İlk defa yola çıkacaklar

Otomotiv sektörü için 2005 unutulmaz bir yıl oldu.
Ama bitti. Aralık ayı ise gerçekten 'tarihi'ydi.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - Otomotiv sektörü için 2005 unutulmaz bir yıl oldu.
Ama bitti. Aralık ayı ise gerçekten 'tarihi'ydi. 2004'teki 'hurda teşvikli' satışların verdiği ivmeyle sipariş edilen araçlar 'düşük konut kredisi' engeliyle karşılaşınca fiyatlar indi, vadeler uzadı, faiz oranları düştü. Yani otomobil almak isteyenlere gün doğdu. Şimdi yeni yılla birlikte 'Fırsatı kaçırdık mı' günleri başlıyor. Bazı yetkililer en iyi ihtimalle ocak ayının ilk 10 günü, yani Kurban Bayramı'na kadar avantajların süreceği görüşünde. Peki o tarihten sonrası. Otomotivcilere sorduğumuz kadarıyla 'tufan değil'. Özetle: Yeni modeller ve istikrar devam ettiği sürece makul seviyede yükselen fiyatlar.
2006'nın bu ikinci gününde otomotivcilerin 'yeni modeller' başlığını sizin için açmak istedik. Yeni yılda birbirinden cazip yeni modeller yola çıkacak. Bunların en gurur vericisi Renault Clio III olacak. Bursa fabrikasında şubat ayında üretimi başlayacak Clio III'ün yüzde 80'i ihracatta değerlendirilecek. Renault yeni Megane'ı da pazara sunacak.
GM, 2006 yılının mart ayında Chevrolet yeni Aveo sedan, eylül ayında aynı markanın off-road aracını ve eylülde de lüks segmentte Evenda'yı getirecek. Opel olarak ise nisanda yenilenen Meriva, ilkbahar ve yaz aylarına doğru Astra TwinTop, yıl sonuna doğru Antara SUV ve sonbaharda yeni Corsa piyasaya çıkacak. Saab'da ise yazın 9-3 convertible 1.9TiD tüketiciyle buluşacak. Honda City'yi piyasaya çıkaracak. Ford, Focus ve Fiesta ST ile yenilenecek. Fiat'ın kozları Grand Punto ve Sedici olacak. Toyota yeni RAV4, Camry ve Aygo ile rakiplerinin karşısına çıkacak.
Clio III: Güvenli, benzinli, dizel
Renault'nun Bursa fabrikasında 2006 yılında üretilecek olan Clio III Euro 4 normuna uygun çok sayıda benzinli ve dizel motor ile donatıldı. Benzinli motor serisi 1.2 16V (75 bg), 1.4 16V (100 bg) ve 1.6 16V (110 bg) motor tiplerinden oluşuyor. Dizel motor tipi 1.5 dCi üç farklı güç düzeyinde sunuluyor: 70 bg, 85 bg ve 105 bg. Vites kutuları gamı ise Modus ile aynı. Clio III, Modus ile Renault'da ilk kez kullanılan büyük bir teknik yeniliği paylaşıyor: Robotize vites kutusunun kumanda paleti direksiyon simidinin arkasında yer alıyor. Clio III, güvenlik alanında mükemmelliği hedefliyor. Renault'nun aktif ve pasif güvenlik alanındaki tüm bilgi ve teknoloji birikiminden yararlanıyor. Diğer modellerde olduğu gibi, Euro NCAP testlerinden en iyi notu alarak geçmeyi hedefliyor. Clio III, nötr, kullanımı kolay ve fren sistemi son derece güçlü bir otomobil.
Güvenlik sisteminde elektronik fren dağıtıcısı (EBV) ve acil fren yardımı (AFU) fonksiyonlu Bosh 8.0 ABS sistemi ile standart olarak yer alıyor. Clio III, antipatinaj (ASR) ile viraj kontrol fonksiyonu (CSV) ve Vites küçültmelerde motor torku regülatörü (MSR) içeren bir dinamik sürüş kontrolü (ESP) sistemi ile de donatılabiliyor.
206'nın sedanı
Fransız üretici Peugeot'nun küçük sınıftaki popüler otomobili 206'nın, bir sedan kardeşi oldu. İran'da üretilecek ve yılın ortalarına doğru Türkiye'de satılacak. 206 Sedan'ın, kardeşlerinden 35 cm. uzun olacak. 1.4 ve 1.6 litre 110 HP'lik benzinli motor bulunacak.
Mercedes'ten yeni GL serisi
Mercedes-Benz GL-Serisi ilk kez ocak ayında Detroit'te yapılacak olan NAIAS otomobil fuarında (North American International Auto Show/Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı) tanıtılacak, Avrupa'da 2006'nın son çeyreğinde satışa sunulacak. GL serisinde GL 500 5.5 litrelik V8 motor 285 kW/388 hp, GL 450 4.6 litrelik V8 motor 250 kW/340 hp, GL 420 CDI V8 dizel motor 225 kW/306 hp, GL 320 CDI V6 dizel motor165 kW/224 hp güç üretiyor.
Ödüllü Alfa
Alfa Romeo'nun yeni modeli Alfa Brera son olarak "Yılın Tasarımı' ödülünü kazandı. Alfa Romeo markasının tüm özelliklerini yansıtan Alfa Brera'da 206 beygir güçünde, 6 silindirli 3.2 JTS ve 185 bg 4 silindirli 2.2 JTS olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor.
Suzuki sınıf yarattı
SX-4'ün 1.9 litrelik dizel motorunu Fiat Gurup'tan alan ve otomobilin dizaynını da İtalyan tasarımcı Giugiaro'ya yaptıran Suzuki, Sportif sürüş (Sport), her tür doğa ve yol koşuluna uygunluk (X-over) ve dört mevsim bir 4X4 (4) segmentini yarattı. SX-4, 1.5 L, 1.6 L benzinli ve 1.9 L dizel versiyonları ile kullanıcıların beğenisine sunulacak.
En hızlı Ford Focus: ST
Focus ST, Ford ailesine Fiesta ST'nin büyük kardeşi olarak katılıyor. Araç 2006 sonbaharından itibaren satışa sunulacak. Ford Otosan da yedi adet Focus ST'yi Türkiye'ye getirecek. Focus ST de 2.5 lt 20 V DOHC motor, 5 silindirli, 2522 cc silindir hacmi ile 6000 devirde 225 PS güç, 4000 devirde 320 Nm tork üretiyor. 6 ileri düz şanzımanla saate maksimum 241 km hıza, sıfırdan 100 km'ye ise 6.8 saniyede ulaşıyor. Ortalama 9.3 lt yakıt tüketen araç 55 litrelik yakıt deposuna sahip. Focus ST'nin yerden yüksekliği de azaltılmış.
Subaru'nun SUV'u
Bayraktar, SUV modeli Tribeca'yı 2006 yılında Türkiye'ye getirecek. B9 Tribeca, 3.0 lt DOHC 24 V motor, 6 silindirli 3000 cc silindir hacmi ile 6600 devirde 250 Hp güç, 4200 devirde 219 Nm tork üretiyor. 5 ileri otomatik SPORTSHIFT şanzımana ve ABS ve EBD fren sistemi ile güvenlik sağlıyor. 77 litrelik yakıt deposuna sahip alüminyum 18x8.0-inch jantlar, 255/55 R18 104H M+S lasikler standart olarak sunuluyor. Geniş bir iç hacme sahip olan B9 Tribeca beş ve yedi kişilik oturma kapasitesine sahip.
Küçük ve 4x4: Fiat Sedici
Fiat Grubu ve Suzuki'nin, B sınıfında ortak araç geliştirme ve üretimi amacıyla yaptıkları anlaşma meyvesini vermeye başladı.
2003 yılında başlatılan proje çerçevesinde, her iki şirket de marka kimliklerine uygun iç ve dış tasarıma sahip, birbirinden farklı iki SUV araç piyasaya sunmaya hazırlanıyor. B segmentinde bir ilk olarak 4x4 ve 6 ileri vites özelliklerine sahip olan Sedici, efsanevi İtalyan tasarımcı Giorgetto Giugiaro imzasını taşıyor. Üretimde ve yan sanayi parçalarında daha düşük geliştirme masrafı ve büyük ölçekli üretimin avantajlarından önemli oranda yararlanılacak.