'Kamu yararına' oyuncu memurlar

'Kamu yararına' oyuncu memurlar
'Kamu yararına' oyuncu memurlar
Sağlık Bakanlığı'nın ardından Tarım Bakanlığı da toplum bilinci yaratan kamu spotlarına başladı. Ancak bu kez reklamlarda bakanlığın memurları oynuyor.
Haber: NURİYE DOĞU / Arşivi

Sağlıktan gıdaya bakanlıklar ve bazı vakıflar kamuyu bilinçlendirmek amacıyla ‘ kamu spotu’ adı altında televizyonlarda yayımlanıyor. Bazısı güvenli gıdayı anlatıyor, bazısı sigaranın zararlarını... Bazısı da eğitime ya da hastalıklara dikkat çekiyor. Kamu spotunun özellikle sigaraya yönelik reklamları her ne kadar sert bulunup eleştirilse de, sayıları gün geçtikçe artıyor ve ‘bilinç kazandırılacak’ yeni bir alan daha ekleniyor. ‘Kamu spotu’ ekranın bir yanında vurgulanmak koşulu ile televizyon ve radyo kanallarında üst kurulca ‘reklamdan sayılmayacağı ve ücretsiz olarak yayımlanabileceği’ kararıyla yayına giriyor. Bu reklam filmleri genel olarak profesyonel çekimler ya da ajanslar aracılığıyla yürütülse de Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nda durum farklı. Geçen haftalarda ‘gıda güvenliği’ konusunda toplumsal farkındalığı arttırmak amacıyla ilk kamu spotunu yayına veren bakanlığın reklamlarında senaryodan çekime, kurgudan oyunculuğa kadar memurlar görev aldı. 

15 memur görev aldı 
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Eğitim Yayım ve Yayınlar Dairesi Başkanlığı tarafından hazırlanan güvenilir gıda konulu ilk kamu spotu tüm ulusal ve yerel televizyon kanallarında seyirciyle buluştu. Sırada petshoplar, balıkçılık, hayvan refahı ve güvenilir gıda konularında 4 kamu spotu daha var. Hikâyesi animasyonla desteklenen kamu spotlarının tüm aşamaları 15 memur tarafından gerçekleştirildi. Bakanlığın Eğitim Yayım ve Yayınlar Dairesi’nde çekilen kamu spotlarının ilkinde salata yemek isteyen ancak kafasında sağlıklı ve güvenli olup olmadığı konusunda türlü sorular taşıyan bir kadın canlandırılıyor. Ardından slogan geliyor: İçiniz rahat olsun. Güvenilir gıda için her adımın takipçisiyiz! 

Sağlık Bakanlığı başlattı 
Kamu spotuna ilk başlayan bakanlıklardan biri Sağlık Bakanlığı. Profesyonel çekimler ile halk sağlığı yararına yayınlar hazırlayan bakanlık bugüne kadar aile hekimliği, sigara, el yıkama ve obezite gibi türlü konulara odaklandı. En çok sigaranın zararlarını anlattığı ‘katranlı’ kamu spotu ile dikkat çeken bakanlık, çekimleri tamamen vermek istediği mesajın içeriğine bağlı olarak gerçekleştirdiğini açıklıyor.
Öte yandan kamu spotları hızla artarken eleştirilere de maruz kalıyor. Uzmanlar çocukların psikolojileri için bu reklamların ağır olduğu görüşünde. Kamu spotlarının korku yaratmak yerine vermek istediği mesajı daha yumuşak vermesi gerektiğini söyleyen çocuk ve ruh sağlığı uzmanları, özellikle sigara reklamlarının yetişkinlerin bile psikolojisini derinden etkilerken, çocuklarda daha kalıcı izler bırakabileceğini savunuyor. Uzmanların önerisi ise ya bu reklamların yumuşatılması ya da çocukların izleyemeyeceği daha geç saatlerde yayımlanması.

bigPara.com