İnternet reklamına denetim geliyor

İnternet reklamına denetim geliyor
İnternet reklamına denetim geliyor
İnteraktif reklam özdenetim kuralları, tüketicinin kişisel bilgilerinin nasıl toplandığı ve kullanıldığına şeffaflık getirecek. İnteraktif Reklamcılık Bürosu çerçeveyi açıkladı.
Haber: GÜRÜL ÖĞÜT / Arşivi

İnteraktif Reklamcılık Bürosu Avrupa (IAB Avrupa), kullanıcının internette dolaşmasını takip ederek bilgi toplayan ve bu bilgiye göre kullanıcının ilgi alanına yönelik reklam yayınlayan uygulamalar hakkında özdenetim çerçevesi açıkladı.
“Çevrimiçi Davranışsal Reklam” (Online Behavioural Advertising - OBA) olarak adlandırılan bu uygulamalar, kullanıcının internette dolaşımını takip ederek ziyaret ettiği siteleri kaydediyor ve buna göre reklam yayınlıyor. Örneğin, bir internet sitesinden uçak bileti alan kullanıcıya, başka bir siteye girdiğinde seyahatle ilgili reklam gösteriliyor.
IAB Avrupa tarafından hazırlanan ve BBC, Financial Times, Google, Microsoft, Yahoo gibi kuruluşlar tarafından benimsenen Özdenetim Çerçevesi, bu tür uygulamalara şeffaflık getirmeyi amaçlıyor. Çerçeveye uygun OBA uygulamalarının yanında bir ikon yer alacak ve bunu tıklayan kullanıcı kişisel bilgilerinin nasıl kullanıldığı hakkında daha geniş bilgi edinecek.
IAB Türkiye benimsemedi
IAB Türkiye, 20’ye yakın Avrupa ülkesindeki IAB’nin desteklediği OBA Özdenetim Çerçevesi’ni benimsemedi. IAB Koordinatörü Aygen Tezcan, gerekçelerini Reklam Âlemi’ne yazılı açıkladı:
“Tüm mecralarda olduğu gibi, Internet’in de öz denetim mekanizmalarını, kurallarını geliştirmesi doğal bir süreçtir. IAB Türkiye, Reklam Özdenetim Kurulu’nun (RÖK) bu kapsamdaki çalışmalarına zaten destek vermektedir. Temel felsefesi endüstrinin uluslararası standartlarda gelişmesine katkı sağlamak olan IAB, bundan sonra da benzeri gelişmelerin destekleyicisi olacaktır. Ancak uluslararası standartlardan söz ederken sadece belirli uygulamalara değil bütüne odaklanmak gerekir. Buradan hareketle, IAB Türkiye, özgür ve bilinçli Internet kullanımını geliştirmek için çalışacak, dünyadaki trendleri takip edecek ve ülkemize doğru biçimde aktarılması için faaliyet gösterecektir.”

‘Kopbi gel’
2. Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi, 29-30 Nisan’da Bursa Ticaret Odası, Bursa Reklamcılar Derneği, Uludağ Üniversitesi ve TÜGİAD iş birliğinde, Doğan Medya Grubu ve Ströer Kentvizyon sponsorluğunda Bursa’da gerçekleşecek. Kopbi.com’da, KOPBİ başlığı KOBİ ve “pazarlama küçükten başlar”ın “P”sinin birleşmesiyle oluşturuldu. Konuşma dilinde motivasyon için söylenen ‘kop bi’sözünün bilinirliğinden yararlanılarak KOBİ’lere, “harekete geç” mesajı verilmeye çalışılıyor.

Saklanamayan şuçlular

Reklam ajansı DDB’nin Toronto ofisi tarafından, kentteki suç önleme yurttaş oluşumuna hazırlanan ilanlarda, vatandaşın tanık olduğu suç hakkında bilgi vermesi ve ihbarda bulunması durumunda suçluların saklanamayacağını vurguluyor. İlanlarda suçlu olarak gösterilen kişilerin yüzleri, kimliklerini gizlemek için kullandıkları şapka, kapüşon ve bandananın üzerine çıkmış.

Basın özgürlüğü kampanyası
Dünya Gazeteler ve Haber Yayıncıları Birliği (WAN-IFRA), 3 Mayıs Dünya Basın Özgürlüğü Günü için global reklam kampanyası hazırladı. Dileyen gazetelerin ve internet sitelerinin ücretsiz kullanabilecekleri kampanya, “Sessizlik demokrasiyi öldürür fakat özgür basın konuşur” sloganıyla demokrasinin temel unsuru ifade ve basın özgürlüğü arasında bağ kuruyor. Kamu çıkarının korunmasında basın özgürlüğünün üstlendiği görevi hatırlatan kampanyanın reklam fikri, Gandhi ve Martin Luther gibi liderlerin toplumu özgür basının katkısıyla değiştirdikleri fikri üzerine kurulu. Liderlerin ağızları bantlanmış fotoğraflarının yer aldığı reklamlarda, “Ya sözleri hiç duyulmasaydı” deniyor.

AdLeaks
Koç Holding’in şirketi Zer Merkezi Hizmetler genel müdür yardımcısı Hakan Gören’in haziranda görevinden ayrılacağı iddia ediliyor. Şirkette bir süre önce de genel müdür değişikliği olmuş, Tuğrul Fadıllıoğlu göreve gelmişti. Hakan Gören, ayrılma kararı hakkında e-posta sorularına cevap vermedi.
Soyak Emlak, Ali Taran Creative Workshop ile çalışmaya başlamış.

bigPara.com