İstanbul'un en büyük outlet'i 212 AVM'ye 115 milyon avro harcandı

İstanbul'un en büyük outlet'i 212 AVM'ye 115 milyon avro harcandı
İstanbul'un en büyük outlet'i 212 AVM'ye 115 milyon avro harcandı

56 bin metrekare arsa üzerinde yer alan dört katlı 212 İstanbul Power Outlet?te mağazaların yanında 3 bin metrekare çocuk oyun alanı da olacak. 3 bin 300 araçlık otoparkın da bulunduğu merkezi hafta içi 30-35 bin, hafta sonu ise 45-50 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. FOTOĞRAF: AA

Edip Uluslararası Gayrimenkul tarafından Bağcılar'da kurulan 212 İstanbul Power Outlet Alışveriş Merkezi, 15 Ağustos'ta faaliyete geçiyor. 170 mağazanın yer alacağı merkezde lüks markaların seri ve sezon sonu ürünleri bulunacak. Merkezde ayrıca CarrefourSA, Media Markt ve Praktiker de yer alacak

İSTANBUL - Akın Holding bünyesindeki Edip Uluslararası Gayrimenkul ve Turizm A.Ş. tarafından Bağcılar’da yaptırılan 212 İstanbul Power Outlet alışveriş merkezi, 15 Ağustos’ta kapılarını açacak.
Basın Ekspres Yolu ile Bağcılar-Halkalı üstgeçidinin kesiştiği köşede, Edip İplik fabrikasının arazisinde konumlanan alışveriş merkezinin yapım çalışmalarında sona yaklaşıldı. 56 bin metrekare arsa üzerinde yer alan 4 katlı 212 İstanbul Power Outlet’te yaklaşık 170 mağaza yer alacak.
Edip Uluslararası Gayrimenkul Genel Müdürü Yasemin Kıvırcık, alışveriş merkezinde CarrefourSA, Media Markt ve Praktiker’in de yer alacağını, söz konusu üç mağazanın Türkiye’de ilk defa bir projede bir araya geldiğini ifade etti. Kıvırcık, Uluslararası Alışveriş Merkezleri Derneği’nin tanımlamasına göre bu tür büyük markaların yer aldığı merkezlerin ‘power center’ olarak sınıflandırıldığını, ancak 212 İstanbul’un outlet özelliği ile birlikte ‘Türkiye’nin ilk ve tek power outlet’i, ayrıca ‘İstanbul’un en büyük outlet’i olduğunu söyledi.

Yüzde 85’i kiralandı
Alışveriş merkezinde kiralama oranının yüzde 85’e ulaştığını belirten Kıvırcık, “İnşaatın temelini attığımızdan beri kiralama faaliyetleri sürüyor. Krizden dolayı ocak-şubatta biraz yavaşladı, ancak kiralama marttan itibaren tekrar ivme kazandı. Mağaza kiralamaktan vazgeçen yok” şeklinde konuştu.
212 İstanbul Power Outlet’in bulunduğu lokasyonun çok önemli olduğuna inandıklarını, çevrede bu büyüklükte alışveriş merkezi bulunmadığını ifade eden Yasemin Kıvırcık, şöyle dedi:
“Hem power hem de outlet olmamızın getirdiği avantajdan dolayı sadece bu çevreye değil, İstanbul’un 212 yakasına hizmet vereceğimize inanıyoruz. Bu çevrede çocuk ve genç nüfusu çok fazla. Bunu düşünerek alışveriş merkezinde 3 bin metre kare çocuk oyun alanı yarattık. Kültürel faaliyetlere de çok ağırlık vereceğiz. Lokasyonumuza çok güveniyoruz. Bu bölgede otel ve başka alışveriş merkezi projelerinin inşaatları da sürüyor. Sanayi buradan gidiyor. Burası yeni Maslak gibi... Buradaki çevrenin değişimiyle çevredeki outlet mağazalar da kalmayacak. O outlet mağazaların çoğu bizim alışveriş merkezinde yer alıyor. Bu çevreye en yakın alışveriş merkezleri Bakırköy bölgesinde yoğunlaşmış durumda. Bu bölgenin böyle bir alışveriş merkezine çok ihtiyacı vardı.”

Rezidans projesi sürecek
Yasemin Kıvırcık, 212 İstanbul Power Outlet’i açtıktan sonra alışveriş merkezinin yanındaki rezidans projesine eğilmeyi planladıklarını, 39 katlı planlanan rezidans için ortaklık görüşmelerinin sürdüğünü ifade ederek, Zeytinburnu, Esenyurt ve Beylikdüzü’nde bulunan arsalarıyla ilgili çeşitli projeleri de düşünme aşamasında olduklarını söyledi. Kıvırcık, 115 milyon avro yatırımla hayata geçen alışveriş merkezi açıldıktan sonra hafta içi 30-35 bin, hafta sonu ise 45-50 bin ziyaretçi beklediklerini kaydetti.
212 İstanbul Power Outlet’te 3 bin 300 araçlık 3.5 kat otoparkın yer aldığını ifade eden Edip Uluslararası Gayrimenkul Genel Müdürü Yasemin Kıvırcık, belediye ile işbirliği içinde alışveriş merkezinin yakınındaki kavşağı yaptırdıklarını ve kavşağın adının ‘Edip İplik’ olduğunu, buradan geçecek metronun alışveriş merkezinin altında durağı bulunacağını anlattı.
Alışveriş merkezinde sigara içilebilir açık alanlar da yarattıklarını belirten Kıvırcık, 15 Ağustos’ta çeşitli sürprizler ve etkinliklerle görkemli bir açılış planladıklarını kaydetti.  Bu arada 212 İstanbul Power Outlet’te yerli markaların yanı sıra lüks kategoride faaliyet gösteren uluslararası markaların da seri  ve sezon sonu ürünleri olacak. (aa)