İhracatçı Mahsun'dan rol istedi

İhracatçı Mahsun'dan rol istedi
İhracatçı Mahsun'dan rol istedi
İhracatçılar 120 ülkede gösterilecek New York'ta Beş Minare'ye sponsor olup yerli ürünleri tanıtmak için harekete geçti
Haber: ARAM EKİN DURAN / Arşivi


İSTANBUL - Mahsun Kırmızıgül’ün 120 ülkede vizyona girecek “New York’ta Beş Minare” filmi, yeni pazarlara açılmak konusunda hiçbir fırsatı kaçırmayan ihracatçıları harekete geçirdi. Hollywood yıldızlarının da oynadığı filmin tüm dünyada ilgi göreceğini hesaplayan ihracatçılar, Kırmızıgül’e “Filmin gösterildiği ülkelerde biz sana sponsor olalım, sen bizim ürünlerimizi tanıt” önerisinde bulundu. Teklife olumlu yaklaşan Kırmızıgül, önümüzdeki günlerde Türkiye ’de üretilen ürünlerin dünyadaki tanıtımı için kurulan otomotiv, deri ve fındık tanıtım grupları ile bir araya gelecek.

Mahsun Kırmızıgül’ün senaryosunu yazıp yönettiği üçüncü filmi New York’ta Beş Minare, 4 Kasım’da Almanya, Belçika, Hollanda ve Avusturya’da 120 salonda, Türkiye’de ise 820 salonda aynı anda gösterime girecek. Bir yıl içinde 120 ülkede vizyona girmesi planlanan film, 11 milyon dolarlık bütçesiyle Türk sinemasının en pahalı filmi unvanına sahip. Tüm dünyada tanınan Hollywood yıldızları Danny Glover, Robert Patrick ve Gina Gershon’un rol aldığı filmin biletleri 1 hafta önceden satışa çıkarıldı. Fragmanı bile internette tıklama rekoru kıran “New York’ta Beş Minare” filmini yalnızca sinemaseverler değil ihracatçılar da heyecanla bekliyor.

Kırmızıgül sıkcak bakıyor
New York’ta Beş Minare’nin 120 ülkede gösterime girecek olmasının ihracatçılara da yeni pazarların kapısını aralayabileceğini dile getiren Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, bu amaçla Mahsun Kırmızıgül’le biraraya geldiklerini ve “nasıl işbirliği yaparız” diyerek proje üretmeye çalıştıklarını söyledi. Kırmızıgül’e filmin pazarlandığı ülkelerde ihracatçılar olarak sponsorluk yapabileceklerini ilettiklerini anlatan Büyükekşi, “Kırmızıgül teklifimize sıcak baktı. Kendisi özellikle otomotiv, deri ve fındık tanıtım grupları ile biraraya gelecek ve 120 ülkede birlikte nasıl bir tanıtım yapılacağına karar verecekler” diye konuştu. Bugün artık Türkiye’de yapılan sinema filmi ve televizyon dizilerinin başta komşu ülkeler olmak üzere pek çok ülkede ilgi ile karşılandığını, takip edildiğini ifade eden Büyükekşi, bu sebeple Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın televizyon dizilerini fuar teşvikleri kapsamına aldığını hatırlattı. Büyükekşi, “Biz de dünyadaki Türkiye imajını güçlendirmek ve ürünlerimizi farklı pazarlarda tanıtabilmek için New York’ta Beş Minare’yi seçtik” dedi.

THY ile uçan işadamına özel dergi
TİM, THY ve Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı işbirliği ile, THY’nin sadece Business Class yolcularına dağıtılmak üzere 3 ayda bir İngilizce yayınlanacak “The Turkish Perspective” dergisi yayın hayatına başladı. İlk sayısı 50 bin adet basılan dergi, yabancı yatırımcı ve yöneticilere yönelik olarak Türkiye’deki yatırım imkanları ve son ekonomik gelişmelere ilişkin haber ve analizlere yer verecek. Derginin lk sayısının kapağında, “Sayısız fırsatların ülkesi” başlığı ile Başbakan Recep Tayip Erdoğan ile yapılmış bir röportaj bulunuyor. Derginin tanıtım toplantısında konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, THY’nin yeni sefer koyduğu ülkelere ihracatın da paralel olarak arttığını belirterek, “Bu dergi Türk ekonomisinin ve ihracatçısının dışa açılan yüzü olacak” dedi. THY Genel Müdürü Temel Kotil ise THY’yi transit uçuşlarda da çok önemli işadamlarının tercih ettiğini belirterek, “ Bu derginin iletişim gücü çok yüksek. İnanıyorum 50 bin adet basılan dergi çok kısa sürede tükenecek” dedi.

bigPara.com