Honda'nın F1 gücü Petrol Ofisi

Formula 1 Macaristan Grand Prix'sinde ilk galibiyetini elde eden Honda Racing F1 takımı, 25-26-27 Ağustos 2006 tarihlerinde yapılacak Türkiye Grand Prix'si için, yarışın resmi isim sponsoru Petrol Ofisi (PO) ile ortaklık yaptı.

İSTANBUL - Formula 1 Macaristan Grand Prix'sinde ilk galibiyetini elde eden Honda Racing F1 takımı, 25-26-27 Ağustos 2006 tarihlerinde yapılacak Türkiye Grand Prix'si için, yarışın resmi isim sponsoru Petrol Ofisi (PO) ile ortaklık yaptı. Akaryakıt ve madeni yağ sektörünün lider şirketi PO, Honda Racing F1 takımının cuma günü Türkiye'de kullanacağı üçüncü aracında (T-Car) özel bir tasarımla yer alacak. Ayrıca, İstanbul Grand Prix süresince pilotlar Jenson Button'ın ve Rubens Barrichello'nun otomobillerinde, Honda ekibinin garaj ve karavanında PO'nun logosu kullanılacak.
Honda: Ortaklık önemli
PO'nun ekibe katılmasından büyük memnuniyet duyduğunu ifade eden Honda Racing F1 takımı yöneticisi Nick Fry şöyle konuştu: "Türkiye Grand Prix'sinde Petrol Ofisi ile yaptığımız ortaklık, her iki taraf için de son derece heyecan verici bir olay. Bundan üç hafta önce Macaristan'da kazandığımız zaferin hemen ardından geldiği düşünülürse, bu ortaklık daha da önem kazanıyor. Üç haftalık bir aradan sonra piste dönen ve geriye kalan beş yarışta iddiasını iyice artıran takımımızın heyecanına, önümüzdeki hafta sonu yapılacak yarışın isim sponsoru olan PO'nun da katılacak olmasından çok memnunuz. Bu hafta sonu PO ile heyecan dolu bir yarış yaşayacağız."
Resmi isim sponsoru
Petrol Ofisi İcra Kurulu Başkanı Jan Nahum ise anlaşmayla ilgili şu açıklamayı yaptı: "Türkiye Grand Prix'sinde Honda Racing F1 takımıyla yaptığımız ortaklık bizim için de çok heyecan verici. Formula 1 ile ilgili çalışmalarımızın amacı, uluslararası arenada çok sayıda insana ulaşmak. Honda Racing F1 takımı ve Honda Motor ile kurduğumuz bu ilişki, yeni uluslararası pazarlara açılma konusundaki kararlılığımızı gösteriyor."
Jan Nahum, bu çerçevede Honda Racing F1 takımıyla ve Honda ile olan ortaklığı daha ileri noktalara taşımak istediklerini belirterek, "Türkiye'de kurduğumuz bu ortaklık, şirketimizin bu yarıştaki isim sponsorluğunu güçlendirecek esnek bir pazarlama imkânı sunuyor. Böylesine mükemmel bir takıma, bu takımın pilotlarına ve üst düzey personeline ulaşmamızı sağlayan bu ortaklık ayrıca, beraberinde getirdiği mükemmel marka görünürlüğüne ek olarak, Formula 1 tutkumuzu gerçek anlamda hayata geçirmemizi de sağlayacak. Takımın Macaristan Grand Prinx'inde elde ettiği ilk zaferin ardından gelen böyle heyecanlı bir dönemde Honda ile güçlerimizi birleştirdiğimiz için çok mutluyuz." diye konuştu.
Honda Racing F1 Team'in İngiliz pilotu Jenson Button dün Honda Türkiye fabrikasını ziyaret etti. Button, Honda Türkiye Genel Müdürü Katsumi Sawai ve yardımcısı Ümit Karaarslan ile üretim bandını dolaştı.
Formula 1'in Başkanı Bernie Ecclestone da, İzmit'te Yay Gemi tersanesini ziyaret etti. Yay Gemi'nin Genel Koordinatörü Cavit Ülüsü, Formula 1'in Başkanı Bernie Ecclestone'nin, daha önce 53 ve 58 metrelik iki yat sipariş ettiğini hatırlatarak daha büyüğünü sipariş etmek için plan yaptığını dile getirdi.
F1'in özel yakıtı İngiltere'den taşındı
Bu yıl Türkiye'de ikincisi düzenlenecek olan Formula 1 yarışlarında tüm takımların antrenman, sıralama ve yarış sırasında kullanacakları özel yakıtları İngiltere'den getirildi. İngiltere'den soğutmalı konteynırlara yüklenen yakıt İtalya'nın Trieste kentinden Gebze'ye ulaştırıldı. 150 TIR'a yüklenen yakıt buradan da Formula 1 alanına nakledilerek depolandı. Yakıtın İngiltere'den nakliyesi DHL Global Forwarding Türkiye tarafından gerçekleştirildi.
Formula 1 yarışlarında bu amaçla geliştirilen özel yakıt kullanılıyor. Bu yakıtta 300'ün üzerinde kimyasal bileşen bulunuyor. Amaç motorlarda hem sürtünmeyi azaltmak, hem de kısa sürede aşınmayı önlemek. Yarışlara katılan her ekip özel yakıttan yılda yaklaşık 250 bin litre tüketiyor. Formula 1 yakıtı depoya doldurulmadan önce 'soğutulur'. Ancak bu soğutma, ortam sıcaklığının en fazla 10 derece altında olabiliyor.
Motora daha fazla güç sağlıyor
Yakıtın soğutulmasının nedeni daha az yer kaplaması. Böylece pit stop sırasında araca daha fazla miktarda yakıt ikmali yapılabiliyor. Bunun yanı sıra soğutulmuş yakıt motora daha fazla beygirgücü kazandırıyor.