Hürkuş uçmaya hazır

Hürkuş uçmaya hazır
Hürkuş uçmaya hazır
TUSAŞ tarafından geliştirilen ve Türk havacılık tarihinin en önemli ismi Vecihi Hürkuş'un adını taşıyan eğitim uçağı hangardan çıktı

Türkiye ’nin havacılık serüveni, TUSAŞ’ın Temel Eğitim Uçağı ‘Hürkuş’u üretmesiyle yeni bir dönemece girdi. Toplam 150 milyon dolarlık projeye ilişkin olarak Başbakan Recep Tayyip Erdoğan , “Türkiye artık kendi özgün tasarımıyla uçağını üretmenin şu anda mutluluğu içerisinde. Bu uçağımızla birlikte ilk adımı atmış oluyoruz” dedi.

Türkiye’nin havacılık geçmişinde, 15 Ağustos 1925 tarihli anlaşma ve yapılan anlaşma gereğince kurulan Tayyare ve Motor Türk Anonim Şirketi (TOMTAŞ) önemli bir başlangıca vesile oldu. 1954 yılında ise Türkiye’nin ilk sivil hava yolu şirketi Hürkuş Havayolları’nı kuran Vecihi Hürkuş, İstiklal Madalyası’nın yanında TBMM tarafından üç kez takdirnameye layık görülme başarısının da sahibi oldu. Türkiye’nin ilk uçak fabrikası, 1936 yılında tam anlamıyla faaliyete başlarken; 1937 yılından itibaren Gotha 145 uçaklarının, üretimine başlandı. 1945 yılında, uçak fabrikasına paralel olarak uçak motor fabrikası da projelendirildi. Türkiye’nin uçak üretmekten vazgeçtiği 1950’li yıllarda THK-16 kodlu ve ‘Mehmetçik’ isminde eğitime yönelik bir jet tasarımının THK tarafından geliştirilmekte olduğu belirtiliyor. Türk Havacılık Sanayii, 1970’li yıllarda yeni bir döneme girdi ve Aselsan, TAI ve TEI’nin kurulmasıyla yeni ivme kazandı.

Başbakan Erdoğan da Hürkuş tanıtım toplantısında, uçağa binerek poz verdi. “Gayet güzel, gayet modern” diyen Erdoğan, “Böylece artık Türkiye savunma sanayiinde çok çok önemli projelerini hayata geçiriyor” diye konuştu. Başbakan Erdoğan, Hürkuş’un hangardan çıkarılması töreninin Türk jetinin düşürülmesinin ardından zamanlamasının dikkat çekici olduğunun hatırlatılması üzerine, “Diğeriyle böyle bir tevafuk oldu diyebilirim. Yani bugünkü tören son iki, üç gün içerisinde ayarlanmış bir tören değil. Bu aylar öncesinden planladığımız bir törendi ve bugün bu törenimizi gerçekleştirmiş olduk” dedi.

Tamamen dijital göstergeli
Hürkuş “glass/cam kokpit” olarak bilinen tamamen dijital elektronik gösterge sistemlerine sahip. Bu dijital elektronik göstergelerin temel amacı kokpitteki aşırı miktarda gösterge saati kalabalığını azaltarak pilotların kontrol yeteneklerini arttırmak. Tüm uçuş, yatış-dönüş, suni ufuk ve durum göstergeleri, motor göstergeleri ve uçak sistemlerine ait göstergeler 2 ana LCD ekranda pilota iletiliyor. Bunun dışında yedek uçuş göstergesi de bağımsız bir LCD ekranda. Tüm seyrüsefer ve iletişim ekipmanları tek bir elektronik panelden kontrol ediliyor.(radikal)

bigPara.com