IAA Başkanı yine Yalçındağ

Doğan Yayın Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ dördüncü kez Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) başkanlığına seçildi.

İSTANBUL - Doğan Yayın Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ dördüncü kez Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) başkanlığına seçildi. Uluslararası Reklamcılık Derneği'nin önceki gün düzenlenen Olağan Genel Kurulu'nda iki yıl için yeni yönetim kurulu belirlendi.
Genel Kurul'da konuşan Mehmet Ali Yalçındağ, geçen iki yılda Türkiye'nin hızlı büyümeyle kendine güveni öğrendiğini söyledi. Geçen iki yılın değerlendirmesini yapan Yalçındağ, medya, reklamveren ve reklam ajanslarının aynı gemide olduklarını söyledi. Sektörün sorunlarına birlikte çözüm aramanın en doğru yol olduğunu ifade eden Yalçındağ, Türkiye üstüste beşinci yılda da büyüme gösterirken, IAA'in daha da önemli sorumluluklar üstleneceğini belirtti.
Geçen iki yılın Türkiye için bir çok şeye alışma süreci olduğunu aktaran Yalçındağ, şöyle konuştu:" Ülke olarak, sektör olarak, hatta birey olarak birçok yeni koşula adapte olmaya çalışarak bu dönemi yaşadık. İstikrarı tanıdık. Düşük enflasyonla yaşamayı, TL ile bütçe yapmayı öğrendik. Milyonları bırakıp, YTL ve kuruşlara geçtik. Uzun vadeli planlar yapmaya başladık, 10 yıllık kredileri konuşur olduk. Uluslararası dev kuruluşlarla rekabet etmeyi, onlarla ortak olmayı öğrendik. Aslında birçok şeye alışırken, kendimize de daha fazla güvenmeyi öğrendik. Bu güven sayesinde başarılarımızı daha da artırdık. Bu iki yıllık süreçte kurumlar reklama da daha fazla güvenmeyi öğrendi."
Reklamcılık sektörünün bu güven sayesinde gerçek potansiyeline ulaşmak adına önemli adımlar attığını vurgulayan Mehmet Ali Yalçındağ, "Öyle ki, son iki yıllık dönem içindeki hızlı büyümeyle Türkiye reklam yatırımlarının gayrisafi milli hasıla içindeki payı binde 4.6'ya ulaştı. Bu da demektir ki, hızlı büyüyen Türkiye ekonomisi içindeki reklam sektörünün önemi daha da artıyor" dedi.
IAA'nın yeni yönetim kurulu
Mehmet Ali Yalçındağ (Doğan Yayın Holding), Hakan Gören (Koç Holding), Hakan Uyanık (Eczacıbaşı Beiersdorf), Jeffi Medina (Medina Turgul DDB), Pınar Kılıç (İletişim Danışmanı), Metin Arayo (Piramit Ajans), Emre Sayın (Evyap), Demet İkiler (Mind Share Türkiye), Zeynep Gönenç (ShowTV), Orhan Girgiç (Merkez Reklam), Can Çağdaş (İletişim Danışmanı), Meral Saçkan (MPR Halkla İlişkiler), Nilüfer Yılmaz (Doğan Yayın Holding), Ahmet Durul (İletişim Danışmanı) Faruk Atasoy (Birikim FCA), Zühtü Sezer (Doğan Yayın Holding), Dilek Erkey (Unilever Türkiye), Babür Çelebi (Ülker Gıda), Zeynep Özcan Kutlay (Procter&Gamble).
Dünyaya üç temsilci yolladılar
Üç dönemdir Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Başkanlığını yürüten Mehmet Ali Yalçındağ 2006-2008 döneminde oy birliği ile tekrar başkanlığa seçildi. Uluslararası Reklamcılar Derneği'nin yeni yönetim kurulunda, Mehmet Ali Yalçındağ'ın yanı sıra Hakan Gören Başkan Yardımcısı, Demet İkiler Sayman ve Orhan Girgiç ise Genel Sekreter olarak görev alacak.
Üyeleriyle, Türkiye'de pazarlama iletişimi sektörünün tüm taraflarını barındıran Uluslararası Reklamcılar Derneği'nin, yeni dönem yönetim kurulunda, Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina ve Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Uyanık da bulunuyor. IAA Türkiye'nin yeni seçilen yönetim kurulunda bulunan Mehmet Ali Yalçındağ, Pınar Kılıç ve Faruk Atasoy, aynı zamanda merkezi New York'ta bulunan Uluslararası Reklamcılık Derneği dünya yönetim kurulunda da yer alıyorlar. Pınar Kılıç, ayrıca dört yıldır Uluslararası Reklamcılar Derneği'in dünya genel sekreterliği görevini de sürdürüyor.