IBM: Farkın yolu icat değil icraat

IBM İş Değerleri Enstitüsü'nün Güney Batı Bölgesi Lideri Peter Korsten, 'Global Üst Yönetici Araştırması'nda 'değişim, inovasyon ve iş modelinin yaratılmasının' en temel bulgular olarak ortaya çıktığını kaydetti.
Haber: SARAH E. ULUSOY / Arşivi

İSTANBUL - IBM İş Değerleri Enstitüsü'nün Güney Batı Bölgesi Lideri Peter Korsten, 'Global Üst Yönetici Araştırması'nda 'değişim, inovasyon ve iş modelinin yaratılmasının' en temel bulgular olarak ortaya çıktığını kaydetti. Peter Korsten, IBM'nin dünya genelinde 21 farklı endüstriden 765 üst yönetici ile yaptığı araştırmanın sonuçlarının açıklandığı basın toplantısında bilgi verdi.
Türkiye'den 3 yönetici
Korsten, Türkiye'den Eczacıbaşı Holding Üst Yöneticisi Erdal Karamercan, İş Bankası Genel Müdürü Ersin Özince ve Sabancı Holding Üst Yöneticisi Ahmet Cemal Dördüncü ile görüşülen araştırma kapsamında 100 binden fazla dokümanın titizlikle incelendiğini anlattı.
Zirve öncesinde Radikal'in sorularını yanıtlayan, IBM'in güneybatı pazarlama bölümü Başkanı Salvador Martinez Vidal da, üst yöneticilerle yaptıkları araştırmanın sonucunda ortaya çıkan inovasyon konsepti hakkında bilgi verdi. Vidal şöyle dedi: "Ticari bir şirket eğer müşterisinin ne düşündüğünü anlayamazsa o zaman başarılı olamaz. Bu yüzden şirketlerin karar vericileri yani patronları, üst yöneticilerle iletişim halinde olmak zorunda. Sadece ürün tasarlayıp satmıyoruz, pazarın ihtiyaçlarını da dinliyoruz. Bu nedenle IBM olarak araştırmayı üst yöneticilerle yapmanın daha verimli olacağını düşündük."
'Hükümetler de uyguluyor'
Vidal, 2001 yılından bu yana şirketlerde 'esnek olabilme ve değişken dünyaya adapte olabilme' anlayışının yerini inovasyonun aldığını vurguladı. Vidal, "Ticarette sınırlar kalkıyor, bilgi her yerde. Şirketler, sadece komşu ülkelerdekilerle değil sınırlarının çok ötesinde ABD, Çin gibi ülkelerdeki şirketlerle rekabet halinde. Böyle bir hava içinde bir şirketin başarılı olabilmesi için bir avantaja sahip olması gerekir. 'İnovasyon, şirketi mi daha iyi ve başarılı yapabilmek için ne yapmalıyım, beni rakiplerimden ne farklı kılar' düşencesidir" dedi.
"İnovasyon icat demek değil, yeni fikirlerin icraata geçirilerek şirketi rakiplerden farklı kılabilme düşüncesidir" diye devam eden Vidal şunları söyledi: "Bu konsept sadece ticari şirketler için değil, hükümetlerin de son günlerde uyguladığı bir yöntem oldu. Yani dünyanın her yerinde bu konsept gündemde diyebiliriz. Büyümek ve artan rekabet koşullarında ayakta kalmak için gerekli bir hal aldı."
İnovatif müşteri dönemi
IBM'in müşterilerini daha inovatif yaptığını söyleyen Vidal bunu bir örnekle anlattı: "İki sene önce deniz taşımacılığı yapan Danimarkalı şirket Maersk Data'yı aldık. Konteynırlardan sorumlu olan şirket için biz bir kutu tasarladık. Bu kutuyu konteynırlara yerleştirdik. Böylece uydu yardımıyla konteynerdeki ürün ve şirket arasında bağlantı sağladık. Bunun sayesinde şirketler konteynırların durumunu görebiliyor. Maersk şimdi rakiplerine üstünlük sağlamış oldu.