Hint işini tutmayan Hyundai direksiyonu Türk işçiye kırdı

Hint işini tutmayan Hyundai direksiyonu Türk işçiye kırdı
Hint işini tutmayan Hyundai direksiyonu Türk işçiye kırdı
Bakan Ergün, Hyundai'nin i20'nin üretimini Hindistan'dan tamamen Türkiye'ye taşımayı planladığını açıkladı. Ergün'e göre Hyundai'nin üretimi kaydırmasının nedeni kalite.

ANKARA - Sanayi Bakanı Nihat Ergün Hyundai’nin üretiminin bir kısmı Türkiye ’de bir kısmı ise Hindistan’da yapılan i20 modelini tamamen Türkiye’de üretmek istediğini belirtti. Türkiye’de üretilen hiçbir otomobilin geri çağırılmadığına dikkat çeken Ergün “Hyundai i20’yi tamamen buraya getirmek istiyor. Hindistan’da da i20 üretiyordu ama Hindistan’daki mühendislik ve işçilikle Türkiye’deki mühendislik ve işçilik aynı olmadığı için tamamını buraya getirmek istiyor” diye konuştu.
Bakan Ergün Türkiye’deki mühendislik ve işçiliğin öne çıktığını dile getirerek müşterilerin de bunu farkettiğini söyledi. Müşterinin Türkiye’deki üretimi tercih ettiğini kaydeden Ergün “Müşteri de onu isteyince yatırımın merkezi de burası oluyor doğal olarak” diye konuştu.

Tofaş, İran yolcusu
Ergün, Türkiye’deki otomotiv üreticilerinin de İran’daki pazarın farkında olduklarını belirterek, İran’ın otomotiv iç pazarının Türkiye’nin otomotiv pazarından bugün itibariyle daha canlı ve geniş olduğunu kaydetti. Ergün, bunun için Türkiye’deki otomotiv yan sanayi ile ana sanayiden bazı firmaların İran’daki otomotiv sektörü ile bazı temaslarda bulunmak istediklerini ifade ederek şöyle devam etti: “Onlardan buraya, bizim sanayicilerden oraya bir takım ziyaretler olacak. İran’daki otomotiv sektörüne ilgi duyan otomotiv firmalarından birisi TOFAŞ. İran’a bir ziyaret yapmayı planlıyorlar. Bu aşama şu anda karşılıklı neler yapılacağını görme safhasıdır. Henüz orada bir yatırım planlandı, burada bir yatırım planlandı safhasında değiliz” diye konuştu.
Bugün itibarıyla her iki ülke firmalarının ortak bir marka oluşturulmasının söz konusu olmadığına işaret eden Bakan Nihat Ergün, bu girişimlerin firmalar düzeyinde yürütülen bir çalışma olduğunu, Türk otomotiv yan sanayisiyle ana sanayiindeki bazı firmaların, İranlı firmalarla bir çalışma yürüttüklerini ifade etti.
Ergün, bu görüşmeler ve teknik çalışmalar sonucunda her iki ülke otomotiv firmalarında ortak bir markaya dönüşme, ortak bir üretime dönüşme istidadı olursa bu istikamette de bir ilerleme sağlanabileceğini anlattı.

Rakamlarla Hyundai i20 üretimi
* Türkiye’de Hyundai i20’nin 5 kapılı modeli üretiliyor.
* Yıllık 80 bin olan üretimin 70 bini Avrupa’ya ihraç ediliyor.
* Hyundai i20 Hindistan’da 3 kapılı modeli üretiyor.
* Hindistan’daki 3 kapılı modelin üretim kapasitesi ise 15 bin.
* Hindistan’da 5 kapılı model sadece iç pazara yönelik üretiliyor.

İran’la ortak OSB için çalışılıyor
Bakan Nihat Ergün, İran’la ortak Organize Sanayi Bölgesi kurulması ile ilgili teknik çalışmaların da yapıldığına işaret ederek, her iki ülkenin teknik heyetlerinin bir çalışma yaptığını ve her iki ülke başbakanlıklarına bu konudaki teknik çalışmaların sunulduğunu bildirdi. Şimdi konunun siyasi karar verme noktasında olduğunu bildiren Ergün, 4-5 noktada bu etütlerin yapıldığını, bu bölgelerin Iğdır bölgesi, Van Kapıköy, Hakkâri Esendere, Doğu Beyazıt Gürbulak sınır kapısının olduğunu anımsattı. Ergün, bu noktalardan bir tanesine karar verileceğini ifade ederek, “Bu proje gerçekleştiği zaman komşu ülkelerden dahil olanlar olabilir. Azerbaycan, Gürcistan dahil olabilir. Türkiye Ermenistan ilişkileri normal düzeye geldiği zaman Ermenistan bile dahil olabilir” dedi.

Chery ve Samand proje getirmedi
Sanayi Bakanı Nihat Ergün Chery’nin de Samand’ın da Türkiye’de otomotiv sektöründe bir yatırım düşündüklerini kendilerine ifade ettiklerini hatırlattı ama bu konunun henüz düşünce safhasının ötesine geçemediğini bildirdi. Ergün, Chery’nin de Samand’ın da önlerine somut olarak bir proje koyamadıklarına işaret etti. Chery’nin ve Samand’ın henüz Türkiye’nin hitap ettiği pazarlara hitap edecek nitelikte bir ürün sergilemesinin biraz zor göründüğüne değinen Ergün, ancak bu iki markanın Türkiye’de yatırım yapmaları durumunda markalarının da kalitesine katkı sağlamış olacaklarını anlattı.

Kendi markamızı yaratmalıyız
Bakan Ergün Türkiye’deki sanayiciye artık Türkiye’nin otomotivde bir marka oluşturma vakti geldiğini söylediklerini dile getirerek “İç pazarda Türkiye önümüzdeki 5-10 yıl içinde yılda bir milyondan fazla otomobil tüketen bir noktaya gelmiş olacaktır. Otomobil sahibi olma arzusu Türkiye’de çok yüksektir. Genç bir nüfusa sahibiz, bu insanlar ilk önce bir otomobil sahibi olmak istiyorlar. Ayrıca Türkiye’de orta gelir düzeyine transfer olan insan sayısı her geçen gün artıyor. Bu insanların da ilk sahip olmak istedik-leri şey otomobil olacaktır” dedi.
(aa)