İndirim yağmuru başladı

Perakendeciler, Kurban Bayramı ve yeni sezon öncesi toplu olarak indirime girdi. Oranlar yüzde 20'den başlayıp yüzde 70'e çıkıyor. Palto, kaban, kazak gibi satışların ılık geçen kış sezonu nedeniyle umulanın altında gerçekleştiği ürünlerde yüzde 50-70 gibi yüksek oranlı indirimlere rastlanıyor.
Haber: BENGİ TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Perakendeciler, Kurban Bayramı ve yeni sezon öncesi toplu olarak indirime girdi. Oranlar yüzde 20'den başlayıp yüzde 70'e çıkıyor. Palto, kaban, kazak gibi satışların ılık geçen kış sezonu nedeniyle umulanın altında gerçekleştiği ürünlerde yüzde 50-70 gibi yüksek oranlı indirimlere rastlanıyor.
İndirimler ve taksitler nedeniyle hedeflenen cirolarına kısa sürede ulaştıklarını belirten Mango yetkilileri şöyle konuştu: "İndirimde piyasanın lokomotifiyiz. Bugün sonbahar-kış sezonunun üçüncü ve son indirimine başladık. Son indirimde bir önceki dönemde yüzde 70'e varan indirimlerin de üstüne çıkacağız. Mağazaların önlerinde yine uzun kuyruklar oluşmasını bekliyoruz. İndirimlere talep çok yoğun. Sezonu normal sezondan iki, üç hafta önce açtığımız için indirime erken giriyoruz. Bu yüzden piyasayı biz yönlendiriyoruz denilebilir. İndirim döneminde müşterilerimize daha genç insanlar katıldı. Fiyat avantajı hedef kitleyi genişletti. Her sezon 46 bedene kadar giysileri satıyoruz. Fakat 20 yaş ve üstündeki üniversite ve kolejliler ürünlerimizi daha çok tercih etmeye başladı. Bonus, Word ve Advantage'a dörder taksit yapıyoruz."
Koleksiyonlarının dünya trendini izlemek isteyenlere göre hazırlandığını belirten yetkililer, "Ocak ayında yeni sezonu açacağız. Ürünlerimizin hedef kitlesi içine D grubu da giriyor" bilgisini verdi. İspanyol kökenli bir diğer firma olan Zara ise henüz ilk indirim döneminde. Zara'da yüzde 50 indirim oranı uygulanıyor.
Yaz sezonu da açıldı
Mudo ve Beymen'in başı çektiği az sayıda firma ise taksit ve indirimi talebi tetiklemede öncelikli ve sürekli bir enstrüman olarak tercih etmiyor. Senede iki indirim uyguladıklarını belirten Beymen yetkilileri, Beymen'de yüzde 50 kış indiriminin 5 Ocak'ta başladığını ve yoğun ilgi gördüğünü söyledi. Yetkililer, "İndirimde Beymen müşterilerinin yanı sıra sezonda alışveriş yapmayan müşteriler de geliyor. Mart sonuna kadar indirim devam edecek. Ancak 1 Ocak'ta biz yaz sezonunu da açtık" dedi.
'Ünlü Mudo indirimleri' uygulaması çerçevesinde yılda sadece iki defa 'habersiz indirim' yapan Mudo ise geçen hafta çarşamba günü yüzde 50 oranında indirime başladı. Mudo yetkilileri ilk etapta özel müşterilerin faydalandığı bu indirimlerin satışları yaklaşık yüzde 50 artırdığını, geçen cuma günü ilanların verilmesi ve vitrinlerin değiştirilmesiyle satış performansının yüzde 75'e yükseldiğini belirtiyor. Vitrinlerinde hiçbir değişiklik yapmadan 2004 yılı için yılın ikinci; kış sezonunun ilk ve tek indirimini yaptıklarının altını çizen Mudo yetkilileri, "İndirimde en önce ve en büyük tepkiyi kadınlar veriyor. Özellikle 25-35 yaş grubu. İndirim bayramdan sonra da devam edecek" diye konuştu.
Tek çatı altında 150 bin ürün, 900 markayı toplayan YKM'nin indirimi 19 Ocak tarihine kadar sürecek. YKM, Bonus Card ile alışveriş yapanlara 50 YTL veya katlarındaki alışverişleri için '33 günde 33 Fiat Palio' kampanyasına bir çekiliş hakkı sunuyor. YKM yetkilileri, ocak ayında Bonus, Advantage, Axess, Maximumt, Shop&Miles ve World'e sekiz taksit imkanı sunarken, Bonus Card sahiplerin ek olarak taksitlerini iki ay erteleme avantajı sağladıklarını belirtti.
'Kumaşlar inceliyor'
AB süreci nedeniyle 2005 yılında tekstil sektörünün canlılık kazanacağını vurgulayan Kiğılı'nın yönetim kurulu başkanı Abdullah Kiğılı, "Dış markalar daha çok Türkiye pazarına girecek. Çünkü 70 milyonluk ülkenin alım gücü önemli. İspanyol markalar yerliler için bir tehdit oluşturuyor. Yerli markaların yoğun rekabette ayakta kalabilmek için tedbir almalı. Daha kaliteli ürünler daha iyi sunulmalı" dedi.
Halkın indirimleri beklediğini ve bu nedenle yılın ikinci indirimini uyguladıklarını belirten Kiğılı, "İlk önce yüzde 50 ile başladık. Şu anda yüzde 60 oranındaki son indirimi uyguluyoruz. Palto, kaban gibi kışlık malların satışları umduğumuz gibi olmadı. Ancak indirimler ve yılbaşı dolayısıyla satışlar önemli ölçüde arttı. Küresel ısınmanın etkisiyle kumaşlar inceldi. Giyim tarzı değişti.Kışın 1 metre kumaşın gramajı 300 gramdı, bu 223 grama indi. Ürünler de dafarklılaşmalar var. Paltonun yerini kaban aldı" diye konuştu.