İşte Renault'nun Paris güzeli

Paris Otomobil Fuarı'nda, 28-29 Eylül tarihlerinde ilk defa sergilenecek olan Renault'nun yeni konsept otomobili Nepta gerçek otomobil keyfi sunan üst gam bir cabriolet olarak tanımlanıyor.

İSTANBUL - Paris Otomobil Fuarı'nda, 28-29 Eylül tarihlerinde ilk defa sergilenecek olan Renault'nun yeni konsept otomobili Nepta gerçek otomobil keyfi sunan üst gam bir cabriolet olarak tanımlanıyor. Dört koltuklu aracın prestijli binek modellere özgü yükseksürüş keyfi sağladığı belirtiliyor. Nepta'nın klasik otomobiller arasında kendine yer bulmayı amaçladığı ancak yenilikçi kapı tasarımı ile geleceğe uzandığı da ifade ediliyor.
Kristal stoplar
Aracın yan çizgilerinin dalga hareketi, alüminyum kasa altı uzun ince siluetini ön plana çıkarıyor. Ön tasarım ise sade tutulmuş. Üç gruptan
oluşan farların (gündüz farı, kısa ve uzun farlar, viraj farları) ışık kaynağı LED'lerden oluşuyor. Ön çamurlukların üst kısmına yerleştirilmiş olan bumerang şeklindeki sinyal lambaları çamurlukların kavisli hatlarını vurguluyor.
Nepta'nın kristal stop bloklarıyla göze çarpan arka bölümü uzun ve ince bir tasarıma sahip. Arkada öne göre daha uzun olan dingil çıkıntısı ise aracın orantılı boyutlarını ve akıcı genel hatlarını vurguluyor. Nepta, bu dizaynıyla otomobil karoseri tasarımının geçmişte kalan çizgilerine göz kırpıyor. Aracın kabini ise mücevher kutusu şeklinde tasarlanmış. Kabini ve motor bölümünü eşzamanlı olarak açıp kapayan otomatik kelebek kapılar Renault Nepta'da daha fazla güvenlik için elektronik engel algılayıcıları ve parmakların sıkışmasını önleyici sisteme sahip.
Yolcuya özel klima
Araçta gösterge tablosu sanki havada asılıymış gibi görünüyor. Ön camın uzantısındaki şeffaf petekler arasından fark edilen pedal takımı sürücü bölümünde hafiflik hissi oluşturuyor. Devir göstergeleri deri levha şeklinde. Sayaçların grafik tasarımı klasik otomobil kadranlarından esinlenmiş ama alüminyum işlemeler aracın modern yönünü yansıtıyor. Analojik ve dijital göstergelerin bir arada kullanılması, klasik ve modern tasarımın birlikteliğini güçlendiriyor. Kokpit panelinin ucunda her yolcu için bağımsız klima ayar düğmeleri var.
Kumandalar ve ortada yer alan rotatif vites seçme butonu sade bir ergonomi sunuyor. Koltuklar sabit olmakla birlikte, direksiyon simidi ve pedal takımı otomatik bir mekanizma sayesinde sürücünün vücut yapısına göre ayarlanabiliyor.
Koltuk arkasında ekran
Motor bölümü ile kabin arasında kırmızı renkli bir deri döşeme ile süreklilik sağlanıyor. Ön ve arka koltuklar serigrafik baskılı deri döşemeli. Ön koltukların üst kısmında gizlenebilir koruma panelli bir ekran bulunuyor. Ön ve arka koltuklar arasında saydam hava siperleri arkada oturan yolcuları türbülanslardan koruyor. Nepta'nın 3.5 litrelik V6 motoru 420 bg güç üretiyor.
Araç, sıfırdan 100 km/s hıza ulaşması 4.9 saniyede gerçekleşiyor. Direksiyondan tek dokunuşla kumanda edilen yedi kademeli otomatik vites kutusu ile birlikte kullanılan direkt enjeksiyonlu benzinli motor üst düzey sürüş keyfi sağlarken, aynı zamanda yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu düşürüyor.