İhracatı Kiribati'ye kadar uzanan Vestel'de hedef 2.4 milyar dolar

İhracatı Kiribati'ye kadar uzanan Vestel'de hedef 2.4 milyar dolar
İhracatı Kiribati'ye kadar uzanan Vestel'de hedef 2.4 milyar dolar

İhracat yapmadığımız ülke kalmasın diye uğraşıyoruz diyen Turan Erdoğan, Angola, Kongo ve Tanzanya ya ilk kez LCD TV sattıklarını söyledi.

Vestel'in yılın ilk yarısında geçen yıla göre yüzde 22'lik artışla 974 milyon dolar ihracat yaptığını belirten Vestel Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, 'Bu yıl ilk defa Nepal'e mal sattık. Hatta Okyanusya ülkesi Kiribati'ye bile bir konteyner ürün gönderdik' dedi

BERLİN - Türkiye ’de elektronikte ihracat şampiyonu olan ve yıl sonu için 2.4 milyar dolarlık ihracat hedefi koyan Vestel, Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (IFA) elektronik ve beyaz eşyada 530 modelle gövde gösterisi yapıyor. 3-8 Eylül tarihleri arasında Almanya ’nın Berlin şehrinde düzenlenen IFA’ya bu yıl 24’e yakın Türk firması katılıyor. Fuarda 2 bin 600 metrekarelik standıyla yer alan Vestel’in Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, 2010’un ilk yarısında 974 milyon dolarlık ihracatla bir önceki yıla göre yüzde 22’lik artış kaydettiklerini söyledi.
Yıl sonunda 2.4 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini belirten Turan Erdoğan, şöyle devam etti: “Dış pazarlara satışların yüzde 70’i elektronik ürünlerden sağlandı. 2010 yılının ilk yarısında ana pazarımız Avrupa’nın yanında Rusya, Ortadoğu , Afrika ve Hindistan’da da hızlı büyüdük. Büyümenin gelecek beş yıl daha devam etmesini bekliyoruz. En hızlı gelişen pazarlarımızdan Kuzey Afrika’da satışlarımızı üçe katladık. Angola, Kongo, Benin, Fildişi Sahilleri ve Tanzanya’ya ilk defa LCD TV ihracatı yaptık. 2010’un ikinci yarısında Nijerya, Etiyopya, Sudan ve Uganda gibi yeni pazarlarda LCD TV satışına başlamayı ve Hindistan’daki satışlarımızı arttırmayı planlıyoruz.”

Fuarda iki büyük iş anlaşması
IFA’ya 23 yıldır katıldıklarını ve IFA’da büyük iş bağlantıları yaptıklarını dile getiren Erdoğan, “JVC, Hitachi, Sharp gibi firmalarla ilk anlaşmaları burada yaptık. Bu yıl da ciddi görüşmelerimiz olacak. Büyük markalarla görüşeceğiz. Niyet mektubu aşamasına gelen bazı işlerimiz var. İki büyük iş anlaşması yapacağız. Bu yıl fuara katılımcı sayımızı da arttırdık. İlk yıllarda iki üç kişiyle katıldığımız fuara bu yıl 150’nin üzerine kişiyle katılıyoruz. Bu işte ana oyunculardan olduğumuzu herkes kabul ediyor. 530 ürünle katılıyoruz çoğu da yeni modeller” diye konuştu.
Erdoğan, bu yıl Nepal, Kiribati gibi ülkelere de ilk kez ihracat yaptıklarını ve dünyada ihracat yapmadıkları iki ülke kaldığına dikkat çekerek, şunları söyledi: “Avrupa ana pazarımız, ihracatımızın yüzde 80’ini buraya yapıyoruz. Avrupa’daki pazar payımız yüzde 15 seviyesinde. Ancak Avrupa dışında ihracat yapmadığımız ülke kalmasın diye uğraşıyoruz. Kuzey Afrika’da ihracatımızı üçe katladık. Angola, Kongo ve Tanzanya’ya ilk kez LCD TV satışı yaptık.” 

Japonlara da üretim yapacak
Rusya’daki üretim faaliyetleri hakkında da bilgi veren Erdoğan, şunları anlattı: “Rusya’da bu yıl TV fabrikasını açarak yeniden üretime başladık. Rusya’daki yıllık 1 milyon üretim kapasitesiyle Japonya markalarına da LCD satacağız. Rusya’nın yanı sıra Ukrayna, Beyaz Rusya, Baltık cumhuriyetleri ve Türki cumhuriyetlere de satış yapmayı planlıyoruz. İkinci altı ayda iki önemli Japon markasına da üretim yapmaya başlayacağız. 2011’de bu markalara Kuzey Avrupa’nın yanı sıra doğu Avrupa, Afrika ve Avustralya gibi yeni pazarlar için de ihracat yapacağız.”

Beyaz eşyada tasarruf devri
Turan Erdoğan, beyaz eşyada Avrupa yanında gelişmekte olan Balkan ülkeleri, Afrika, Asya ve Güney Amerika pazarlarına odaklandıklarını da kaydetti. Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Fas, Romanya, Bulgaristan, Mısır, Hindistan, Yemen ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde satışlarımızda artış kaydettik. Satışlarımızı daha da arttımayı planlıyoruz. Beyaz eşyada yeni ürün geliştirme çalışmalarına da ağırlık veriyoruz. Yıkama kalitesinden taviz vermeden, en düşük su sarfiyatı, düşük enerji ve kısa sürede yıkama performansı ile Avrupa’nın en çevreci çamaşır makinesini ürettik. 2010’un ikinci yarısında yeni tasarımlar, 70 santimetrelik no-frost modeller, indüksiyonlu ankastre ocak serisi, enerji tasarruflu çamaşır makineleri satışlarımızın artmasında önemli katkı sağlayacak. Yılın son çeyreğinde pişirici cihazlar fabrikasının kapasite artırımı da tamamlanacak. Kapasitemiz yıllık 1.75 milyon adede ulaşacak.” 

‘3D TV’ ay sonunda satışta 
Üç boyutlu televizyon satışına eylül ayı sonunda başlayacaklarını belirten Erdoğan, şöyle devam etti:
“3D teknolojimiz hazır. Ancak içeriğin gelişmesi lazım. Şu anda blu-ray oynatıcı ve içerikle ilgili görüşmelerimiz var. Bütün unsurları paketleyip eylül sonuna doğru satışa sunacağız. Şu anda gözlüklü model üzerinde çalışıyoruz. İlk modeller basit gözlüklerle izlenebilecek şekilde olacak. Gözlüklerimiz daha çok  pasif teknolojisine sahip olacak. Bir yıldan sonra pasif gözlüğe geçme planımız var. Gözlüksüz teknoloji üzerinde de çalışıyoruz. 2D içeriği 3D’ye dönüştüren TV modelimiz de var.” (Radikal)