İstanbul Otogarı, Halep'e otobüs terminali yapıp 35 yıl işletecek

İstanbul Otogarı, Halep'e otobüs terminali yapıp 35 yıl işletecek
İstanbul Otogarı, Halep'e otobüs terminali yapıp 35 yıl işletecek

324 firmanın bulunduğu Büyük İstanbul Otogarı, Avrupa?nın en büyük ve en hareketli otobüs terminali olarak kabul ediliyor.

Büyük İstanbul Otogarı'nı işleten Büyük İstanbul Otobüs İşletmeleri, Suriye Holding ile Halep'te otobüs terminali, otel ve AVM'den oluşan bir kompleks inşa edecek. 'Aleppo Gate' için 60-70 milyon dolarlık ortak yatırım yapılacak

İSTANBUL - Türkiye’de İstanbul Bayrampaşa Otogarı başta olmak üzere beş otobüs terminali işleten Büyük İstanbul Otobüs İşletmeleri A.Ş. (BİOİAŞ), Suriye’nin Halep şehrinde otobüs terminali, alışveriş merkezi (AVM) ve otelden oluşan büyük bir proje gerçekleştirecek. BİOİAŞ, ‘Aleppo Gate’ (Halep Kapısı) adını alacak terminalin 35 yıl süreyle işletmesini de üstlenecek.
Projenin imza töreninde konuşan BİOİAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yalamanoğlu, eşit ortaklıkla gerçekleştirilmesi planlanan proje için 60-70 milyon dolarlık yatırım yapılacağını söyledi. Yalamanoğlu, kompleksi en kısa zamanda mimari tasarımını yaparak Suriye Holding’e teslim edeceklerini belirterek “Amacımız Halep’in tarihi dokusuna uygun bir mimari proje gerçekleştirmek. Proje hem modern teknolojiyi hem de tarihsel dokuyu birleştiren bir proje olacak” dedi.

Avusturyalılar havaalanı çizdi
Yalamanoğlu, otobüs terminali uygulamasının dünyada kalmadığını ve Türkiye’nin bu alanda rakipsiz olduğunu belirterek, “Aleppo Gate için bizden önce Avusturyalı bir firmadan bir avam proje istemişler, onlar da otobüs terminali için havaalanı projesi çizmişler. Çünkü Avrupalı kuruluşlar otobüs terminali fikrine artık çok uzaklar. O yüzden Türkiye’nin bu konuda çevre ülkelerine aktarabileceği önemli bir tecrübesi var. Havalimanı yapım ve işletmesinde dünya çapında isim yapan TAV gibi biz de bir anlamda otobüs terminali yapım ve işletmesinde dünyada ün yapmak istiyoruz” diye konuştu.

Gündüz 5, gece 4 milyon nüfus
Aleppo Gate isimli proje ile Suriye’nin 4 milyon nüfusa sahip Halep şehrinde otobüs terminalinin yanı sıra, toplam 300 bin metrekareyi bulan arazi üzerinde alışveriş merkezi ve dört yıldızlı bir otel de inşa edilecek. Oldukça hareketli bir şehir olan Halep’te nüfus gündüzleri 5 milyona çıkıyor. Çünkü çevre şehirlerden çalışmak için Halep’e her gün bir milyon kişi geliyor. Projenin otobüs terminalini içeren ilk aşamasının yaklaşık 40 milyon dolarlık yatırımla gerçekleşeceği, projenin diğer aşamalarıyla birlikte toplam maliyetinin ise 60-70 milyon dolarlık bir bütçeye çıkabileceği belirtildi.

‘Vize kalkınca trafik artacak’
Ahmet Yalamanoğlu, Aleppo Gate’in 35 yıl süreyle işletme hakkının kendilerinde olacağını söyledi. Yalamanoğlu, yakın zaman önce Türkiye ile Suriye arasında vize muafiyeti anlaşmasının ardından iki ülke arasındaki yük ve yolcu trafiğinin ve ticari ilişkilerin daha da artacağını vurgulayarak, projenin bu süreci daha da hızlandıracağını kaydetti.
Suriye Holding Yönetim Kurulu Başkanı Saad Allah Kurdi de “Biz böyle bir proje için uzun zamandır çalışıyorduk. Halep’te tek bir terminal yok beş ayrı noktaya dağılmış küçük terminaller var. Büyük ve modern bir terminal için araştırmalarımız sonucunda en uygun partnerin BİOİAŞ olduğunu gördük” dedi.
Ahmet Yalamanoğlu Halep’te dağınık haldeki küçük otobüs terminallerinin İstanbul’un 1970’lerdeki halini hatırlattığını söyledi. Yalamanoğlu, terminalin 1-1.5 yılda tamamlanacağını, toplam projenin ise üç yıl süreceğini belirtti. 

Halep-Gaziantep bir saat
Yalamanoğlu, proje bittiğinde Halep-Gaziantep arasının bir saate ineceğini anlattı. Yalamanoğlu, “Bu şekilde bölgede yoğun ticaret trafiği oluşacağına inanıyoruz. Halep’in ardından Şam Belediyesi ile de işbirliği yapabiliriz” dedi. (Radikal)

Yeni İstanbul Otogarı için yer aranıyor
BİOİAŞ Başkanı Ahmet Yalamanoğlu, Büyük İstanbul Otogarı’nı rahatlatmak için yer aradıklarını ve birkaç yıl içinde yeni bir terminal inşa edeceklerini söyledi. Yalamanoğlu, Bayrampaşa Otogarı’nın eski bir proje olduğunu ve Bedrettin Dalan’ın belediye başkanlığı döneminde yapıldığını hatırlatarak, günün ihtiyaçlarına uygunluk açısından yeni bir terminal yapma planları bulunduğunu söyledi. Yalamanoğlu, “E6 üzerinde Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile Büyükçekmece arasında 200-250 dönüme yakın büyüklüklerde arazi arayışlarımız var. Biz mevcut otogarı 25 yıllığına almıştık. Süremizin bitmesine 10 yılımız daha var. Yeni bir otobüs terminali projesi söz konusu olursa, artık belediyenin yardımı olmaksızın da bu projeyi tek başına gerçekleştirecek bir güce sahibiz” dedi.

Günde 100 bin kişi giriyor
BİOİAŞ şu anda Türkiye’de Kayseri, Samsun, Havza ve Çarşamba’da da terminal işletmeciliği yapıyor. İstanbul Otogarı’na günde 100 bin kişi girerken 53 bin adet bilet satılıyor.