'Hedefimiz 200 mağaza'

Arçelik, yurtdışında kendi markalarıyla büyüme stratejisi doğrultusunda Sırbistan-Karadağ'daki 13'üncü ve en büyük 'Beko Özel Mağazası'nı Eltim'in distribütörlüğünde törenle açtı.

BELGRAD - Arçelik, yurtdışında kendi markalarıyla büyüme stratejisi doğrultusunda Sırbistan-Karadağ'daki 13'üncü ve en büyük 'Beko Özel Mağazası'nı Eltim'in distribütörlüğünde törenle açtı.
Belgrad'da bir alışveriş merkezi içinde yer alan 1000 metrekarelik mağazada, buzdolabı, fırın, çamaşır ve bulaşık makinesi olmak üzere beyaz eşyadaki dört ana ürün grubunda sadece Beko marka ürünler satılacak. Sırbistan-Karadağ'da beş yıldır faaliyet gösteren Arçelik, 266 ürün çeşidi sunduğu pazarda toplamda 180 bin adet ürün sattı.
'Türkiye'de lideriz'
Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu, Koç Topluluğu'nun 2005 cirosunun yüzde 20'sini tek başına sağlayan Arçelik'in, dayanıklı tüketim sektöründe Türkiye pazarının lideri ve Avrupa'nın en büyük beyaz eşya üreticilerinden biri olduğunu vurguladı. Bulgurlu, markalı ürünlerin satışının önemine değinerek, şöyle devam etti:
"Arçelik, markalarıyla büyüme stratejisi doğrultusunda beyaz eşyada sadece Beko markalı ürünlerin satışa sunulduğu 'özel mağazacılık' sistemini yurtdışındaki satış ofisleri ve distribütörleri kanalıyla yaygınlaştırıyor. Başta Doğu Avrupa, Baltık Cumhuriyetleri ve Bağımsız Devletler Topluluğu olmak üzere global pazarlara hızla yaymaya başladık. Global pazarlarda 100'ün üzerinde özel mağaza açtık. 2006 sonunda mağaza sayısını 200'e çıkarmayı planlıyoruz."
Bulgurlu, Sırbistan-Karadağ pazarındaki büyüme potansiyeline duydukları güven ve Eltim şirketiyle işbirliğine paralel olarak yıl sonuna kadar buradaki 'Beko Özel Mağaza' sayısını da 40'a çıkarmayı planladıklarını dile getirdi.