Kamyonet de şehirli oldu

Türkiye'de kamyonet (pick-up) pazarı bundan üç yıl öncesine kadar oldukça durgundu. Şirketlerin bu sınıfta giderek birbirinden albenili modeller üretmeye başlamasıyla yıllık satış rakamları 15 binli adetlere çıktı.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - Türkiye'de kamyonet (pick-up) pazarı bundan üç yıl öncesine kadar oldukça durgundu. Şirketlerin bu sınıfta giderek birbirinden albenili modeller üretmeye başlamasıyla yıllık satış rakamları 15 binli adetlere çıktı. Ticari araç sınıfında yer alan pick-up'ın kullanımı özellikle tarıma dayalı ekonomisi olan yerlerde fazla. Türkiye'de güneyde çiftliklerde, köylerde bu araçların popülaritesi fazla. Güneyde iş yapanlar turizm sektöründeki canlılık nedeniyle pick-up'ın hedef kitlesini oluşturuyor. Pansiyonlar, butik otel işletmecileri malzeme taşımada avantaj sağlayan bu araçlardan ediniyor.
İç pazarda 2004 yılının ocak-haziran döneminde 5 bin 760 pick-up satıldı. Bu dönemde Nissan yüzde 31.8 pazar payıyla liderdi. Marka liderliği 2005 yılının ilk altı ayında da elde etti. 5 bin 791 adetlik satış içinde Nissan yüzde 31.2 pay aldı. 2005'in ilk altı ayında Isuzu yüzde 13.9 ile ikinci, Ford ise yüzde 12.2 ile üçüncü sırada. Pazarın diğer iddialı markaları Toyota, Fiat ve Tata.
Kadınların da tercihi
Ford Ticari Araç Müdürü Umut Canpolat, bu segmentte son yıllardaki en belirgin gelişmeyi 'kadınların artan talebi' olarak açıklıyor. Canpolat, "Kadınlar kendilerini tıpkı ciplerdeki gibi güçlü motorlu bu araçlarla önlerine çıkacak engebeli yolları kolayca aşma avantajlı hissediyor. Aracın heybetli görünümü ise kadınların trafikte kendilerini güvende hissetmelerini sağlıyor. Ayrıca pick-up'ların albenisinin artması ticaret için bunları kullananlara çift amaçlı faydalanma imkânı sundu. Hafta içi işe yarayan pick-up, hafta sonu cazip tasarımıyla hobi amaçlı kullanıma da elverir hale geldi" diye konuştu.
Canpolat, pick-up'ın şehirlerde giderek daha fazla kullanılmasını kent dışı sitelerle birlikte artan banliyö yaşamına bağladı. Otoyol bağlantılarının henüz tamamlanmadığı, bozuk yolların bulunduğu bölgelerde pick-up'ın cazip olduğunu belirten Canpolat, yapı marketler, mobilya mağazaları gibi büyük metropollerin bir diğer ucundaki alışveriş merkezlerine ulaşmak ve ürün alıp taşımak isteyenler için de bu araçların alternatif oluşturduğunu söyledi. Canpolat, ekonomideki canlanmaya paralel, yıllık satış rakamlarının artacağı tahmininde de bulundu.

TOYOTA
Toyota Hilux'un 2.4 litrelik (79 PS) dizel motoru bir pick-up'tan beklenen performansı sunuyor. Aracın taşıma kapasitesi 1060 kg. Maksimum 150 km/saat hıza çıkabilen Hilux'un yerden yüksekliği 190 mm. Hilux'un net ağırlığı 1440 kg ve 5 kişilik yolcu taşıma kapasitesi var. Hilux'ta 5 ileri şanzıman var. Fiyat hilux Base'de 28 bin 147 YTL, Base AC'de 30 bin 170 YTL, Extra AC'de ise 33 bin 818 YTL.

NİSSAN
Nissan'ın 4x2 ve 4x4 Country, Skystar ve Rally Raid pick-upları var. Araçta kullanılan direkt enjeksiyonlu 2.5 litrelik turbo dizel yeni motor 133 beygir güç üretiyor. 160 km.'lik maksimum hıza sahip yeni Nissan pick-up, sıfırdan 100 km/saat hıza 13 saniyede çıkıyor. Standart donanımlar arasında klima, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, elektronik kumandalı ön ve arka camlar, elektronik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar ve radyo-teyp'le birlikte dört hoparlör bulunuyor. Skystar'da açılır tavan da var.
Nissan Yaz Kampanyası kapsamında 36 bin 600 YTL'den başlayan fiyatlarla satılan pick-up'lar için 10 bin YTL'ye sıfır faizle 12 vadeli kredi imkânı sunuluyor.

MITSUBISHI
Kamyonetin gücüyle binek aracın konfor ve şıklığını bir araya getiren Mitsubishi L200, tek kabin Magnum, çift kabin Magnum 4 x 2 Special ve çift kabin Magnum 4 x 4 Turbo I/C modeli olmak üzere üç tip olarak satışta. L200 tek kabin pikap ticaretle uğraşanlar için geniş yükleme alanı ve üç tarafa açılan kasa yan kapakları sunuyor. L200 çift kabin performansı, beş kişilik yolcu kapasitesi ve ergonomik kabin içi ortamıyla hem iş hem de özel kullanıma yönelik. L200 serisinde iki tip motor var. L200 Tek Kabin Magnum ve Çift Kabin Magnum serilerinde, 77 PS güç, 158 Nm tork üreten 4D56 dizel motor kullanılırken, L200 Çift Kabin 4x4 Magnum modeli, 100 PS güç, 240 Nm tork üreten 4D56 Turbo I/C dizel motorla sunuluyor. Fiyat 32 bin 592-53 bin 500 YTL arasında.

FORD
Ford Türkiye pazarında 4x2 ve 4x4 Ranger pick-up'ı satıyor. 2.5 litrelik dizel motor 4x2'de (79 PS) 131 km/saat, 4x4'te (110PS) 145 km/saat hız yapıyor. Beş kişilik araç, 5 ileri manuel vitesli. 4x2'de boş ağırlık 1540 kg., 4x4'de 1740 kg. Ranger'ın tasarımı Amerika'da en fazla satılan kamyonet olan Ford-F serisi ile benzerlik gösteriyor. 4x2'nin fiyatı 30 bin 964 YTL ile 40 bin 484 YTL, 4x4'ünki ise 38 bin 945 YTL ile 47 bin 75 YTL arasında değişiyor.

ISUZU
4x4 Isuzu D-Max'lerde 3.0 litrelik dizel ve 2.5 litrelik turbo dizel motor var. Sınıfında tek otomatik vites Isuzu D-Max 4x4'te bulunuyor. Araçta tek düğmeyle dört çeker konuma geçiliyor. Araçta fiyat aralığı 29 bin 190 YTL-48 bin 989 YTL arasında.