Hızlı ve üstü açık olsun

Yaz mevsiminin tadını üstü açık 'cabriolet' otomobillerle geçirmek isteyenler için alternatifler giderek çoğalıyor.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - Yaz mevsiminin tadını üstü açık 'cabriolet' otomobillerle geçirmek isteyenler için alternatifler giderek çoğalıyor. Metal tavanlı hem coupe-cabriolet (CC) modeller sürücülere üstü açık otomobilleri kışın da gönül rahatlığıyla kullanma imkânı veriyor. Otomobilseverler tek kapılı spor otomobillerle, üstü açık cabriolet'lere tek bir modelle ulaşabiliyor. Yani 'bir taşla iki kuş' vuruyor. Klasik kumaş tavanlı cabriolet'ler de pazarda mevcudiyetini koruyor.
Türkiye'de CC modellerde Peugeot pazara sunduğu iki modelle son yıllarda iddiasını sürdürüyor. Peugeot 206 CC Nisan 2004'te, Peugeot 307 CC ise Mart 2004'te sunuldu. 'Aynı aileden' 307 CC pazara sunulana kadar 206 CC pazarın lideriydi. 2004 yılında bu segmentte en çok satan model 184 adetle Peugeot 307 CC oldu. İkinci sırada ise 166 adetlik satışla 206 CC yer aldı.
Cabriolet sevenlerin yıllardır değişmeyen gözdesi olan BMW ise 645Ci modeliyle biraz pahalı da olsa görülleri fethediyor. Borusan Otomotiv bu segmente BMW dışında Mini'den de seçenek sunuyor. Opel Tigra Twintop'la pazarda. Volvo eylülde Frankfurt'ta sergileyeceği C70 ile rekabete hazırlanıyor.
Satın alma eğilimi değişti
Coupe, cabriolet ve coupe-cabriolet araçlardan oluşan spor otomobil pazarı sürekli olarak genişliyor. Avrupa'da 1995'te bu pazarda gerçekleştirilen 421 bin 600 adetlik satış, 2002 yılının sonunda 530 bin adede kadar yükseldi. Son yıllarda satın alma eğilimi coupe cabriolet'ler lehine değişmeye başladı.
MINI COOPER S
Mini Cooper S Cabrio yeni altı ileri otomatik vitesli şanzımanlarıyla ilk kez gelecek yıl satışa sunulacak. Mini, 70'ten fazla ülkede satılıyor. Oxford'daki montaj hattından çıkan 500 bininci Mini 24 Ağustos 2004 tarihinde sahibini buldu. 2002 yılındaki lansmandan bu yana ABD, Britanya'dan sonra ikinci büyük Mini pazarı oldu. 2003 yılında ABD'de 36 bin 10 yeni Mini satılırken bunların içinde en popüler model Mini Cooper S oldu. Dört silindirli 1.6 litrelik motora sahip araç, 170 bg güç üretiyor. Sportif otomatik şanzımanı sayesinde, bu en güçlü Mini, beşinci viteste 220 km/saatlik en yüksek hızına ulaşabiliyor. Mini Cooper S Cabrio, sıfırdan 100km/ saatlik hıza 7.9 saniyede çıkıyor.
TİGRA TWİNTOP
Opel 365 gün keyifli sürüş yaşatan dinamik tasarımlı modeli Yeni Tigra TwinTop ile elektrohidrolik katlanabilir çelik tavanlı iki koltuklu bir aracı ilk kez piyasaya sundu. Tigra bir butona dokunuşla yalnızca 18 saniye içinde coupe'den cabrio'ya dönüşüyor. Geçen yıl mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı'ndaki dünya galasında Tigra TwinTop 2004 yılının Cabrio'su seçildi. Bagaj hacmi tavan açık şekilde 250 litre, kapalı konumda 440 litre. Tigra'nın koltuklarının hemen arkasında 70 litre hacimli bir bölme daha var ve böylece tavan aşağı indiği zaman, bagaj kapasitesi 500 litreyi aşıyor. Aracın benzinli 1.4 litre (90 hp) ve 1.8 litre (125 hp) iki tip motoru var. Beş ileri manuel, önden çekişli şanzıman standart. Easytronic vites 1.4 litrede opsiyonel. Fiyatı 42.219-51. 571 YTL aralığında.
PEUGEOT 307 CC
Peugeot 307 CC'de coupe'den cabriolet'ye ya da cabriolet'den coupe'ye dönüştürme (isteğe bağlı olarak pencerelerin kapanması da dahil) 25 saniyeden kısa sürüyor. Dönüştürme işlemi, 10 km/s'ye kadar bir hızda aracı kullanırken de yapılabiliyor. Araçta iki farklı motor seçeneği sunuluyor. Her iki motor da 2.0 litre hacminde ve 16 supaba sahip. Birinci motor 138 beygir maksimum güç üretiyor. Bu motor seçeneğinde 5 vitesli düz ya da tiptronik otomotik vites seçeneği bulunuyor.
Yakıt tüketimi 100 km'de ortalama 8.2 litre. Maksimum hızı ise 207 km/saat. 180 beygir güç üreten ikinci motorun maksimum hızı 225km/saat. İndirimli fiyat 49.500-66.000 YTL
BMW 645Ci
2004 ilkbaharında piyasaya sunulan dört kişilik üstü açık otomobil BMW 645Ci Cabrio, teknik açıdan 645Ci Coupe ile büyük benzerlik gösteriyor. Tavan kapatıldığında cabrio özelliklerini açıkça sergiliyor ve sportif coupe'nin atletik nitelikleri ile lüks bir 2+2 cabrio'nun tasarımını birleştiriyor. 4.4 litrelik sekiz silindirli motor 333 beygir güç üretiyor. 100 kilometrede manuel vitesle 12.8 litre, otomatik viteste 11.5 litre yakıt tüketiyor.
BMW 645Ci Cabrio, standart manuel altı ileri vitesi ya da sürücünün Formula 1'de olduğu gibi, ayak pedalı kullanmadan direksiyon üzerindeki kollarla vites değiştirmesini sağlayan manuel vites sayesinde az sayıda spor otomobilin ulaşabildiği performans sunuyor. Otomobil sıfırdan 100 km/saat hıza manuel viteste 6.1, otomatikte 6.2 saniyede çıkıyor. BMW 645Ci'de maksimum hız 250 km/saat. Araçta sürücü, yalnızca bir düğmeye basarak ya da kapıdaki kilidi döndürerek tavanı kolayca açıyor ya da kapatıyor. Bu işlem yola çıktıktan sonra ya da dur-kalk halinde saatte 30 kilometreye kadar ilerlerken de yapılabiliyor. Bagaj, tavan açıkken 300, tavan kapalıyken 350 litre kapasiteye sahip. Fiyatı 295 bin 767 YTL.
YENİ VOLVO C70
İkinci nesil Volvo C70'te üç parçadan oluşan katlanabilir tavan tasarımı otomobil üstü açık hale geliyor. Tamamen yenilenen araç eylülde Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilenecek ve 2006 yılında piyasaya çıkacak. Volvo Cars Başkan ve CEO'su Hans Olov Olsson, yeni Volvo C70 için, "Tek bir düğme sayesinde müşterilerimize bir seferde iki otomobil satın alma imkânı sunduk. Üstelik her iki modelde de dört yetişkin rahatlıkla yolculuk edebiliyor" açıklamasını yaptı.
Volvo C70'te güvenlik amaçlı hava perdeleri kapı içlerinde yer alıyor ve kaza anında yukarı doğru açılıyor. Araç, sıralı beş silindirli motorlar ile donatılmış. Serinin en üst versiyonu 2.5 litrelik turbo beslemeli, 220 HP gücündeki T5. 170 ve 140 HP gücünde iki adet atmosferik 2.4 litrelik benzinli motor ve dizel seçenek de var.Volvo C70'in geliştirme ve üretim aşamasında ünlü İtalyan firması Pininfarina ile işbirliği yapılmış. Birinci nesil Volvo C70, en iyi sezonunu 2004 yılında geçirmiş ve bu modelden 8 binin üzerinde satılmıştı.
Yetkililer, üst sınıf üstü açık otomobillerin yer aldığı segmentte çelik tavan ve dört yetişkine yeterli iç mekânı sunan yeni modelden ik misli satış bekliyor.