İçki reklamı için kısıtlama

Alkollü içkilerin reklamlarında uyulacak ilkeler belirlendi. Buna göre, alkollü içki reklamlarında, içki içmenin statü sembolü olduğu mesajı verilemeyecek.

ANKARA - Alkollü içkilerin reklamlarında uyulacak ilkeler belirlendi. Buna göre, alkollü içki reklamlarında, içki içmenin statü sembolü olduğu mesajı verilemeyecek. Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu'nun, bir ay sonra yürürlüğe girecek olan Alkollü İçki Reklamlarında Uyulacak İlkeler Hakkında Tebliği, Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlandı.
Alkollü içki reklamlarında, içki içenlerin, içki içmeyenlere nazaran daha cesur ve gözü pek olduğuna ilişkin tema işlenmeyecek, alkol tüketmemenin zihinsel ve sosyal bakımdan bir eksiklik olduğunu gösteren reklamlara yer verilemeyecek, alkollü içkilerin 'susuzluğu giderici' etkisi olduğu mesajı verilmeyecek. Alkollü içki reklamlarında, alkolün kişisel sorunları çözebileceği teması işlenemezken, içki içmemek bir zafiyet olarak gösterilemeyecek. Alkollü içki reklamları, ergin olmayan gençlere yönelik olmayacak.