'Hızlı tren' için karar bekleniyor

Ankara-İstanbul arası hızlı tren projesinin ikinci etabını oluşturan Eskişehir-İstanbul bölümü için açılan ihalede en yüksek teklif 1 milyar 26 milyon avro ile (1 milyar 234 milyon dolar) Çinli ve Türk firmalarından oluşan konsorsiyumdan geldi.
Haber: AHMET KIVANÇ / Arşivi

ANKARA - Ankara-İstanbul arası hızlı tren projesinin ikinci etabını oluşturan Eskişehir-İstanbul bölümü için açılan ihalede en yüksek teklif 1 milyar 26 milyon avro ile (1 milyar 234 milyon dolar) Çinli ve Türk firmalarından oluşan konsorsiyumdan geldi. TCDD Yönetim Kurulu bu haftaki toplantısında son kararı verecek.
Ankara-İstanbul arasında ulaşımı 3 saat 10 dakikaya indirecek projenin ikinci etabında bir yıldır devam eden ihale sürecinde sona yaklaşıldı. Ocakta ön yeterlilik başvuruları alınan ihalede teklifler 8 Ağustos'ta verildi. İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy olarak iki etap halinde gerçekleştirilen ihaleye katılan yerli yabancı ortaklı 8 grup arasından Çinli CRCC-CMC ile Cengiz İnşaat ve İbrahim Çeçen'e ait İçtaş İnşaat konsorsiyumu öne çıktı. Çin-Türk konsorsiyumunun 1 milyar 26 milyon avroluk yapım bedelinin finansmanı, 20 yıl vadeli ve yıllık yüzde 2.5 faizli Çin hükümeti kredisiyle sağlanacak.
Kim ne verdi?
Limak-Ircon (Hindistan) 1 milyar 6.2 milyon, Yapı Merkezi-Mowlen-Kiska-Obayashi (Japon) İş Ortaklığı 972.5 milyon, Astaldi-Ansaldo (İtalya)-Tepe ve Akfen İnşaat konsorsiyumu 1 milyar 126.6 milyon, Obrascon Huarte Lain-Zs Brno AS (İspanya)-Kolin İnşaat konsorsiyumu 1 milyar 58.3 milyon, Alsim Alarko-Siemens AG. (Almanya) 1 milyar 39.6 milyon, Yüksel İnşaat- Zschokke Locher (İsviçre) konsorsiyumu 984.3 milyon avro teklif verdi. Doğuş-Gülermak-Yenigün-Ukrmetrotunelbud Uktranselektromontaj (Ukrayna) İş Ortaklığı sadece Köseköy-Vezirhan ihalesine girdi ve 436.2 milyon avro teklif verdi.
Çin-Türk konsorsiyumunun teklifi TCDD Yönetim Kurulu'nca da kabul edildiği takdirde, konsorsiyum hattın 205 kilometrelik kısmını inşa edecek. Ankara-İstanbul hızlı tren hattının Ankara-Eskişehir arasındaki 206 kilometrelik bölümünün inşası ise devam ediyor. Alsim-Alarko ile İspanyol menşeli OHL firması tarafından 437 milyon avroya üstlenilen hattın yapımının 2006 sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. Hattın bu bölümü İspanya hükümetinden sağlanan krediyle finanse ediliyor.