İstinye Park'ta patron bile sırada

İstinye Park'ta patron bile sırada
İstinye Park'ta patron bile sırada

Doğuş Grubu ve Orjin, yeni AVM yatırımı için hazırlıklara başladı bile. Grup, İzmir Balçova da yine lüks segmentte AVM yapmak için bürokratik işlemler

İstinye Park'ta lüks markalar metrekare büyütme yarışında. Genel Müdür Tolga Engin, "Bir İstinye Park daha olsa doldururduk" dedi.

EKONOMİ SERVİSİ- Kriz lükse dokunmadı. İstanbul ’da lüksün simgesi haline gelen İstinye Park’ta yer alan lüks markalar bulundukları metrekareleri büyütmek için harekete geçti. İstinye Park Genel Müdürü Tolga Engin, “AVM’deki birçok marka metrekaresini büyütmek istiyor. Louis Vuitton 400 metrekare olan yerini 1000 metrekareye çıkarmak istiyor. Gucci, Dior ve Fendi’nin de benzer talebi var. Victoria Secret ise bütün ürün gamını burada satabilmek için daha büyük bir mağaza istiyor. Lüks markalar caddesinin altında kalan bölgede yeni bir ada oluşturmak gibi mimari çözümlere çalışıyoruz” diye konuştu.
Engin, İstinye Park’ın yüzde 42 ortağı olan Doğuş Grubu’nun da hem yeme içme alanında hem de yeni getireceği hazırgiyim markaları için yer talebi olduğunu hatırlatarak, “İstinye Park’a girmek için anlayacağınız patron bile sırada. Onlara da sadece Hublot markası için bir yer verebildik. Şu anda bir İstinye Park daha olsa gelen taleplerle doldururduk” dedi.
Kira sözleşmeleri yenilendi
Faaliyete geçtiği 2007 yılından bu yana AVM’nin ziyaretçi sayısının 16.5 milyona ulaştığını kaydeden Engin, şunları söyledi: “AVM’de yer alan markaların yüzde 50’sinde kira sözleşmesini yeniledik. 280 mağazanın 150’sinde sözleşme renovasyonu yapıldı. Kiracılarımızın büyük çoğunluğu devam etme kararı aldı. Döviz bazında yaklaşık yüzde 10 kira artışı gerçekleşti. Şu anda metrekare fiyatları 80-200 euro arasında değişiyor. Sadece iki marka bu süreçte AVM’den çıktı. İstinye Park’a yeni giren markalar var. Örneğin Moncler, Ralp Louren Loro Piana ve Kurt Geiger gibi markalar ilk monobrand mağazasını burada açtılar. Yine Beymen, Brunello Cucinelli markasının ilk monobrand mağazasını 2013’ün ikinci yarısında açacak.”
Azeriler çok harcıyor
 
İstinye Park’ın ciddi bir turist grubunu da ağırladığını kaydeden Engin, şunları söyledi: “Kış sezonu için ziyaretçi kapasitesi limitine ulaştık. Yılı yüzde 16 ciro artışı ile kapatacağız. En çok alışveriş yapan turistler Azeriler. Onu Ruslar ve Kazaklar takip ediyor. Katar, Kuveyt ve Suudi Arabistan’dan da yoğun turist almaya başladık.”

bigPara.com