İnternetten alışverişe 6 ayda 563 milyon YTL

Türkiye'de hızla artan e-ticaret hacmi, sektörde faaliyet gösteren firmaların hedef büyütmesini sağladı. Teknolojide yaşanan gelişmelerle, Türkiye'de 6-7 yıldır internetten alışveriş imkânı sunuluyor.

İSTANBUL - Türkiye'de hızla artan e-ticaret hacmi, sektörde faaliyet gösteren firmaların hedef büyütmesini sağladı. Teknolojide yaşanan gelişmelerle, Türkiye'de 6-7 yıldır internetten alışveriş imkânı sunuluyor. İnternet bağlantılarının yaygınlaşması ve hızlanması, teknolojiye olan merak ve yoğun iş yaşamı yüzünden alışverişe zaman ayıramayanların da yönelmesiyle e-ticaret katlanarak arttı.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde 242 milyon 770 bin YTL olan kredi kartlarıyla sanal POS'lar üzerinden yapılan e-ticaret işlem hacmi, Haziran sonu itibarıyla 6 aylık dönemde 563 milyon 470 bin YTL'ye yükseldi.
BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, sanal poslar üzerinden kredi kartı ve banka kartı ile gerçekleştirilen işlemlerde büyük artış gözlendiğini söyledi. Bunun yanı sıra sahtekârlıklar gibi olumsuzlukların önüne geçebilmek için bankaların, Visa ve Master Card'ın güvenlikle ilgili sertifikasyon çalışmalarının olduğunu vurgulayan Sertaç Özinal, bunun da sanal alışverişe katkıda bulunduğunu ifade etti. Sertaç Özinal, internet kafe gibi yerlerde henüz tam olarak güvenliğin sağlanamamış olabileceğinin de altını çizdi.
'Yüzde 80'i erkek'
Bascuda.com'un Genel Müdürü Tuna Yüksel, "Bizden alışveriş yapan müşterilerin profiline bakıldığında iki özellik göze çarpıyor. Bazı ürünlere ulaşamayan, taşradaki memurlar, askeriye personeli ve öğrenciler internetten alışveriş yapıyor. Büyükşehirlerde ise zaman bulamayan yoğun çalışan insanlar bizi tercih ediyor. Alışveriş yapanların yüzde 80'ini erkekler oluşturuyor. Biz de kadınları çekmek için tekstil konusunda çalışmalar yapıyoruz. Sektörde her yıl yüzde 50'lik büyüme öngörüyoruz. Yıl sonunda 30 milyon dolar ciro hedefliyoruz" dedi.
Cep telefonu satışları fazla
Kangurum.com'un Genel Müdürü Serdar Kaşıkçı, verilen siparişlerin Türkiye'nin her bölgesine ulaştırıldığını belirtti. Kaşıkçı, Kangurum içinde yer alan Migros Sanal Market'teki teslimatların İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Mersin, Fethiye, Bodrum, Marmaris, Çeşme ve Göcek'de yapıldığını söyledi. 2000 yılında 14 mağazayla faaliyete geçen Kangurum'un, bugün 70'ten fazla işyeri ile 100 bini aşkın ürünü satışa sunduğunu belirten Kaşıkçı, Migros Sanal Market'in de günde yaklaşık 10 bin kişi tarafından ziyaret edildiğini ve 500 siparişi teslim ettiğini anlattı. Kaşıkçı, Kangurum'un üyelerinin yüzde 80'inin yaşlarının 23 ile 43 arasında değiştiğini, yoğun çalışanlar ile hasta ve hamilelerin siteyi yoğun olarak kullandığını ifade etti. Kaşıkçı, dijital fotoğraf makineleri, TV, cep telefonları, DVD player gibi ürünlerin en çok satanlar arasında yer aldığını, yazın bahçe mobilyası ve klima satışının arttığını dile getirdi.