İkinci kuşakla atağa kalkan Gusto, her yıl iki mağaza açacak

İkinci kuşakla atağa kalkan Gusto, her yıl iki mağaza açacak
İkinci kuşakla atağa kalkan Gusto, her yıl iki mağaza açacak

Gusto?nun kurucusu Güneş ve Yaşar San?ın kızı olan Pelin Mete, İtalya?da tasarım okudu.

Kadıköylü kadınların yakından tanıdığı 70'li yılların Gusto'su, Pelin Mete yönetiminde hem Anadolu'da, hem de yurtdışında mağaza açmaya hazırlanıyor
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - 1970’lerin başında Güneş ve Yaşar San’ın Kadıköy Bahariye’de kurduğu kadın giyim markası Gusto, kızları Pelin Mete’nin yönetiminde hem Anadolu’ya hem de yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. İtalya’da moda tasarımı okuyan Pelin Mete, şirketin yönetimine geçtikten sonra iki olan mağaza sayısını kısa sürede sekize yükseltti.
Ürünlerinin dizi yıldızları ve sunucular tarafında tercih edildiğini söyleyen Gusto Yönetim Kurulu Başkanı Pelin Mete, “Yaprak Dökümü, Aşk Bir Hayal gibi dizilerdeki yıldızları giydiriyoruz.  Bu nedenle Anadolu’da yaşayan kadınlardan çok sayıda telefon alıyoruz. Özellikle Yaprak Dökümü’nde Leyla’nın yani Gökçe Bahadır’ın giydiği elbiseler yok satıyor. Kimseyi kırmak istemiyoruz. Ürünlerimizi kargoyla Anadolu şehirlerine de gönderiyoruz. Bu nedenle önümüzdeki dönemde Anadolu’da mağaza açmayı hedefliyoruz” dedi. 

Krizden etkilenmedi
Bugüne kadar çok fazla reklam ve tanıtım yapmadan belli bir kitleye ulaştıklarını belirten Mete, “Çok kemik bir müşteri kitlemiz var. Daha önce anneleri hatta anneaneleri alışveriş yaparken şimdi kızlar ve torunlar gelip bizden ürün alıyor. Bu nedenle krizde satışlarımızda bir azalma olmadı. Bizde onları mutlu etmek için kampanyalara ağırlık verdik. 50 bin kayıtlı müşteri listemiz var. Kısa mesaj ve elektronik posta yoluyla onları indirimlerden ve kampanyalardan haberdar ettik. Bunun sonucunda çok güzel geri dönüşler aldık. Zaten bizim indirimlerimiz büyük bir merakla beklenir” diye konuştu.
Ürünlerin mağazalar dışında 100’e yakın noktada da satıldığını ifade eden Mete, “36-50 beden arasında ürün yapıyoruz. Eskiden yılda iki koleksiyon hazırlardık. Fakat son dönemde müşterinin ilgisini daima  çekebilmek için her ay neredeyse yeni bir koleksiyon indiriyoruz. Böylece mağazaya gelenler sürekli yeni ürünlerle karşılaşıyor” açıklamasında bulundu. Her yıl iki üç mağaza açarak büyümeyi amaçladıklarını ifade eden Mete, hedeflerinin arasında yurtdışında da mağaza açmak olduğunu anlattı. Mete şöyle devam etti:  “Ürünlerimiz, Nişantaşı’nda bulunan mağazamızdan dolayı Rusya, Ukrayna ve Azerbaycan’a bavul ticaretiyle gidiyor. Potansiyeli görünce biz de o ülkelerde mağaza açmaya karar verdik.”
Gusto’da en çok satılan ürünün pantolon olduğunu ifade eden Mete, “Babam Yaşar San, erkek terziliğinden geliyor. Hala onun pantolon kalıplarını kullanıyoruz. Özellikle bir beden küçük gösteren sihirli pantolonlarımız çok satıyor” diye konuştu.