'Kampanya ve tarifeler arasında kafalar karışıyor'

'Kampanya ve tarifeler arasında  kafalar karışıyor'
'Kampanya ve tarifeler arasında  kafalar karışıyor'

Avea CEO?su Cüneyt Türktan, numara taşımada 1 milyon aboneyle Avea?nın ilk tercih edilen operatör olduğunu söyledi.

Avea, 'Tarifeler, tarife olmayıp geçici nitelikli kampanyalar ve tarifeler üzerine gelen paketlerle müşterilerin kafası karışık' açıklaması yaptı

İSTANBUL - Avea Bireysel Müşterilerden Sorumlu Pazarlama Direktörü Emre Günerman, mobil operatör ve tarife seçiminde müşterilerin ilk önce kendilerini ve ihtiyaçlarını tanıması gerektiğini belirterek, “Yakınındaki kişi bir operatörü seçti diye otomatik olarak oraya gitmesi, müşteri için en doğru seçenek olmayabilir” dedi.
Mobil telefonlarda giderek çeşitlenen tarife seçeneklerine ilişkin olarak soruları yanıtlayan Günerman, tarifeler, tarife olmayıp geçici nitelik taşıyan kampanyalar, tarifeler üzerine gelen paketler nedeniyle müşterilerin kafa karışıklığı yaşadıklarına işaret etti. Her operatörün farklı unsurları ön plana çıkarması nedeniyle, müşterilerin bunları karşılaştırmakta zorlandığını kaydeden Günerman, bu nedenle Avea olarak birkaç yıl önce bir sadeleşme çalışması başlattıklarını anlattı.
Günerman, ‘HerYöne Sınırsız’ tarifesiyle bu sadeleştirmede önemli bir aşama kaydedildiğini ifade etti.
Günerman, müşterilerin tarife seçerken dikkat etmeleri gereken unsurlar konusunda ise şunları kaydetti: “Müşteri seçim yaparken öncelikle kimi, ne zaman, ne kadar süreyle aradığını, ihtiyacının ağırlıklı çağrı yapmakla mı, kısa mesaj atmakla mı, cepten internete girmekle mi ilgili olduğunu bilmeli.
Genellikle farklı teklifler, farklı ihtiyaçları gidermek üzere uygulanır. Müşteri ilk önce kendini ve ihtiyacını tanımalı. Vaktiyle operatörler şebeke içi ve dışı arama fiyatlarını çok farklılaştırdığı için insanlarda, etrafımdaki çoğunluk hangi operatörü kullanıyorsa orada olmam lazım diye bir algı oluşmuş.
Kişiler şunu da düşünmeli; arama yaptığım zaman bir yerlerde gizli bir şey var mı? Bir operatör sınırsız diyor ama her yöne mi, belli bir kitleye yönelik mi? Verilen vaatler hangi yöne hangi zamanlarda yapılan çağrıları içeriyor bakmak lazım.”
Rekabet arttıkça ve gerçek rekabetin önündeki engeller azaldıkça, piyasanın, daha kolay anlaşılabilir, basit ve gittikçe daha az ayrımcılık gözeten tarifeler yönüne gideceğini söyleyen Günerman, özellikle ara bağlantı fiyatlarının düşmesiyle birlikte rekabetin daha da anlam kazanacağını söyledi. (aa)

‘Rekabet artık mobil internet ücretinde’ 
Günerman, önümüzdeki dönemde farklılaşan ihtiyaçlara ve profillere yönelik farklı tekliflerin öne çıkacağını da belirterek, numara taşıyanlara geçici avantaj getirecek kampanyaların ve paketlerin yaygınlaşmasını beklediğinibelirtti. Günerman, 3G ile birlikte cep telefonundan data kullanımının da büyük önem kazanacağına işaret ederek, “O zaman da farklılaşan ihtiyaçlar ve farklılaşan profiller ortaya çıkacağı için, büyüyen pazarda, farklı fiyat alternatiflerinin, kampanyaların gündeme girmesini, rekabetin data ve mobil internet ücretlendirmesine kaymasını bekliyorum” diye konuştu.