Hazır giyim ihracatı geriliyor tekstil artıyor

2006 yılının ilk yedi ayında hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yüzde 1.59 gerilerken, tekstil ve hammaddeleri ihracatı yüzde 10.14 arttı. Tekstil, genel ihracat içindeki payını 2005 yılının aynı dönemindeki yüzde 5.9'dan yüzde 6.6'ya çıkardı.

İSTANBUL - 2006 yılının ilk yedi ayında hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yüzde 1.59 gerilerken, tekstil ve hammaddeleri ihracatı yüzde 10.14 arttı. Tekstil, genel ihracat içindeki payını 2005 yılının aynı dönemindeki yüzde 5.9'dan yüzde 6.6'ya çıkardı.
İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle, Türk tekstil sektörünün Çin faktörü, global rekabet ve kur baskısı gibi okyanus dalgalarını başarıyla geçtiğini belirterek şöyle konuştu: "Ne Çin, ne de düşük kurlar bizi öldürdü. İyi mücade ederek okyanusu geçtik, artık üretim maliyetlerinin oluşturduğu derede boğulmayacağız. Tekstil Türkiye'nin gelişen sektörü olacaktır."
Tekstil ve hammaddeleri sektöründeki yedi aylık ihracat verilerini değerlendiren İTHİB Başkanı İsmail Gülle, 2005 yılının ilk yedi ayında 2 milyar 804 milyon dolar olan sektör ihracatının, 2006'nın aynı döneminde 3 milyar 88 milyon dolara çıktığını belirterek, hazır giyim ve konfeksiyon sektörü ihracatı kan kaybedip gerilerken, tekstil ihracatının artmasının çok önemli olduğunu söyledi.
'Türk malı tercihi'
Tekstil sektöründeki ihracat artışının temel olarak iki faktörden kaynaklandığını ifade eden Gülle, şunları söyledi:
"Birincisi, ülke stratejileri çerçevesinde yapılan çalışmalar, tanıtım, fuar ve ticari heyet faaliyetleri sonuca ulaşıyor. Böylece Türk malı tercih ediliyor. Çünkü Türk tekstil sektörü, hem kaliteli, hem de modaya uygun üretiyor. Bu yüzden de Çin'in ucuzluk faktörüne rağmen Türk ürünleri tercih ediliyor.
İkincisi ise, Türkiye'de yapılan katma değerli hazır giyim ve konfeksiyon üretiminin bir bölümü başka bölgelere kayıyor. Türkiye'de yakın zamana kadar yaşanan kur baskısı ve üretim maliyetlerinin yüksekliği yüzünden katma değer başka ülkelere gidiyor.
Hazır giyim ve konfeksiyon olarak yapamadığımız ihracatı, tekstille yapıyoruz. Bu trend böyle devam ederse, 2015 yılında tekstil ihracatımız hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızı yakalayabilir."
Hazır giyime ne oldu?
Hazır giyim ihracatının kan kaybedip, tekstilin gelişmesi trendini başta İtalya gibi dünya moda devi ülkelerinin de zamanında yaşadığını ifade eden İTHİB Başkanı İsmail Gülle, "Hazır giyim vitrin, tekstil ve hammaddeleri sektörü de mutfaktır. Bu nedenle tekstil ihracatındaki artışa seviniyor, konfeksiyondaki düşüşe üzülüyoruz. Sektör olarak ihracatımız artıyor. Türk ipliğinin, kumaşının ve diğer tekstil ürünlerinin kalitesi kendini kanıtlıyor. Ülkemize döviz kazandırıyoruz. Tamam ama, diğer taraftan, hazır giyim ve konfeksiyondaki katma değer de ülkemizde kalacağına yurtdışına gidiyor" dedi.