Kabarık yakıt faturaları beyaz eşyayı vurdu

Kış aylarında yükselen yakıt faturaları beyaz eşya sektörünü de vurdu.

İSTANBUL - Kış aylarında yükselen yakıt faturaları beyaz eşya sektörünü de vurdu. Tüketicilerin soğuk havalar nedeniyle beklemedikleri miktarda bir payı ısınmaya ayırmaları ve bayram tatilleri nedeniyle oluşan işgünü kayıpları beyaz eşya sektöründe yüzde 15 küçülmeye yol açtı.
Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Türkiye'de genelde perakende sektörünün ilk iki ayda küçüldüğünü belirterek, "Olumsuz şartlar herkesi etkiledi. 27 işgününde Türkiye gibi bir coğrafyada insanlar sokağa çıkamadılar, alışveriş yapamadılar ve üstelik daha fazla ısınma parası harcadılar" dedi. Sektörün ölçülme boyutlarının farklı olduğuna ve Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği'nin deklare ettiği büyüme rakamlarının, firmaların bayilere satışını gösterdiğine işaret eden Özdemir, "İlk iki ayda beyaz eşya piyasasının en az yüzde 15 küçüldüğünü söyleyebilirim ama sektör üretmeye devam etmiştir. Derneğin rakamlarındaki büyüme ise, stokta kalan mallar hesabın içine girdiği için oluyor" diye konuştu.
Aka Gündüz Özdemir, mart ayında sektörün ilk iki aya göre daha iyi seyrettiğini, kanaldaki stok ürünlerin tüketiciyle buluşması halinde nisan ve mayıs aylarında sektörde bir büyümeden bahsedilebileceğini belirtti. Bu dönemde firmaların kampanyalara biraz daha ağırlık verebileceğini vurgulayan Özdemir, "Kampanyalar çoğaldığı zaman, bakın ki sıkıntılar biraz fazladır" açıklamasını yaptı.
'Kartınızı doğru kullanın'
Konut ve otomobil satışlarının sektörü çok da olumsuz etkilemediğini dile getiren Özdemir, kredi kartı kullanımının ise beyaz eşya satışlarını etkilediğini aktardı. Özdemir, şöyle devam etti: "Bir yılda 100 lira geliriniz varsa ve 200 lira harcama yaparsanız sonuç çok net. 100 lira açığa düşmüş demektir. Yani sonuç hüsran... Basit matematik hesabıyla eğer size Milli Piyango'dan bir şey çıkmazsa gideceğiniz yer belli, duvara çarparsınız. Olay nitekim böyle oluyor. Kredi kartlarında yaşanan tartışmalar ve yapılan düzenlemeler gelinen noktanın göstergesi. Borçların tasfiyesi için yapılan düzenlemeler, balonun patladığını gösteriyor."
Özdemir, tekstil sektöründeki krizin piyasaları çok olumsuz etkileyeceğine inandığını söyledi. Tekstil sektöründeki istihdamın büyüklüğüne işaret eden Özdemir, bu alanda çalışanların herkesin müşterisi olduğunu, dolayısıyla tekstildeki krizin beyaz eşyacıları da etkileyeceğini ifade ederek "2006'da Türkiye biraz sıkıntı çekecek gibi gözüküyor" dedi.