunları söyledi: "Ankara Sigorta 2004 senesine hızlı büyüyerek başladı, bu büyüme 2005 yılında da devam ediyor. Orta ölçekli bir şirket olmamıza karşın gerek acentelerimize, gerekse müşterilerimize vermiş olduğumuz hizmette büyük şirket olmak iddiasındayız."
70 yıllık geçmiş
Ankara Sigorta'nın 70 yıllık bir geçmişi olduğunu hatırlatan Satoğlu şöyle konuştu: "Ankara Sigorta, kurumsal kültürü olan bir şirket. Özelleştirme sürecinden sonra güçlü bir sermayedarla yolumuza devam ediyoruz. Dolayısı ile geçmişten gelen kurumsal bir kültürle yeni kurumsal kültürün birbiri ile örtüşmesi gerekiyor. İşte bu süreçte bu sorumluluğumuzu da yerine getirmeye çalışarak Ankara Sigorta'nın kurumsal kimliğini net bir şekilde ortaya koymaya çalıştık. Ayrıca acentelerimizle bu yapıyı oturtmaya çalıştık."


AXA Oyak prim lideri
Bu yılın ilk 6 ayında 375.622 YTL prim üretimi gerçekleştiren AXA Oyak Sigorta, sigorta şirketlerinin genel sıralamasında yüzde 13 artış ve 9.73 pazar payı ile 2004 yılının ilk 6 ayında olduğu gibi yine birinci oldu. AXA Oyak Sigorta branş bazında ise; yangında 71.182 YTL, nakliyatta 13.691 YTL, kazada 266.256 YTL, ferdi kazada 7.664 YTL, mühendislikte 14.744 YTL, sağlıkta 588 YTL, tarımda 135 YTL ve hukuki sorumlulukta ise 1.362 YTL'lik prim üretimi gerçekleştirdi.


F1, Anadolu güvencesindeydi
Motorsporları tutkunları İstanbul'da ilk kez düzenlenen Formula1 2005 Türkiye Grand Prix heyecanını İstanbul Park'ta Anadolu Sigorta güvencesiyle yaşadı. Türkiye'de ilk defa 19-21 Ağustos tarihleri arasında İstanbul'da düzenlenen Formula 1 yarışlarında Anadolu Sigorta, Motor Sporları ve Organizasyon adına düzenlediği poliçe çerçevesinde bu büyük organizasyonu uluslararası standartlarda düzenlenmiş üçüncü şahıs sorumluluk sigortası ile güvence altına aldı.


Genel Sigorta'ya yüksek reyting
Uluslararası - Finansal Derecelendirme Kuruluşu Fitch Ratings, Genel Sigorta'nın, Sigortacılık mali güç notunu 'A+ (tur)' olarak 3 Ağustos 2005 tarihi itibarıyla yinelerken, mali gücünü ve teknik performansını mükemmel olarak niteledi. Ayrıca, Çukurova Grubu'nun mali yükümlülükleri nedeniyle üç yıldır negatif olarak belirtilen not izlemesi de, grubun mali yükümlülükleri karşılamada gösterdiği gelişmelerden dolayı 'durağan'a yükseltildi.