İslami moda yatırım atağında

İslami moda yatırım atağında
İslami moda yatırım atağında
Bir kaç yıl öncesine kadar dar bir kesime seslenen İslami moda, bugün müşteri yelpazesi genişlediği için bir yatırım atağına geçiyor.

İslami kesimin tercih ettiği moda akımı, First Lady Hayrünnisa Gül ile Emine Erdoğan’ın etkisiyle hızla yayılıyor. Yıllar önce dar bir kesimin tercih ettiği bu moda rüzgârı genişledikçe, markalar da daha agresif genişleme planları yapmaya başladı. 

Başörtüsü son dönemde el sanatından çıkma bir giyim ve yüksek düzeyde pazarlanabilir bir emtia haline dönüştü. İslami moda markalarından Armine’nin pazarlama ve üretimden sorumlu yöneticisi Alpaslan Akman, “10 yıl önce örtünen kadınlar için şık bir şey bulmak oldukça zordu. Ancak son 6-7 yılda dindar kadınlar için büyük ilerlemeler hayata geçirildi” diyor. Armine markası büyük etkili satış kampanyaları ile biliniyor. İstanbul ’un bar ve gece kulüplerinin yoğunluklu olduğu bölgede büyük posterleri asılı bulunuyor. 

Bir palto genel olarak 200 TL’ye satılırken, eşarplar ise 50 TL civarında. İstanbul’da bir eşarp dükkânında çalışan 30 yaşındaki Filiz Albayrak, “Biz önceki jenerasyona göre daha şanslıyız çünkü daha çok desenli ve renkli eşarp seçenekleri mevcut” diye konuşuyor. 2007 yılında yapılan bir araştırmaya göre, Türk kadınlarının yaklaşık yüzde 69’u başını değişik formlarda kapatıyor. (İstanbul- Reuters )

bigPara.com