İsveç merkezli H&M, Türkiye'ye mağazadan önce 'twitter'la girdi

İsveç merkezli H&M, Türkiye'ye mağazadan önce 'twitter'la girdi
İsveç merkezli H&M, Türkiye'ye mağazadan önce 'twitter'la girdi

turkiyehm hesabında mağaza açılışının da haberi veriliyor.

Türkiye'deki ilk mağazasını 6 Kasım'da açmaya hazırlanan H&M, pazarlama çalışmalarını resmi internet sitesi yerine facebook ve twitter'dan yapmaya başladı

İSTANBUL - Türk tüketicisinin yıllardır merakla beklediği ve Türkiye ’ye gelişi yılan hikayesine dönen İsveç merkezli hazır giyim markası Hennes&Mauritz (H&M), kasım ayında Forum İstanbul Alışveriş Merkezi ’nde açacağı ilk mağazası öncesinde pazarlama çalışmalarına sosyal iletişim ağları üzerinden başladı. Bir yandan Türkiye yapılanması için çalışan marka, diğer yandan da ağustos ayı sonunda ‘twitter’da açtığı hesap üzerinden modaseverlere getireceği yenilikleri tanıtıyor.  ‘Moda ve kalite en iyi fiyata H&M’de!’ sloganıyla tanıtım yapan H&M, Facebook hesabında paylaştığı fotoğraflarla da koleksiyonlarını anlatıyor.

Takipçileri artıyor
Facebook ve twitter üzerinden açtığı hesaplarla tanıtım çalışmalarına girişen H&M, dünyadaki ana twitter hesabından ise modaseverlere, ‘İstanbul’daki ilk mağazamızı kasım ayında açıyoruz, açılışa ilişkin gelişmeleri turkiyehm üzerinden izleyin’ mesajları göndermeye başladı. Facebook üzerinden paylaştığı fotoğraflarla sonbahar koleksiyonlarının tanıtımını da yapan H&M Türkiye, twitter’da ise markayla ilgili tüm yeni bilgileri paylaşıyor.
Facebook sayfasında şimdiden 100’den fazla takipçisi bulunan H&M’in kimliğine ilişkin, ‘Modayı kalite ve ucuzlukla müşterilerine sunmayı misyon edinmiştir. Tüm aile bireylerine hitap eder. Bayan konseptler, erkek konseptler, gençlere ve çocuklara hizmet etmektedir. 38 ülkede 2 bine yakın mağazasıyla yüzde 100 müşteri memnuniyetini ilke edinmiştir’ ifadeleri yer alıyor. Twitter’daki ‘hmistanbul’ hesabında ise, H&M ile Lanvin’in koleksiyonunun satışa sunulacağı 200 mağazadan birinin de 23 Kasım’da İstanbul olacağı bilgisi yer alıyor.
Şirket ağustos ayı sonlarında Nişantaşı’nda yönetim ofisini kiralarken, mağaza yapılanmasına da hızla devam ediyor. Forum İstanbul’da 6 Kasım’da açılması planlanan mağaza 2 bin 300 metrekarelik alana sahip. İki kattan oluşan dört girişli mağazanın giriş katında en trend ürünlerden H&M’nin temel ürünlerine kadar çok geniş bir kadın koleksiyonunun yanısıra iç çamaşırı ve aksesuvarlar da sergilenecek. Üst katta ise erkek koleksiyonuyla çocuk ve genç koleksiyonlarına yer verilecek. 

Yeni tercih sosyal ağlar
H&M’in Türkçe ‘com.tr’ uzantılı internet sitesini faaliyete geçirmeden önce facebook ve twitter’dan tanıtıma başlaması, markaların bu alana yönelimine de işaret ediyor. İngiltere ’de yayın yapan ‘marketingweek.co.uk’ internet sitesindeki bir makaleye göre, şirketler artık kurumsal internet siteleri yerine sosyal ağlara ağırlık veriyor.
Facebook üzerinde 600 bin hayranı bulunan giyim markası Gap de, İngiltere için internet sitesini çok daha sonra faaliyete geçirdi. Benzer şekilde H&M ve Zara da, İngiliz tüketiciler için internet sitelerini yeni devreye almalarına karşın, Facebook’ta sırasıyla 3.3 milyon ve 4.5 milyon hayrana sahip. Türk hayranlarına da tek tek yanıt veren H&M’in ana twitter hesabı ise yaklaşık 53 bin kişi tarafından izleniyor. (Radikal)