IFA bu yıl da hızını kesmedi, sipariş yağmurundan Vestel de payını aldı

IFA bu yıl da hızını kesmedi, sipariş yağmurundan Vestel de payını aldı
IFA bu yıl da hızını kesmedi, sipariş yağmurundan Vestel de payını aldı

Turan Erdoğan, fuarda yıl sonu ve 2010 ilk çeyrek bağlantılarını yaptıklarını, 2010-2011?de Avrupa TV pazarında yüzde 25 pay ve 10 yılda beyaz eşyada ilk beşe girmeyi hedeflediklerini söyledi.

Tüketici elektroniği fuarı IFA'da 3 milyar avroluk sipariş verildi. Fuara 270 bin ziyaretçi katıldı. Firma sayısı da 2008'in altında kalmadı. Vestel, beyaz eşya ve elektronikle yer aldığı fuarda 2008'in yüzde 85 üstünde sipariş topladı
Haber: ÇAĞRI BİLGİN / Arşivi

BERLİN - Dünyanın en büyük iki tüketici elektroniği fuarından biri olan Uluslararası Elektronik Fuarı IFA, Almanya’nın başkenti Berlin’de, 60 ülkeden bin 164 şirketin katılımıyla tamamlandı.
IFA fuarına Türkiye’den de, aralarında Vestel’in de bulunduğu 10’un üzerinde şirket katıldı. Bu yıl 270 bin ziyaretçinin katıldığı fuarda toplam 3 milyar avroluk sipariş verildi. Firmaların 2010’un üretim planlamasını yapması açısından çok önemli olan siparişlerin verildiği IFA’da, Türkiye’den geçen yıla göre daha az şirket yer aldı. Fakat IFA’da Vestel’e ayrı bir parantez açmak da fayda var. Fuarın gediklisi Vestel bu yıl da IFA’dan geçen yılın üzerinde siparişle ayrıldı. 

Beyaz eşyada yüzde 20
IFA 2009’u değerlendiren Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanvekili ve Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, fuar süresince müşterileri toplantılarında alınan beyaz eşya siparişlerinde geçen seneye oranla yüzde 20’nin üzerinde bir artış gerçekleştirdiklerini söyledi.
Erdoğan, fuar boyunca yıl sonu ve 2010 ilk çeyrek bağlantılarını yapan Vestel, IFA 2008 toplam siparişleriyle kıyaslandığında da yüzde 85’lik artış yakaladıklarını belirtti.

Katılımcı sayısı düşmedi
Genel olarak fuarı değerlendiren Erdoğan, “Beyaz eşya açısından IFA’ya 2009 yılında olan katılım 2008 yılına göre daha fazlaydı ancak ziyaretçi sayısında krizin de etkisiyle bir düşüş dikkat çekiyordu. Diğer yandan fuarın ramazan ayına denk gelmesi de Müslüman bölgelerden gelen ziyaretçi sayısında ciddi bir düşüş yaşattı. Buna rağmen Vestel’in son yıllarda artarak devam eden beyaz eşya atağı Vestel’e ilginin geçen seneye göre artması sonucunu doğurdu. Böylece IFA 2009’da hem yeni çalışılmaya başlanan müşteri sayısı, hem de alınan sipariş sayısı IFA 2008’in ciddi oranda üzerindeydi” diye konuştu.
Erdoğan, “IFA tüketici elektroniği sektörünün en önemli fuarı olmasıyla beraber son iki yıldır bünyesine aldığı beyaz eşya sektörüyle de çok önemli bir boşluğu doldurmuştur. Artan katılımla önümüzdeki yıllarda beyaz eşya sektörünün de en önemli fuarı olacaktır. Vestel için IFA ve IFA için uzun yıllardır vazgeçilmez olmuştur. Geçmişte her zaman çok önemli müşterilerle tanışılan ve sonuçlara ulaşılan IFA’nın Vestel için önemi önümüzdeki yıllarda da artarak devam edecektir” diye devam etti. Erdoğan, katılımcıların Vestel’e ilgisiyle ilgili de şunları söyledi: “Vestel ürünlerine katılımcıların ilgisi oldukça yoğundu.
Özellikle yeni sergilenen, üst gelir kesimine hitap eden ürünler mevcut ve yeni karşılaşılan müşteriler tarafından büyük bir ilgi ve beğeniyle karşılandı.” 

Dikkatler ürünlere oldu
Turan Erdoğan, Vestel’in IFA’daki yeniliklerini de şöyle anlattı: “Bu yıl Vestel’in beyaz eşya standındaki en büyük yenilik standda daha az sayıda fakat daha yüksek özellikli ürünlerin kullanılmış olmasıydı. Bu hem standda daha ferah bir atmosfer yaratırken hem de dikkatleri ürünlere daha fazla çekmeyi başardı. Bütün müşterileriler de bu yılki standdan çok daha memnun olduklarını belirtiler.
Yenilikler açısından ise MP3 çalarlı ve MP4 oynatıcılı No-Frost buzdolapları, yeni ve büyük kapılı çamaşır makineleri, biri beyaz ve diğeri siyah olmak üzere iki konsept mutfak ve artan ankastre ürün gamı en çok ilgi çekenlerdi.”
Turan Erdoğan 15’nci kez katıldıkları IFA ile ilgili şu genel değerlendirmeyi de yaptı: “Avrupa ’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı olan IFA ya 15. kez katılan Vestel 2600 metrekarelik standıyla yine müşterilerinin ilgi odağı oldu.
LCD TV dünya pazarı kriz döneminde yüzde 25 büyürken LCD TV satışlarını yüzde 61 artıran Vestel pazar payını da yüzde 11 den yüzde 14’e çıkarmayı da başardı. Fuar boyunca yıl sonu ve 2010 ilk çeyrek bağlantılarını yapan Vestel IFA 2008 siparişleriyle kıyaslandığında yüzde 85’lik artış yakaladı. 

Dünya elektroniğe 724 milyar dolar harcıyor
GfK Küresel Direktörü Juergen Boyny, tüketici elektroniği pazarıyla ilgili çarpıcı bilgiler verdi:

* Tüketici perakende kanallarındaki elektronik ürün satışlarında 2008 yılında yüzde 14’lük artış görüldü. 2009 yılında da küresel toplamda yüzde 4’lük bir artış olacağı ve 724 milyar dolarlık harcama yapılacağı öngörülüyor. Bir yıllık ek ciro artışı 30 milyar doları buluyor.

* Finansal krizin tüketici elektroniği üzerinde etkisi fazla olmamış. Evde vakit geçirme eğilimi tüketici elektroniği satışlarını desteklemiş. Büyük ekran ve enerji tasarruflu ürün isteği artmış.

* 2009’da Asya’daki zincir marketler pazarda yüzde 58 seviyesine düştü ve bağımsız mağazalar da yüzde 41 pazar payına ulaştı. 

* 2009’da Çin, dünyanın yüzde 15’lik tüketici elektroniği cirosunu oluşturacak.

* LCD TV satışları dünyada tüm tüketici elektroniği satışlarının yüzde 20’sini oluşturacak.

* Dünya tüketici elektroniği pazarında ABD’nin payı yüzde 35.1, Asya’nın payı yüzde 35.1.

Vestel’de hedef büyük
Geçen yıla göre Vestel standında teknoloji vurgusu ve tasarım çeşitliliği öne çıkarken, tanıtılan 500 farklı ürün içinde özellikle yüzde 50 enerji tasarrufu sağlayan ekolojik LCD TV’ler, yüzde 60 enerji tasarrufu sağlayan ince tasarımlı Led TV’ler, internet altyapısı ile sunulan Widget TV, yeni digital teknolojiler ve üç boyutlu TV 2010 trendlerini görmek açısından katılımcıların yoğun ilgisini çekti. 127 ülkeye ihracat yapan Vestel fuar boyunca TV ve beyaz eşya gruplarında 30’un üzerinde yeni müşteri bağlantısı yapmayı başarırken bundan sonraki çalışmalarını Afrika, Güney Amerika, Avustralya, Ortadoğu, Hindistan gibi bölgelerde de yoğunlaştıracak ve bu bölgelere yönelik ürün çalışmalarını artıracak. 2010-2011 yıllarında Avrupa TV pazarında yüzde 25 pazar payı ve 10 yıl içinde beyaz eşyada ilk beşe girmeyi hedefleyen
Vestel her yıl bir gelenek haline gelen gala yemeğinde 600 kişilik rekor bir müşteri grubunu ağırlarken müşteri ailesine yeni üyeler katmanın da gururunu yaşadı.