Hedefimiz dünyada büyümek

Hedefimiz dünyada büyümek
Hedefimiz dünyada büyümek
2012'yi yatırım yılı ilan eden Doğan Holding, yurtdışında büyümeye odaklandı. Hedef, 5 yıl içinde cironun yüzde 30'unu yurtdışı yatırımlarından sağlamak

Değer yaratacak yatırımlar ile enerji ve perakendede büyüme kararı alan Doğan Holding, özellikle ana faaliyet alanı olan medyada yurtdışı satın almalar hedefliyor. Şu anda Rusya ve Doğu Avrupa ’da bu alanda yatırımları bulunan grup, yakın coğrafyada sektör lideri medya kuruluşlarını araştırıyor.

Doğan Holding’in 2011 yılı finansal sonuçları ve 2012 yılı hedeflerini açıkladığı toplantıda konuşan Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı, geçen yılı sürdürülebilir büyüme ve verimlilik artışı sağlamaya yönelik adımlar ile geçirdiklerini, 2012’yi de yatırım fırsatları ile dolu bir yıl olarak gördüklerini söyledi. Türkiye ’de medyadaki öncülüklerini koruyarak, online medyada yeni yatırımlar planladıklarını belirten Doğan Faralyalı, “Bugüne kadar edindiğimiz birikimi yurtdışına taşımayı hedefliyoruz. Beş yıllık hedefimiz ciromozun yüzde 30’unu yurtdışından sağlamak” diye konuştu.

Dijital medyada büyüyecek
Şu anda Rusya ve Doğu Avrupa’da medya yatırımları bulunduğunu hatırlatan Doğan Faralyalı, yakın coğrafyada medyada faaliyet gösteren lider şirket arayışında olduklarını söyledi. Doğan Faralyalı, Türkiye’de de geleneksel medya dışında özellikle dijital medyada farklı modellerini ve içerikleri değerlendireceklerini ifade etti. 2023 yılında Türkiye reklam pazarının yedi kat büyüyerek 20 milyar dolara ulaşacağını öngördüklerini ifade eden Begümhan Doğan Faralyalı, bu büyüme fırsatını en iyi şekilde değerlendireceklerinin altını çizdi. Medya ve enerji sektörlerinin ana faaliyet alanları olmaya devam edeceğini belirten Begümhan Doğan Faralyalı, “Yenilenebilir enerji dahil, enerji üretimi yatırımlarına devam etmeyi planlıyoruz. Ayrıca yüksek büyüme yakalayacağımız ve değer yaratacağımız sektörlerde yatırımlarımız sürecek. Perakende de odaklanacağımız sektörlerden biri” dedi.

2011’de ciro yüzde 14 arttı
Doğan Holding’in 2011 yılı finansal sonuçlarını açıklayan Doğan Holding CEO’su Yahya Üzdiyen de holdingin cirosunun geçen yıl yüzde 14 artış ile 2,9 milyar TL’ye yükseldiğini söyledi. Açıklanan 757 milyon liralık konsolide net zararın büyük ölçüde vergi cezasından kaynaklandığını belirten Üzdiyen, vergi cezalarının borçlarını da herhangi bir ihtilaf kalmayacak şekilde yapılandırdıklarını ifade etti. Geçen yıl toplam 585 milyon TL yatırım yaptıklarının altını çizen Üzdiyen, “Sürdürülebilirliği ve verimliliği ön plana çıkaran varlık satışları ve sermaye arttırımı ile 1.75 milyar TL’lik kaynak yaratarak sermaye yapımızı güçlendirdik” diye konuştu.

Enerji sektörünün Doğan Holding’in temel yatırım alanları arasında yer aldığına dikkat çeken Üzdiyen, enerjide elektrik üretimi ve petrol arama-üretim alanlarında faaliyet gösterdiklerini hatırlattı. Elektrik üretimine ortaklıkları ile birlikte toplam 1.5 milyar dolar yatırım yaptıklarını ifade eden Üzdiyen, “Elektrik, gaz, akaryakıt ve yenilenebilir enerji dahil enerjinin her segmentinde hem üretim hem dağıtım açısından yatırım ve özelleştirme fırsatlarını bu yıl da takip edeceğiz” dedi.

Perakendenin odağı D&R
Perakende sektöründe de D&R markası ile 24 ilde 115 mağazaya ulaştıklarını belirten Üzdiyen, D&R’ın 2012 yılında perakendede hedefledikleri büyümenin odak noktası olacağını kaydetti. Yahya Üzdiyen, ilk mağazasını Trump Towers’ta açtıkları D&R Kids ile çocuklara da ulaşacaklarını ifade etti. Ayrıca turizm ve sanayi alanlarında operasyonel işbirliklerini kollayacaklarını belirten Üzdiyen, bu yıl yeni yatırımların dışında halen devam eden projeleri için 398 milyon TL yatırım yapacaklarını vurguladı.
(RADİKAL)

bigPara.com