Kadehler birlik için kalktı

Kadehler birlik için kalktı
Kadehler birlik için kalktı
Yedi büyük şarap üreticisi, Türkiye Şarap Platformu'nu yeniden harekete geçirdi. Hedef Türkiye'yi turizm ve ihracatta lider yapmak.
Haber: SEVDA YÜZBAŞIOĞLU / Arşivi

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ’ın ‘Şarap içmeyin, üzüm yiyin’ çıkışının ardından yüzde 30’ları bulan yüksek ÖTV artışıyla karşılaşan şarap üreticileri ‘birlikten kuvvet doğar’ ilkesiyle kurdukları Türk Şarapları Platformu’nu (Wines Of Turkey) yeniden harekete geçirdi. Temelleri 2005’te atılan derneği aktif hale getiren şarap üreticileri hedeflerini de Türkiye ’yi şarap turizminde dünyanın ilk 5 ülkesinden biri haline getirmek ve 9 milyon dolar olan ihracat rakamını 100 milyon dolara çıkarmak olarak açıkladı. Doluca, Kavaklıdere, Kayra, Kocabağ, Pamukkale, Sevilen ve Vinkara gibi Türkiye’nin etkin şarap üreticilerinin bir araya gelerek oluşturduğu platformun üyeleri, önceki gün toplantı düzenledi. Son gelişmeleri değerlendirmekten kaçınan şarap üreticileri, yeni hedeflerini içeren yeni deklarasyonu imzaladılar. 

Desteklenmesi şart 
Platformun amacının Türk şarapçılığını ileri noktaya taşımak, şarap kültürünün yaygınlaşması ve ülke ekonomisine katma değer yaratmak olduğunu belirten Direktör Taner Öğütoğlu, Türkiye’de şarap sektörünün desteklendiği takdirde dünya ile rekabet edebileceğini ve ilgili tüm alanlarda istihdamın artacağını belirtti. Dünya Turizm Organizasyonu 2009 istatistiklerine göre dünyanın en çok turist çeken 5 ülkesinin Fransa, ABD , İspanya, Çin ve İtalya’nın olduğunu belirten Öğütoğlu, “Bu ülkeler şarap ile turizm gelirlerine önemli katkıda bulunuyorlar” dedi. 

Dünyadan büyük ilgi var 
Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu da, dünyada yüksek şarap tüketilen pazarlarda farklı kulvarlara, ülkelere talep olduğunun görüldüğünü belirterek, “Benim gittiğim yerlerde gerçekten Türk şarapçılığıyla çok ilgileniyorlar. Zor bir işimiz var fakat çok ciddi potansiyel olduğunu düşünüyoruz” dedi.
Kavaklıdere Şarapları Murahhas Azası Ali Başman ise “Şarap içilmeyen bir ülkede yaşıyoruz. Maalesef yılda sadece 1 litre içiyoruz. Dünya piyasalarında şarapçılıkla tanınmamış bir ülkede yaşıyoruz ama şarap topraklarda doğdu. Bu mirası değerlendirmeyi görev biliyoruz” dedi.

Dünden bugüne şarap platformu 
2005’te temelleri atılan Wines of Turkey (WOT) Platformu; şarap sektörünün önemli üreticileri Büyülübağ, Doluca, Kavaklıdere, Kayra ve Vinkara Şarapları öncülüğünde proje ortaklığı statüsünde kuruldu. Daha sonra Bakus, İdol, Kocabağ, Likya, Pamukkale, Paşaeli, Prodom, Selendi, Sevilen, Turasan, Umurbey firmaları da destek verdi. Platformun etkinliklerine dünyada şarap konusunda otorite kabul edilen Oz Clarke, şarap yazarı ve danışmanı Caroline Gilby, eğitmen Charles Metcalfe, yazar Stephen Brook, eğitmen ve danışman Susan Hulme ve yazar David Furer gibi isimler katıldı. Türk Şarapları Platformu’nun yapacağı projeler arasında fuarlara katılım, yurtdışında tadımlar yapılması, şarap festivali organizasyonları, tanıtım faaliyetleri bulunuyor.

Rakamlarla sektör 

Türkiye’de bir yılda yaklaşık 3.5 milyon ton üzüm üretimi gerçekleşiyor. Bunun yüzde 3’ü şarap üretiminde kullanılıyor.
Şarap üretimi 30-35
milyon litre arasında.
Yıllık ihracat ise 9 milyon dolar civarında.
Yıllık tüketim 1 litre civarında, Fransa ve İtalya’da bu rakam 40 litre civarında.

bigPara.com