'Hazır giyimi Çin'e kaptırmadık'

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, dünyanın önemli hazır giyim ve konfeksiyon pazarı Almanya'da...

İSTANBUL - İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, dünyanın önemli hazır giyim ve konfeksiyon pazarı Almanya'da, 1999'dan bu yana Çin'in fiyatlarını yarıya düşürmesine rağmen Türk hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatçısının tasarım ve yaratıcılığa önem vererek, ihracatını artırıp pazar payını koruduğunu söyledi.
Orakçıoğlu, İTKİB tarafından hazırlanan, 'Almanya'nın Hazırgiyim ve Konfeksiyon İthalatının Analizi'ni değerlendirdi. Almanya'nın 2005'te 21.3 milyar avroyla hazırgiyim ve konfeksiyonda dünyanın en önemli ithalatçı ülkelerinin başında geldiğine işaret eden Orakçıoğlu, Türkiye'nin hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 27'sini Almanya'ya yaptığını belirtti. Çin'in bu ülkede altı yılda fiyatlarını yarıya düşürerek pazar payını genişletme stratejisi izlediğine dikkat çeken Orakçıoğlu, Çin'in agresif politikasına karşılık Türkiye'nin ihracatını 2.7 milyar avrodan 2.9 milyar avroya çıkardığını pazar payını yüzde 13.2'den yüzde 13.9'a yükselttiğini ifade etti.
'Kaliteliyiz ve farklıyız'
Orakçıoğlu, Türkiye'nin kaliteye, tasarıma, yaratıcılığa, farklılığa, markalaşmaya önem vererek, değişim ve gelişimi gerçekleştirdiğini, bunun yarattığı güçle de Almanya pazarında payını koruduğunu kaydetti.