İMKB'nin ilk yabancı firması Do&Co zirvede

İMKB'nin ilk yabancı firması Do&Co zirvede
İMKB'nin ilk yabancı firması Do&Co zirvede
Halka açıldığı günden bu yana yatırımcıların ilgi odağı olan Avusturyalı Do & Co, yüksek performansı ile dikkat çekiyor.

43.18 liradan halka açılan Do & Co 4 günde yüzde 45.32 oranında yükselerek 62.75 seviyesine tırmandı. Gelen satışlarla hisse günü 57 liradan tamamladı. İlk defa bir Avrupalı firma İMKB ’de işlem görüyor.
Do & Co Restaurant & Caterıng Aktiengesellschaft firması, müşterilerinin yiyecekten ağırlama hizmetlerine kadar değişen özel ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çözümler sunan Avusturya merkezli bir firma. Grubun temelleri 1981’de Viyana’da atıldı.

ÜÇ KITADA GURME MUTFAĞI
İlk olarak restoran ve şarküteri olarak kurulan firma, Do & Co Grubu olarak gerek kendi içinde büyüyerek gerekse başka şirketleri devralarak Havayolu İkram Hizmetleri, Uluslararası Organizasyon İkram Hizmetleri ve Restoranlar, Özel Salonlar & Otel olmak üzere üç iş kolunda faaliyet gösteren uluslararası bir ikram ve ağırlama hizmetleri tedarikçisine dönüştü. 

Grubun halihazırda üç kıtada her iş koluna gıda ve ikram hizmetleri veren 19 gurme mutfağı bulunuyor. 31 Mart’ta sona eren mali yılda Grubun konsolide satışları 352.74 milyon euro, faiz amortisman ve vergiden önceki kâr rakamı ise 36.03 milyon euro seviyesinde bulunuyor. 

ORTADOĞU FAALİYETLERİ GELİŞİYOR
Şirketin 30 Eylül 2010 tarihinde sona eren ilk yarıyıl satışları 222.72 milyon euro, faiz amortisman ve vergiden önceki kâr rakamı ise 23.92 milyon euro oldu. 2009/2010 mali yılındaki konsolide yıllık satışlarının yaklaşık yüzde 61.6’sı ve 30 Eylül 2010 tarihinde sona eren ilk yarıyıl konsolide satışlarının da yaklaşık yüzde 65.8’i Avusturya dışından elde edildi. 

Do & Co Grubu ticari faaliyetlerini iş geliştirme potansiyeli sunan müşteriler ve piyasalar üzerinde yoğunlaştırmayı planlıyor. Şirket, özellikle artan sayıda yolcuya hitap eden havayolları ile ortak olmayı hedefliyor.
Havayolu İkram Hizmetleri bölümünün THY, Emirates ve Etihad gibi ağ taşımacıları ile yaptığı işbirliği de bu stratejinin bir örneği. 2006’da Türkiye ’deki genişlemesinden bu yana gerek Türkiye gerekse Ortadoğu’daki faaliyetlerini daha da geliştirmeyi planlıyor. 

Do & Co, özellikle Havayolu İkram Hizmetleri ve Uluslararası Organizasyon İkram Hizmetleri bölümlerinin uluslararası yapısı dolayısıyla dövizdeki dalgalanmalardan kolay etkilenebiliyor. En sık kullanılan para birimleri TL, dolar ve sterlin. Dövizli nakit girdileri ile çıktıları aynı vadeye denk getirilerek riskini azaltmaya çalışıyor.


TAŞIDIĞI RİSKLER
Do & Co’nun faaliyetleri havacılık sektörünün konjonktürel niteliği, yakıt fiyatlarındaki artış, vergilendirme, havaalanı ve güvenlik masrafları, terör saldıraları, askeri çatışmalar, salgın hastalıklar ve doğal afetler, uçak kazaları ve emniyet algısı gibi havacılık sektörüyle bağlantılı risklerden etkilenebilir. 

Do & Co’nun faaliyetleri, Havayolu İkram Hizmetleri bölümüne ait birkaç önemli müşteride yoğunlaşmış durumda. Şirketin faaliyetleri bu müşterilerle yapılan havayolu ikram hizmetleri sözleşmelerinin devamlılığına bağlı.
Uluslararası Organizasyon İkram Hizmetleri faaliyetlerinden sağlanan gelirde münferit organizasyonlar için yapılan sözleşmelerin etkisi nedeniyle önemli dalgalanmalar yaşanabilir.

Do & Co son yıllarda Türkiye’deki altyapısına önemli yatırımlar yaptı: 8 önemli şehirde gurme mutfaklar işletiyor. Türkiye’deki yatırım odağını devam ettirme niyetinde. Özellikle THY ile var olan ortak girişim sayesinde, İstanbul Boğaziçi’ndeki iki tarihi yalının bir otel ve restoran tesisi olarak restore edilip belirli bir süre için işletilmesi projesine başladı. 

2012’de açılması beklenen otel ve restoran “Do & Co” markası ile işletilecek ve grubun Türkiye’deki ana tanıtıcı merkezi olması amaçlanıyor. Bu proje grubun Türkiye’deki markasının güçlendirilmesi açısından önemli bir adım olarak görülüyor. (Milliyet)

bigPara.com