İhracatın tatili bitti

Bayram tatili nedeniyle duraklayan ihracat hız kazandı. İhracat şubatta geçen yılın şubatına göre yüzde 51.2 artarak 5 milyar 728 milyon dolara yükseldi.

ADAPAZARI - Ocakta, Kurban Bayramı nedeniyle duraklama yaşanan ihracat, şubatta yeniden hızlı büyüme trendine kavuştu. İhracatçı birlikleri tarafından kayda alınan ihracat tutarı şubatta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 51.2 artarak 5 milyar 728 milyon dolara yükselirken, yılın ilk iki ayındaki ihracat artışı ise yüzde 27'ye çıktı. Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) şubat ayı ihracat verileri TİM Başkanı Oğuz Satıcı tarafından açıklandı. Şubatta sağlanan yüzde 51'in üzerindeki ihracat artışında, Kurban Bayramı tatilinin geçen yıl şubat ayına rastlaması ve yoğun kar yağışı nedeniyle ihracatın 3 milyar 788 milyon dolarda kalmasından kaynaklanan baz etkisi de belirleyici oldu.
Yıllık ihracat 66 milyar dolar
Ocak-şubat döneminde kayda alınan toplam ihracat ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27 artarak 10 milyar 744 milyon dolara yükselirken, 2004 yılındaki ihracat artış trendinin bu yıl da devam edeceği sinyalini verdi. Şubat sonu itibarıyla bir yıllık ihracat ise 66.2 milyar dolar oldu. Şubatta en büyük ihracat sektör bazında hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe gerçekleşti. Sektör ihracatını yüzde 36.8 artırarak 1 milyar 170 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. İkinci sırayı alan ve ihracat patlaması gerçekleştiren otomotiv sektörü 1 milyar 107 milyon dolar ihracat yaptı.
'Beklediğimizin üstünde arttı'


Büyütmek için tıklayınız

Şubat ihracatının beklentilerin çok üzerinde artış gösterdiğini söyleyen TİM Başkanı Satıcı, 72 milyar dolarlık ihracat hedefi için önümüzdeki 10 ayda ortalama 6.1 milyar dolarlık ihracaat yapılması gerektiğini belirtti. Satıcı, şunları söyledi:
"Şubat kısa olmasına rağmen, herhangi bir tatil içermemesi nedeniyle ihracatçının tam kapasite çalıştığı bir ay oldu. 2005'in ilk iki ayı sonrası ulaşılan rakam ise 10 milyar 744 milyon dolardır." Cari açık konusuna da değinen Satıcı, "Sıcak parayla cari açığımızı sürekli kapatabilmeyi ummak hayalcilik gibi görünmektedir" diye konuştu.
Türkiye umut verici
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş Genel Müdürü Kazuhiro Kobayashi de, Toyota Türkiye için geleceğin umut verici olduğunu söyledi. Kobayashi, "Geçen yıl 135 bin adet otomobil ürettik. Bu yıl ise kapasitemizin tamamını kullanmak istiyoruz. Üretilen araçların yüzde 90'ı, 30'dan fazla ülkeye satıldı. Verso Avrupa ve Türkiye için üretiliyor" dedi.