IAB, internet kullanıcısının tercihini ölçecek

IAB, internet kullanıcısının tercihini ölçecek
IAB, internet kullanıcısının tercihini ölçecek

Levent Erden, internet mecrası için doğru veri üretilmesini amaçladıklarını söyledi.

Reklamverenler, reklamcılar, interaktif medya ve ajansların birleşmesiyle oluşturulan IAB, internet sitelerinde ölçümleme çalışmasına başlıyor

İSTANBUL - Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği’nin kurucu üyeleri, interaktif alanda etkinlik gösteren yayıncıların, medya ve kreatif ajansların katılımıyla oluşturulan IAB Türkiye (Interactive Advertising Bureau Türkiye), internet mecrasının ölçümleme çalışmalarına başlıyor. Tüm dünyada 33 ülkede faaliyet gösteren ve Türkiye’de 2006 yılında kurulan IAB Türkiye, ölçümleme araştırmasını yürütecek olan kuruluşu da belirledi. Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinin yanı sıra Danimarka’da da ölçümleme araştırması yapan Gemius’la yakında imzalanacak anlaşmayla, IAB Türkiye üyesi web sitelerinin trafik bilgileri, siteye kaç kullanıcının girdiği ve ne kadar kaldığı gibi davranışları izlenebilecek. IAB Türkiye Başkanı Levent Erden, platformun internet mecrası için doğru veri üretilmesi amacıyla kurulduğunu ve ölçümleme araştırması yapılacağını söyledi. 

İlk veriler eylülde
Erden, IAB’nin yönetiminde yapılacak ölçümleme araştırmasıyla reklam verenlerin ve reklamcıların interaktif iletişime ilişkin stratejilerini somut ve tarafsız veriye dayanarak geliştirebileceklerini anlattı. Elde edilen somut bilgilerin değerlendirilmesi sonucunda ajansların reklam yatırımlarını planlarken mecralara kaynak aktarımı konusunda daha doğru kararlar verebileceklerini belirten Erden, “Böylece, reklamverenler yatırımlarını daha doğru biçimde planlama şansı elde edecekler” dedi. Ölçümlemeye dahil olmak için şu ana kadar 200 web sitesinin talepte bulunduğunu kaydeden Erden, araştırmadan ilk verileri eylül ayında almayı planladıklarını ifade etti. 

Yatırımlara yol gösterecek
Reklamverenlerin gelecek yıl için reklam yatırımlarını, hangi mecrada ne oranda yer alacakları gibi planlarını eylül ayı itibarıyla yapmaya başladıklarını vurgulayan Levent Erden, “İlk verileri de reklamverenlere yol gösterici olması açısından o zamana yetiştirmeye çalışıyoruz” diye konuştu. Yaklaşık 26 milyon internet kullanıcısıyla Avrupa’nın önemli ülkelerinden biri olan Türkiye’de tarafsız ve sektör standardı olarak kabul edilen verinin son derece önemli olduğun vurgulayan Erden, internet pazarını düzgün bir yolda ilerletmek ve herkesin işini doğru yapmasını sağlamayı hedeflediklerini ifade etti. IAB Türkiye Başkanı Levent Erden, ölçümleme sistemine bütün sektörü dahil etmeyi amaçladıklarını da sözlerine ekledi. (Radikal)